• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

ارز دیجیتال چیست و چگونه آن را بخریم؟

  • کد خبر : 304710
  • 02 مرداد 1401 - 12:32
ارز دیجیتال چیست و چگونه آن را بخریم؟

فهرست محتوا چکیده : به هر نوع ارزی که به صورت مجازی وجود دارد ارز دیجیتال گفته می‌شود. برای خرید ارز دیجیتال و شروع معامله می‌توان از بروکرها و یا صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده نمود. علاوه بر این، اگر قصد نگهداری ارزهای دیجیتال را داشته باشید می‌توانید از کیف پول گرم یا سرد استفاده کنید. […]

فهرست محتوا

  • چکیده : به هر نوع ارزی که به صورت مجازی وجود دارد ارز دیجیتال گفته می‌شود. برای خرید ارز دیجیتال و شروع معامله می‌توان از بروکرها و یا صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده نمود. علاوه بر این، اگر قصد نگهداری ارزهای دیجیتال را داشته باشید می‌توانید از کیف پول گرم یا سرد استفاده کنید. بازار ارزهای دیجتال پرنوسان بوده و تنها با آموزش دیدن و کسب تجربه لازم، سود خوبی از آن به دست می‌آید.

    در طی چند سال اخیر، صحبت‌ها و دیدگاه‌های زیادی پیرامون ارزهای دیجیتال مطرح شده و افراد زیادی نیز وارد این بازار شده‌اند. علاوه بر این، بسیاری از افراد ارزهای دیجیتال را ابزاری مفید برای سرمایه‌گذاری و کسب سود به حساب می‌آورند. اما یکی از مهمترین مسائلی که باید قبل از ورود به بازار ارز های دیجیتال یاد بگیرید آشنایی با مفهوم ارز دیجیتال است. از همین رو، بهتر است ابتدا با ارزهای دیجیتال، نحوه کار و انواع آن‌ها آشنا شوید.

    سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی پول بانک در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

    در این مقاله همچنین درباره سیگنال ارز دیجیتال نیز صحبت می‌کنیم و کانال ارز دیجیتال را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

    ارز دیجیتال چیست؟

     

    ارز دیجیتال که گاهی اوقات به آن کریپتوکارنسی یا کریپتو نیز گفته می‌شود، به هر نوع ارزی گفته می‌شود که به صورت دیجیتال یا مجازی وجود داشته باشد و از رمزنگاری برای ایمن‌سازی تراکنش‌ها استفاده می‌کند. ارزهای دیجیتال، مرجع صادرکننده یا رگولاتوری مرکزی ندارند؛ در عوض از یک سیستم غیرمتمرکز برای ثبت تراکنش‌ها‌ و صدور تراکنش‌های جدید استفاده می‌کنند.

    در واقع، ارزهای دیجیتال، نوعی سیستم پرداخت دیجیتالی هستند که برای تایید تراکنش‌ها به بانک‌ها وابستگی ندارند. این سیستم همتا به همتا برای همه افراد، امکان پرداخت و دریافت ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. به جای اینکه پول فیزیکی، حمل و در دنیای واقعی، رد و بدل شود، پرداخت‌ با ارزهای دیجیتال به شکل ورودی‌های دیجیتالی به یک پایگاه داده آنلاین انجام می‌شود. هنگامی که مقداری ارزهای دیجیتال را انتقال می‌دهید، تراکنش‌‌ها در یک دفتر کل ثبت می‌شوند.

    به این دلیل به ارزهای دیجیتال، کریپتوکارنسی گفته می‌شود که از رمزنگاری برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌شود. به عبارتی دیگر، کدنویسی پیشرفته در ذخیره و انتقال داده‌های ارزهای دیجیتال بین کیف پول‌ها و به دفتر کل عمومی نقش دارد. هدف از رمزنگاری، ایجاد و افزایش امنیت است.

    اولین ارز دیجیتال رمزنگاری شده بیت‌کوین بود که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و تا به امروز همچنان در بین ارزهای دیجیتال، محبوب‌ترین و معروف‌ترین ارز باقی مانده است.

    ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

    ارزهای دیجیتال بر روی یک دفتر کل توزیع شده به نام بلاکچین اجرا می‌شوند که سابقه‌ای از تمام تراکنش‌هایی که دارندگان ارزهای دیجیتال، انجام داده و یا ارزهای دیجیتال را نگهداری می‌کنند را ثبت می‌کند.

    واحدهای ارزهای دیجیتال از طریق فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد می‌شوند که شامل استفاده از نیروی محاسباتی کامپیوتر برای حل مسائل پیچیده ریاضی است که کوین تولید می‌کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند ارزها را از بروکرها خریداری کنند، سپس آنها را با استفاده از کیف پول‌های رمزنگاری ذخیره و خرج کنند.

    اگرچه بیت‌کوین از سال ۲۰۰۹ وجود داشته است اما ارزهای دیجیتال و کاربردهای فناوری بلاکچین از نظر مالی، همچنان پدیده‌ای نوظهور هستند و انتظار می‌رود در آینده، استفاده‌های بیشتری از آن‌ها  بشود. معاملات مختلفی از جمله اوراق قرضه، سهام و سایر دارایی‌های مالی را می توان با استفاده از این فناوری انجام داد.

    ارزهای دیجیتال به چه صورت ذخیره می‌شوند؟

    به طور معمول، ارزهای دیجیتال در کیف پول‌های دیجیتال ذخیره می‌شوند. امن‌ترین راه برای ذخیره ارزهای دیجیتال، کیف پول رمزنگاری شده است. دو نوع اصلی کیف پول وجود دارد:

    کیف پول گرم

    کیف پول‌های گرم که به اینترنت متصل هستند و می‌توان از طریق مرورگر یا گوشی خود به آنها به راحتی دسترسی داشت و آن‌ها را به بازارهای آنلاین مختلف وصل کرد. علاوه بر این، شما می‌توانید به سرعت ارز دیجیتال خود را از یک صرافی به یک کیف پول گرم انتقال دهید و آنها را به صورت جداگانه ذخیره کنید. به کیف پول گرم، کیف پول نرم‌افزاری نیز گفته می‌شود.

    کیف پول سرد

    کیف پول‌های سرد به اینترنت متصل نبوده و در واقع کیف پول‌های سخت افزاری مشابه درایو USB هستند. کیف‌پول‌های سرد گران‌تر از کیف پول‌‌های گرم هستند، اما امنیت بیشتری دارند. از آنجایی که آنها به اینترنت متصل نیستند در نتیجه در معرض هکرها قرار ندارند. اما اگر کیف پول سرد خود را گم کنید، ممکن است ارزهای دیجیتال خود را برای همیشه از دست بدهید.

    انواع ارزهای دیجیتال

     

    از زمان ظهور ارزهای دیجیتال هزاران نوع ارز دیجیتالی به وجود آمده است. برخی از معروفترین و محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال عبارتند از:

    بیت‌کوین

    بیت‌کوین، اولین ارز دیجیتال، در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد و هنوز هم محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین ارز رمزنگاری شده است. این ارز توسط ساتوشی ناکاموتو توسعه داده شد. آنطور که به نظر می‌رسد ساتوشی، نام مستعار یک فرد یا گروهی از افراد است که هویت دقیق آنها همچنان ناشناخته باقی مانده است.

    اتریوم

    اتریوم که در سال ۲۰۱۵ توسعه یافت، یک پلتفرم بلاکچین با ارز دیجیتالی خاص خود به نام اتر (ETH) ) یا اتریوم است و پس از بیت‌‌کوین در رده دوم محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتال قرار دارد.

    لایت کوین

    این ارز شباهت زیادی به بیت‌کوین دارد اما با سرعت بیشتری در جهت توسعه نوآوری‌های جدید از جمله پرداخت‌ها و فرآیندهای سریع‌تر برای امکان تراکنش‌های بیشتر قدم بر می‌دارد.

    ریپل

    در سال ۲۰۱۲ ارز دیجیتالی به نام رپیل معرفی شد. رپیل یک نوع سیستم دفتر کل توزیع شده محسوب می‌شود. از ارز دیجیتال ریپل برای ردیابی انواع مختلف تراکنش‌ها استفاده می‌شود و فقط به ارزهای دیجیتال محدود نمی‌شود. شرکت آن با بانک‌ها و موسسات مالی مختلف همکاری کرده است.

    ارزهای دیجیتال غیر بیت‌کوینی تحت عنوان «آلت کوین» شناخته می‌شوند و با ارزهای دیجیتال اصلی تفاوت دارند؛ بنابراین، نباید این دو را با یکدیگر اشتباه گرفت.

    چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

    شاید از خود بپرسید که چگونه می‌توان ارز دیجیتال را با خیال راحت خرید. معمولا سه راه برای این کار وجود دارد که عبارتند از:

    انتخاب یک پلتفرم

    ابتدا باید پلتفرمی که می‌خواهید از آن استفاده کنید را انتخاب کنید. به طور کلی، شما می‌توانید بین یک بروکر سنتی یا صرافی اختصاصی ارزهای دیجیتال، یک گزینه را انتخاب کنید. در زیر، به تعریف این دو پلتفرم می‌پردازیم.

    بروکرهای سنتی: بروکرهای سنتی، کارگزاران آنلاینی هستند که راه‌هایی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و همچنین سایر دارایی‌های مالی مانند سهام، اوراق قرضه و صندوق‌های ETF ارائه می‌دهند. این پلتفرم‌ها اگرچه کارمزدهای معاملاتی کمتری دارند اما ویژگی‌های رمزنگاری ضعیف‌تری دارند.

    صرافی‌های ارزهای دیجیتال: صرافی‌های ارزهای دیجیتال زیادی برای انتخاب وجود دارد که هر کدام ارزهای دیجیتال متفاوت، ذخیره‌سازی کیف پول، گزینه‌های حساب با بهره و غیره را ارائه می‌دهند. بسیاری از صرافی‌ها،  از دارایی‌هایی مثل ارزهای دیجیتال کارمزد دریافت می‌کنند.

    هنگام مقایسه پلتفرم‌های مختلف، ارزهای دیجیتال پیشنهادی، کارمزدهایی که دریافت می‌کنند، ویژگی‌های امنیتی، گزینه‌های ذخیره‌سازی و برداشت را در نظر بگیرید.

    شارژ کردن حساب خود

    هنگامی که پلتفرم خود را انتخاب کردید، گام بعدی این است که حساب خود را شارژ کرده تا بتوانید دست به معامله بزنید. اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال به کاربران این امکان را می‌دهند تا با استفاده از ارزهای فیات (یعنی ارزهایی که دولت صادر می‌کند) مانند دلار آمریکا، پوند انگلیس یا یورو و با استفاده از کارت‌های نقدی یا اعتباری خود، ارزهای دیجیتال خریداری کنند؛  اگرچه میزان  قابل خرید در هر پلتفرم، متفاوت است.

    با این حال، خرید ارزهای دیجیتال با کارت‌های اعتباری ریسک زیادی دارد و برخی صرافی‌ها از آن پشتیبانی نمی‌کنند. برخی از شرکت‌ها نیز تراکنش با ارزهای دیجیتال را مجاز نمی‌دانند چون ارزهای رمزنگاری شده بسیار نوسان دارند و ترجیح می‌دهند که دارایی خود را به خطر نیندازند.

    ثبت سفارش خرید یا فروش ارز دیجیتال

    شما می‌توانید از طریق وبسایت یا پلتفرم موبایلی کارگزار یا صرافی خود سفارش خرید یا فروش را انجام دهید. اگر قصد خرید ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید با انتخاب گزینه «Buy یا همان خرید »، انتخاب نوع سفارش، وارد کردن مقدار ارزهای دیجیتالی که می‌خواهید بخرید و تأیید سفارش، این کار را انجام دهید. برای ثبت سفارشات “sell یا همان فروش” نیز می‌توانید به همین صورت اقدام کنید.

    کلام آخر

    اکنون که با مفهوم ارزهای دیجیتال آشنا شدید لازم است بدانید بازار ارزهای دیجیتال پرنوسان بوده و قبل از وارد شدن به آن، باید آموزش‌ها و تجربه لازم را کسب کرده باشید  و از چگونگی دریافت سیگنال ارز دیجیتال مطلع باشید تا بتوانید سود خوبی از این بازار کسب کنید. برای دریافت مشاوره در این زمینه می‌توانید به سایت پرشین الیت مراجعه کنید. سایت پرشین الیت با سال‌ها تجربه در زمینه معاملات ارز دیجیتال، اطلاعات و تجربیات خود را با شما با به اشتراک گذاشته و بهترین راهنمای شما خواهد بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=304710

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم