• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
4

بهترین سبک ساخت ویلا ارزان

  • کد خبر : 318762
  • 03 خرداد 1402 - 21:40
بهترین سبک ساخت ویلا ارزان

فهرست محتوا صرفه جویی در هزینه ها، موضوعی بسیار مهم در هنگام ساخت ویلا برای تمامی کارفامایان است. در واقع طبیعی است که ما بخواهیم با پایین آوردن هزینه های جانبی، خرید مصالح از فروشندگان منصف و عقد قرارداد پیمانکاری با قیمتی معقول تر، قیمت تمام شده ساخت ویلای خود را پایین تر بیاوریم. در […]

فهرست محتوا

  • صرفه جویی در هزینه ها، موضوعی بسیار مهم در هنگام ساخت ویلا برای تمامی کارفامایان است. در واقع طبیعی است که ما بخواهیم با پایین آوردن هزینه های جانبی، خرید مصالح از فروشندگان منصف و عقد قرارداد پیمانکاری با قیمتی معقول تر، قیمت تمام شده ساخت ویلای خود را پایین تر بیاوریم. در این خصوص، موضوعی وجود دارد که دانستن آن، می تواند تا حد زیادی به پایین تر آوردن هزینه های کلی شما و انتخاب بهترین سبک ساخت ویلا ارزان به شما کمک کند. یک قاعده کلی در مورد انتخاب سبک ها وجود دارد و آن هم این است که طراحی ویلا به سبک مدرن، هزینه پایین تری نسبت به طراحی همان ویلا با متراژی یکسان به سبک کلاسیک دارد. دلیل این تفاوت به علت پیچیدگی های کمتری است که ساخت ویلای مدرن نسبت به ساخت ویلاهای کلاسیک دارد. در صورتی که قصد ساخت، طراحی داخلی و طراحی نمای ویلای خود را دارید و می خواهید این کار را با کمترین هزینه انجام دهید، به نکاتی که در این مطلب بیان می کنیم، گوش بسپارید.

    عوامل تاثیرگذار در هزینه ساخت و ساز ویلا

    لازمه اینکه بتوانیم هزینه های ساخت ویلا را پایین بیاوریم، شناخت عوامل تاثیرگذار بر روی این موضوع است. به همین منظور قصد داریم تا ضمن بررسی موارد تاثیرگذار بر روی هزینه های ساخت و ساز ویلا، راهکارهایی برای کاهش این هزینه ها و تخصیص بودجه به موضوعات مهم تر، ارائه نماییم. برای کسب اطلاعات بیشتر، در ادامه این بخش از مطلب همراه ما باشید.

    1.      انتخاب سبک های ساده تر

    انتخاب سبک های ساده تر با جزییات کمتر، با هزینه ای به مراتب بسیار کمتر از طرح های پیچیده و با جزییات زیاد قابل اجرا است. به همین ترتیب، توصیه ما برای کارفرمایانی که بودجه محدودی دارند و به دنبال کاهش هزینه های خود هستند، انتخاب از میان سبک های مدرن، نئوکلاسیک، مینیمال و سنتی است. واضح است که به هر میزان طراحی سبکی با پیچیدگی های بیشتری همراه باشد، هزینه اجرای آن نیز به همان نسبت بالا می رود؛ مثل سبک کلاسیک که چه طراحی داخلی و چه طراحی نمای بیرونی آن، المان های سنگین با جزییات زیاد دارد و انجام آن به مدت زمان زیادی نیاز دارد. هر چقدر تایم اجرای پروژه طولانی تر شود، دستمزد نیروی کار نیز بالاتر می رود.

    اما سبک های مدرن به دلیل طراحی نسبتا ساده ای که دارند، انجام آن ها به مدت زمان کمتری نیاز دارد و روند اجرای پروژه، با سرعت بیشتری همراه است.

    بهترین سبک ساخت ویلا ارزان2

    2.   انتخاب مصالح ارزان تر

    مقصود ما از عبارت انتخاب مصالح ارزان تر، به هیچ وجه به معنی خرید مصالح بی کیفیت و درجه دو یا سه نیست. بلکه منظورمان این است که می توانید به جای استفاده از متریال لوکس و گران قیمتی همچون سنگ طبیعی، از مصالح دیگری همچون چوب، ترموود، شیشه، پلکسی و گچ استفاده کنید. انتخاب مصالح ارزان تر برای طراحی داخلی ویلا، تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه های ساخت دارد. برای مثال می توانید برای پوشش دیوارها، از رنگ آمیزی به جای کاغذ دیواری استفاده کنید. همچنین شما می توانید در انتخاب نوع کابینت، سینک، شیرآلات، کاشی و سرامیک و موارد دیگر نیز، به دنبال گزینه های مقرون به صرفه تر باشید. برای مثال، یکی از کارهایی که می توانید برای کاهش هزینه های خود انجام دهید، استفاده از کفپوش پارکت به جای سنگ های لوکس و گران قیمتی همچون مرمر و گرانیت است. این موضوع در مورد طراحی نمای بیرونی نیز صادق است.

    به جای استفاده از متریالی همچون سنگ طبیعی، می توانید از آجرنما، چوب و شیشه های کرتین وال برای طراحی نمای بیرونی خود استفاده کنید. این موارد نه تنها ارزان ترند، بلکه ظاهر امروزی تری نیز دارند.

    3.  نحوه محاسبه دستمزد

    یکی از موارد بسیار مهمی که اغلب کارفرمایان در هنگام عقد قرارداد از آن غافلند، نحوه محاسبه و پرداخت دستمزد به پیمانکار پروژه و نیروهای تحت امر اوست. محاسبه و پرداخت دستمزد می تواند به دو صورت زیر انجام گیرد:

    1. به صورت روزانه
    2. برحسب درصد پیشرفت پروژه

    روش اول اگرچه در میان مردم رایج تر است، اما یک ایراد بزرگ دارد. ایراد آن هم این است که شما در هر لحظه در کنار نیروهای مشغول به کار حضور ندارید تا از میزان سعی و تلاش آن ها برای انجام وظایف محوله مطمئن شوید. بنابراین همین موضوع می تواند سبب شود تا متوجه سهل انگاری های موجود نشوید و انجام وظایف محول شده به آن ها، بیشتر از حد معمول زمان ببرد. بنابراین اگر فرضا شما باید دستمزد n روز را برای انجام کارهایی مشخص پرداخت می کردید، اکنون دستمزد n+20 روز را برای همان کارها پرداخت می کنید. مبلغ اضافه ای که بابت 20 روز کار اضافه تر پرداخت می کنید، سبب می شود تا هزینه های ساخت و ساز شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. این در حالی است که در روش دوم، وضع به همین منوال نیست.

    زمانی که شما معیار محاسبه و پرداخت دستمزد را برحسب میزان درصد پیشرفت پروژه قرار می دهید، سعی تیم پیمانکاری بر این است تا با تلاش و سخت کوشی، زودتر به ددلاین تعیین شده برسد تا بتواند دستمزد خود و کارکنانش را دریافت کند. بنابراین پرداخت دستمزد نیروی کار برحسب درصد پیشرفت کار، روش منطقی تری برای کاهش هزینه ها است.

    بهترین سبک ساخت ویلا ارزان3

    3.  اجاره تجهیزات به جای خرید آن

    در بسیاری از مواقع، اجاره برخی از تجهیزات و ابزارآلات لازم برای ساخت و ساز، راهکار بهتری به جای خرید آن ها می باشد. اجاره تجهیزات به جای خرید آن ها، سقف هزینه های شما را به طرز چشمگیری کاهش می دهد. اجاره داربست، میکسر و تانکر سیمان و غیره، روش عاقلانه تری به جای خرید آن ها می باشد.

    سخن پایانی

    در این مطلب، راجع به روش هایی صحبت کردیم که می تواند هزینه های ساخت و ساز یک ویلا را به طرز چشمگیری کاهش دهد. مشورت با یک تیم کاربلد و حرفه ای به شما کمک می کند تا در پیشبرد اهداف پروژه تان به شکل موفق تری عمل نمایید و از راهکارها و مشاوره های کارگشای آن ها در طول پروسه ساخت، بهره مند شوید.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=318762

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم