• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

پیامک دادگستری استان تهران: هرگونه فعالیت زیرمجموعه‌گیری همراه با کسب سود در حوزه ارزهای دیجیتال جرم است

  • کد خبر : 334413
  • 26 مهر 1402 - 11:41

دادگستری استان تهران به‌تازگی پیامکی برای برخی شماره‌های تلفن همراه ارسال و در آن یادآوری کرده است که هرگونه کسب سود همراه با عضوگیری و فعالیت هرمی در زمینه ارزهای دیجیتال جرم محسوب می‌شود.
به گزارش ..

  • دادگستری استان تهران به‌تازگی پیامکی برای برخی شماره‌های تلفن همراه ارسال و در آن یادآوری کرده است که هرگونه کسب سود همراه با عضوگیری و فعالیت هرمی در زمینه ارزهای دیجیتال جرم محسوب می‌شود.

    به گزارش ارزدیجیتال، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران، امروز پیامکی را برای برخی شماره‌های تلفن همراه ارسال کرده که در آن گفته شده است «هرگونه فعالیت در حوزه رمزارزها که کسب سود همراه با عضوگیری یا ایجاد زیرشاخه باشد، فعالیت غیرقانونی هرمی و جرم محسوب می‌شود.»

    پیش‌تر پیامک‌هایی مشابه از طرف پلیس فتا یا حتی برخی بانک‌ها، در رابطه با خطرات کلاهبرداری‌های موجود در فضای ارزهای دیجیتال برای کاربران ارسال شده است. موضوع فعالیت‌های زیرمجموعه‌گیری یا هرمی در حوزه ارزهای دیجیتال اما کمتر مورد توجه دستگاه‌ها یا مؤسسات مالی قرار گرفته است.

    اما دادگستری استان تهران با استناد به کدام قانون فعالیت‌های هرمی مرتبط با ارزهای دیجیتال را جرم تلقی می‌کند؟

    بر اساس بند «ز» ماده ۱ قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، الحاقی سال ۱۳۸۴، «تأسیس، قبول نمایندگی و عضوگیری در بنگاه، مؤسسه، شرکت یا گروه به منظور کسب درآمد ناشی از افزایش اعضاء به نحوی که اعضاء جدید جهت منفعت، افراد دیگری را جذب نموده و توسعه زنجیره یا شبکه انسانی تداوم یابد» جرم محسوب می‌شود.

    بند «ز» قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور.

    بنابراین، از آنجایی که مجوزی برای فعالیت به‌شکل هرمی در زمینه ارزهای دیجیتال از سوی هیچ نهاد رسمی‌ای در ایران صادر نمی‌شود، این قبیل فعالیت‌ها غیرقانونی بوده و جرم‌انگاری شده است.

    The post پیامک دادگستری استان تهران: هرگونه فعالیت زیرمجموعه‌گیری همراه با کسب سود در حوزه ارزهای دیجیتال جرم است appeared first on ارزدیجیتال.

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=334413

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم