• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

سیاست‌های مالیاتی بایدن، عامل اصلی سقوط بازار های مالی

  • کد خبر : 227747
  • 04 اردیبهشت 1400 - 6:43
سیاست‌های مالیاتی بایدن، عامل اصلی سقوط بازار های مالی

روز جمعه و پس از افزایش نگرانی‌ها پیرامون طرح تازه جو بایدن برای اخذ مالیات بیشتر از سود حاصل از فروش سرمایه، بازار با سقوطی قابل‌توجه همراه شد. تحلیل‌گران معتقدند که این طرح عامل اصلی سقوط بازار بوده..

  • روز جمعه و پس از افزایش نگرانی‌ها پیرامون طرح تازه جو بایدن برای اخذ مالیات بیشتر از سود حاصل از فروش سرمایه، بازار با سقوطی قابل‌توجه همراه شد. تحلیل‌گران معتقدند که این طرح عامل اصلی سقوط بازار بوده است.

    به گزارش رویترز، کابینه بایدن قصد دارد با ارائه طرحی، قوانین مالیاتی ایالات متحده را تغییر دهد. از جمله این تغییرات، افزایش تقریباً دوبرابری مالیات بر سود حاصل از فروش سرمایه و رساندن آن به ۳۹.۶ درصد است. این میزان از افرادی اخذ می‌شود که درآمد آنها بیشتر از ۱ میلیون دلار است.

    پس از اعلام این خبر، قیمت بیت کوین با کاهشی چشمگیر تا ۴۷,۵۵۵ دلار سقوط کرد. طی حدود دو ماه گذشته، این اولین بار بود که قیمت بیت کوین به پایین ۵۰,۰۰۰ دلار می‌رسد. در آن زمان، بیت کوین با ۴ درصد ریزش، به ۴۹,۶۶۷ دلار رسیده بود.

    اتریوم و ریپل هم به‌ترتیب ۳.۵ و ۶.۷ درصد سقوط کردند. دوج کوین، ارز دیجیتال پرحاشیه‌ای که از ابتدای سال جاری میلادی حدود ۸,۰۰۰ درصد سود کرده بود، با کاهشی ۲۰ درصدی همراه شد و تا ۰.۲۱ دلار پایین آمد.

    طرح بایدن به‌شدت بازارهای مالی را تکان داد و باعث شد تا سرمایه‌گذاران بازارهای سهام و دیگر دارایی‌های پرریسک، به فکر برداشت سودهایی بیفتند که در ماه‌های اخیر و به‌واسطه سیاست‌های حمایتی فدرال رزرو و دولت آمریکا به جیب زده بودند.

    نیک اسپانوس (Nick Spanos)، بنیان‌گذار مرکز بیت کوین نیویورک، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کند بیت کوین در روزهای آینده سقوط بیشتری را تجربه کند، نوشت:

    با نرخ رشد بالای قیمت بیت کوین، دارندگان ارزهای دیجیتال که از این راه سود کسب کرده‌اند، مشمول مالیات خواهند بود.

    بیت کوین تا به اینجای هفته جاری میلادی، ۱۱.۳ درصد سقوط کرده است. این سقوط بیشترین سقوط هفتگی قیمت بیت کوین از ماه گذشته میلادی است. با این حال از ابتدای امسال تا به حال، این ارز دیجیتال ۷۲ درصد رشد داشته است.

    در عین حال که برخی تقصیر را گردن بایدن و طرح جنجالی او می‌اندازند، برخی دیگر از تحلیل‌گران معتقدند که این کاهش قیمت موقتی است.

    رود فلتکمپ (Ruud Feltkamp)، مدیرعامل ربات معاملاتی کریپتوهاپر (Cryptohopper)، در این باره می‌گوید:

    فکر نمی‌کنم برنامه‌های مالیاتی بایدن تأثیری چندانی در آینده بیت کوین داشته باشد. بیت کوین مدت‌هاست که فقط حرکت روبه‌بالا دارد؛ طبیعی است که شاهد فاز تثبیت باشیم. معامله‌گران در حال حاضر فقط در حال برداشت سودهای خود هستند.

    عده‌ای دیگر از تحلیل‌گران با بیان دیدگاه صعودی خود در بلندمدت، معتقدند که جهش دوباره ممکن است طول بکشد. دون گو (Don Guo)، مدیرعامل بروکتاگون فین‌تک (Broctagon Fintech)، با اشاره به اینکه معامله‌گران شانس خرید بیت کوین در کف را دارند، گفت:

    سرمایه‌گذاران خواهند دید که کاهش قیمت در بازار ارزهای دیجیتال یک فرصت برای گسترده‌ترکردن سبد سرمایه‌گذاری با استفاده از میانگین کم کردن و خرید آلت کوین‌ها است.

    قیمت سهام کوین بیس هم در حال حاضر در محدوده ۲۹۰ دلاری معامله می‌شود. عرضه سهام این صرافی همزمان با رسیدن قیمت بیت کوین به اوج تازه خود صورت گرفت. کمی بعد و در روزهای بعدی، ارزش هر سهم کوین بیس با کاهشی ۲۵ درصدی همراه شد.

    نیل ویلسون (Neil Wilson)، مدیر ارشد تحلیل بازار وب‌سایت مارکتس (Markets)، در این باره گفت:

    عرضه سهام کوین بیس، احتمالاً اوج بیت کوین بوده است.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=227747

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم