• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

زمان واریز سود سهام عدالت در مرحله جدید با مبلغ استثنایی

  • کد خبر : 343740
  • 06 اردیبهشت 1403 - 20:02
زمان واریز سود سهام عدالت در مرحله جدید با مبلغ استثنایی

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره شرایط دریافت سود سهام عدالت توضیحاتی ارائه کرد مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: ما همچنان در حال تلاش برای اجرای معاملات با 8 شرکت هستیم که هنوز سود سهام عدالت خود را پرداخت نکرده‌اند. وی اظهار داشت: افرادی وجود دارند که از دریافت سود سهام عدالت صرف نظر کرده‌اند به […]

  • مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره شرایط دریافت سود سهام عدالت توضیحاتی ارائه کرد

    مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: ما همچنان در حال تلاش برای اجرای معاملات با 8 شرکت هستیم که هنوز سود سهام عدالت خود را پرداخت نکرده‌اند.

    وی اظهار داشت: افرادی وجود دارند که از دریافت سود سهام عدالت صرف نظر کرده‌اند به دلیل مواردی از جمله شماره شبای نادرست، وجود حساب بانکی مشترک، حساب‌های راکد، حساب‌های بلندمدت، حساب‌های مسدود و داشتن حساب ارزی.

    وی ادامه داد: اگر افراد در طول هفته قبل از واریز سود سهام عدالت، اطلاعات حساب خود را به‌روز کنند و مشکلات را برطرف کنند، سود به حساب آنها واریز خواهد شد و همچنین سودهای گذشته نیز پرداخت خواهد شد.

    معاون شرکت بورس اعلام کرده بود که امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها را جمع‌آوری کنیم و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم.

    در آغاز سال 1403، ثبت نام سهام عدالت آغاز شد و متقاضیان ملزم به داشتن مدارک و شرایط مورد نیاز برای ثبت‌نام بودند. در حال حاضر، برنامه واگذاری سهام عدالت در دستور کار قرار دارد که از خرداد ماه فراخوانی برای واگذاری این سهام به متقاضیان صورت خواهد گرفت.

    با توجه به علاقه زیادی که در دوره اول ثبت‌نام برای دریافت سهام عدالت وجود داشت، دولت تصمیم گرفته است که ثبت‌نام برای دور دوم سهام عدالت را انجام دهد تا این امکان را برای جاماندگان سهام عدالت فراهم کند و درآمد افراد با درآمد کمتر را تسویه کند.

    زمان شروع ثبت‌نام سهام عدالت ۱۴۰۳

    براساس اطلاعیه‌های رسمی، قرار بود که تا پایان بهمن ماه سال گذشته، وزارت کار، لیست تمامی افرادی که باید ثبت‌نام سهام عدالت کنند را منتشر کند. این لیست شامل افرادی مثل کودکانی که اخیراً متولد شده‌اند و خانواده‌های آن‌ها واجد شرایط ثبت‌نام برای سهام عدالت، افرادی که قصد ثبت‌نام برای دریافت سهام عدالت را داشته‌اند، اما به هر دلیلی ثبت‌نام نشده‌اند، و افرادی که پس از پایان مهلت ثبت‌نام، توسط سازمان‌های حمایتی پوشش داده شده‌اند و اطلاعات آن‌ها به مجلس ارسال شده است.

    پس از ارائه این لیست توسط وزارت کار، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری، ثبت‌نام سهام عدالت برای کودکان و افرادی که واجد شرایط هستند، آغاز شود و تمامی افراد واجد شرایط، مجاز به ثبت‌نام و دریافت سهام شوند. این اطلاعات بر اساس اعلام رسمی ارائه شده‌اند و هنوز به طور رسمی اعلام نشده که آیا روند ثبت‌نام دقیقاً همانند سال گذشته خواهد بود یا خیر. در حال حاضر، اعلام رسمی این موضوع توسط رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در دستور کار است و انتظار می‌رود که از خرداد ماه، فراخوان ثبت‌نام سهام عدالت برای متقاضیان صورت بگیرد.

    زمان شروع ثبت‌نام سهام عدالت ۱۴۰۳

    با توجه به اعلام رسمی، وزارت کار قرار بود که لیست تمام افرادی که باید ثبت‌نام سهام عدالت کنند را تا پایان بهمن ماه سال گذشته منتشر کند. این لیست شامل افرادی مثل کودکان تازه متولد شده و خانواده‌هایشان، افرادی که قصد داشتند ثبت‌نام کنند اما این کار را انجام ندادند، و افرادی که توسط سازمان‌های حمایتی پوشش داده شده‌اند و اطلاعات آن‌ها به مجلس ارسال شده است.

    بعد از انتشار این لیست، وزارت کار پیش‌بینی کرده بود که ثبت‌نام سهام عدالت برای کودکان و افراد واجد شرایط تا پایان سال جاری آغاز شود. این اطلاعات براساس اعلام رسمی بودند و از زمانی که هنوز اعلام رسمی برای سال ۱۴۰۳ نشده بود، ممکن است دقیقاً همانند سال گذشته اجرا شود یا تغییر کند.

    در حال حاضر، اعلام رسمی زمان شروع ثبت‌نام و دریافت سهام عدالت ۱۴۰۳ توسط رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در دستور کار است و منتظر انتشار فراخوان رسمی برای ثبت‌نام از خرداد ماه هستیم.

    ارزش سهام عدالت برای جاماندگان

    افرادی که مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، و دو دهک اول درآمدی ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید باشند، می‌توانند سهامی به ارزش 10 میلیون تومان با 50 درصد تخفیف دریافت کنند.

    این مبلغ به صورت اقساط سالانه و طی 10 سال از محل سود سالانه شرکت‌های موجود در پرتفوی سهام عدالت تسویه خواهد شد. دهک سوم درآمدی ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز مشمول دریافت سهام عدالت خواهند بود، اما بدون اعمال تخفیف.

    برای دریافت سهام عدالت، سهامداران نیازی به واریز مبلغی به حساب دولت ندارند؛ این مبلغ از محل سود شرکت‌ها تسویه می‌شود. سهام‌های واگذار شده به عنوان وثیقه در کد واسط سازمان خصوصی سازی باقی خواهد ماند.

    اگر سود شرکت‌ها کفاف تسویه و آزادسازی سهام را ندهد، سهامداران موظف هستند در پایان مهلت اقساط، باقی‌مانده بهای سهام را طی حداکثر 6 ماه به دولت پرداخت کنند. در صورتی که تسویه نهایی صورت نگیرد، سهام به مالکیت دولت برمی‌گردد، و اگر تسویه انجام شود، سهام در سه مرحله آزاد خواهد شد.

    جاماندگان سهام عدالت برای ثبت‌نام می‌توانند به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به آدرس sahamedalat.ir مراجعه کنند. قبل از اینکه ثبت‌نام کنند، باید فرایند ثبت‌نام در سجام را انجام دهند.

    سامانه همچنین خدماتی را برای دارندگان سهام عدالت فراهم می‌کند. پس از دریافت سهام، می‌توانند ارزش روز سهام خود را نیز از این سامانه مشاهده کنند.

    برای اطلاع از ارزش دارایی‌های خود، سهامداران می‌توانند با وارد کردن کدملی و رمز یکبار مصرف به بخش مشاهده دارایی سهام عدالت مراجعه کنند.

    در مورد انتقال سهام عدالت به وراث، طبق اعلام رئیس سازمان بورس اوراق بهادار، این امکان وجود دارد. وراث می‌توانند بر اساس اولویت بندی مشخص شده، به سامانه سهام عدالت کارگزاری بیدار مراجعه کنند و مدارک مربوط به متوفی و یکی از وراث را بارگذاری کنند.

    برای اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک مورد نیاز و فرایند انتقال سهام به وراث، می‌توانید به مقاله «نحوه دریافت و انتقال به وراث متوفی» مراجعه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343740

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم