• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

خبر فوری/ شرط سنی برای معلم شدن تغییر کرد

  • کد خبر : 326389
  • 04 مرداد 1402 - 9:24
خبر فوری/ شرط سنی برای معلم شدن تغییر کرد

خبر فوری/ شرط سنی برای معلم شدن تغییر کرد به گزارش منیبان، در هزار و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، «شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش […]

  • خبر فوری/ شرط سنی برای معلم شدن تغییر کرد

      به گزارش منیبان، در هزار و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، «شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری» پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

      محمود امانی با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش موظف است منابع مورد نیاز خود برای مشاغل آموزشی و تربیتی را از مسیر آزمون سراسری و بر اساس قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش با رعایت مفاد این آئین نامه جذب کند.

      دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: به استناد ماده واحده «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیت» مصوب جلسه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر شناسایی، جذب و تأمین نظام‌مند منابع انسانی، تحقق بخشی به مفاد سند تحول بنیادین و در راستای اجرای بند ۱۱ ماده ۶ وظایف و اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش موظف است منابع مورد نیاز خود برای مشاغل آموزشی و تربیتی را از مسیر آزمون سراسری و بر اساس قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش با رعایت مفاد این آئین نامه جذب کند.

      وی ادامه داد: آیین نامه «شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری» در ۵ ماده و ۸ تبصره به تصویب شورای عالی رسید که شامل شرایط و شایستگی‌های عمومی و اختصاصی داوطلبان و سایر موارد مندرج در این آیین نامه است.

      امانی با اشاره به این که این مصوبه برای داوطلبان ورود به آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اعمال می‌شود، تاکید کرد: داشتن حداکثر ۲۲ سال تمام در سال۱۴۰۳، برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی حسن انجام وظایف محوله، تعیین وضعیت نظام وظیفه، نداشتن اعتیاد به هر نوع مواد مخدر و… از جمله مهم‌ترین شرایط عمومی داوطلبان برای ورود به آموزش و پرورش است.

      دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به شرایط اختصاصی داوطلبان برای ورود به آموزش و پرورش گفت: سهم تاثیر سوابق تحصیلی، تراز نمره علمی حداقل ۷۰۰۰ در زیر گروه‌های آزمایشی مربوط در آزمون سراسری، کسب امتیاز تعیین شده در مصاحبه، تعیین وضعیت اشتغال و تحصیل، داشتن شرایط و شایستگی‌های حرفه معلمی و… از جمله شرایط اختصاصی برای جذب در آموزش و پرورش است.

      امانی اظهار کرد: بررسی و تأیید شایستگی‌های عمومی و تخصصی داوطلبان به عهده وزارت آموزش و پرورش خواهد بود و همچنین جلب مشارکت وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط ضروری است.

      دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: داوطلبانی مجاز به ثبت نام و ورود به مراحل جذب خواهند بود که تمامی شرایط مندرج در این مصوبه را داشته باشند. چنانچه فردی با اطلاعات نادرست پذیرفته شود و یا متعاقب آن مشخص شود که شرایط لازم را نداشته است در هر مرحله از ثبت نام، تحصیل یا استخدام آزمایشی و قطعی؛ قبولی وی لغو و مطابق قانون و مقررات با وی رفتار خواهد شد.

      این مصوبه پس از تایید رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

      منبع خبر

      میانگین امتیازات ۵ از ۵
      از مجموع ۱ رای
      لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=326389

      برچسب ها

      ثبت دیدگاه

      مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
      قوانین ارسال دیدگاه
      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

      برچسب ها

      بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم