• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5
دكتر شیرمحمدی در نشست خبري با خبرنگاران:

مهم ترین موضوع در بحث سرمایه گذاری داشتن بازارهای صادراتی است/ ورود کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی به موضوع جذب سرمایه گذار خارجی

  • کد خبر : 8081
  • 16 تیر 1397 - 20:28
مهم ترین موضوع در بحث سرمایه گذاری داشتن بازارهای صادراتی است/ ورود کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی به موضوع جذب سرمایه گذار خارجی

نایب رئیس کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی گفت: کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی طی ۱۰ سال گذشته ۴ هزار طرح و پروژه را در بخش های مختلف با کمک ۲۰۰ شرکت دارای رتبه بندی زیر مجموعه خود اجرایی کرده که ۹۵ درصد آنها با موفقیت به بهره برداری رسیده اند و از بروز معوقات بانکی جلوگیری شده است.

  •  

    به گزارش خبرنگار اقتصادی کافه دانش، نشست خبری کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی، صبح امروز شنبه 16 تیر ماه 97، با حضور دکتر حمیدرضا حقیقت پژوه رئیس شورایعالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی، دکتر علیرضا شیرمحمدی نایب رئیس اول کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی، راضیه دانش خضری دبیر شورای عالی، فهیمه داوری عضو شورای عالی و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی برگزار گردید.

     

    دکتر علیرضا شیرمحمدی، نایب رئیس اول کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی

    دکتر علیرضا شیرمحمدی، در ابتدای این نشست خبری اظهار داشت: به هر حال منابع کشور برای سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی محدود است.

    وی تصریح کرد: یکی از دلایل انحراف منابع، ارزیابی نادرست و صحیح از مجری و طرح و همچنین نظارت ناکافی بر اجرای طرح هاست.

    نائب رئیس اول کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی، در ادامه اظهار داشت: کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی طی ۱۰ سال گذشته ۴ هزار طرح و پروژه را در بخش های مختلف با کمک ۲۰۰ شرکت دارای رتبه بندی زیر مجموعه خود اجرایی کرده که ۹۵ درصد آنها با موفقیت به بهره برداری رسیده اند و از بروز معوقات بانکی جلوگیری شده است.

    دکتر شیرمحمدی، عنوان کرد: عدم استفاده بانک ها از خدمات این کانون برای سرمایه گذاری خلاف بخشنامه صادر شده مشترک بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بوده است.

    وی ادامه داد:علیرغم بخشنامه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مبنی بر ضرورت ارایه طرح توجیهی برای دریافت وام از سوی پروژه هایی که نیازمند دریافت وام از نظام بانکی هستند و در این راه مشاوران اعتباری شناسنامه دار باید این طرح ها را تهیه کرده و در قبال آن پاسخگو باشند، اما برخی شرکت های زیرپله ای این طرح ها را آماده می کنند که فاقد صلاحیت لازم بوده و روند درست ارزیابی را طی نمی نمایند.

    نایب رئیس اول کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی افزود: امروز طرح های عمده ای در حوزه اشتغال کشور شکل گرفته که باید برای آنها طرح توجیهی مناسب تهیه شود تا منجر به سرمایه گذاری اشتباه و هدررفت منابع نگردد.

     

    دکتر شیرمحمدی، تصریح کرد: نقش نظارتی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی را نباید نادیده گرفت و حتی این نهاد قانونی و رسمی می تواند به بانک ها اعلام کند که این طرح مشمول دریافت قسط اول یا دوم است یا نه، بنابراین باید از بازوی این مشاور در بخش های مختلف اقتصاد بهره گرفت.

    وی اظهار داشت: در گذشته و به شکل محدود با بانک ها به طور مستقیم گفت و گو کردیم اما در ماه های گذشته این روند را سرعت بخشیده ایم. همچنین این کانون علاوه بر بانک ها با صندوق نوآوری و شکوفایی نیز برای توسعه فعالیت استارتآپ ها در ارتباط است؛ ضمن اینکه تعرفه همکاری این کانون با بانک ها یک در هزار و یک و نیم در هزار است و از سال ۱۳۹۱ به بعد تغییری نکرده است. البته در اساسنامه این کانون وصول مطالبات معوق بانکی وجود ندارد بلکه وظیفه آن اقدامات پیشگیرانه قبل و در زمان اجرای طرح است.

    نایب رئیس اول کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی گفت: به ازای هر ۱۰ درصدی که از اندازه دولت کم شود، یک درصد به رشد اقتصادی کشور افزوده خواهد شد.

    دکتر شیرمحمدی، در ادامه اظهار داشت: امروز حتی وزارت آموزش و پروش برای اعطای مجوز مدارس غیرانتفاعی، طرح توجیهی می خواهد اما نکته مهم آن است که این طرح ها در کجا تعریف می شوند.

    نایب رئیس اول کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی، با اشاره به ورود کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی، به موضوع جذب سرمایه گذار خارجی گفت: تحریم محدودیت اول سرمایه گذار خارجی برای فعالیت در ایران نیست و موضوع مهم الگوی مورد استفاده است.

     

    دکتر شیرمحمدی، با اشاره به تفاوت های موجود در الگوهای گوناگون سرمایه گذاری و فعالیت آژانس های تشویق سرمایه گذاری در کشورهای گفت: سازمان سرمایه گذاری های خارجی در ایران همان کار IPA را انجام می دهد اما در دنیا این آژانس ها خصوصی هستند.

    وی تصریح کرد: وظیفه اول IPA ها در دنیا در درجه اول ارتقاء، سپس تسهیل گری و در نهایت تاثیرگذاری در نهاد قانونگذاری است.

    نایب رئیس اول کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی، خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۸ بیش از ۸۰ درصد سرمایه گذاری خارجی جذب شده در دنیا از طریق IPAهای بخش خصوصی بوده است.

    وی افزود: ایران با داشتن ۱۵ کشور همسایه خود در قلب یک بازار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد دلاری زندگی می کند ولی متاسفانه سهم ما از این بازار کمتر از ۱.۲ درصد و سهم ترکیه بالاتر از ما، 5 درصد است. علت این سهم کم نیز، استفاده از الگوی نامناسب برای جذب سرمایه گذاری است.

    نایب رئیس اول کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی، پیرامون مذاکرات با بانک ها بیان داشت: در گذشته و به شکل محدود با بانک ها به طور مستقیم گفت و گو کردیم اما در ماه های گذشته این روند را سرعت بخشیده ایم.

    دکتر شیرمحمدی، خاطرنشان کرد: تعرفه همکاری این کانون با بانک ها یک در هزار و یک و نیم در هزار است و از سال ۱۳۹۱ به بعد تغییری نکرده است.

    وی تصریح کرد: در اساسنامه این کانون وصول مطالبات معوق بانکی وجود ندارد؛ بلکه وظیفه آن اقدامات پیشگیرانه قبل و در زمان اجرای طرح است.

     

    نایب رئیس اول کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی، در پایان سخنان خود گفت: مهم ترین موضوع در بحث سرمایه گذاری داشتن بازارهای صادراتی است، زیرا بدون داشتن بازارهای صادراتی، طرح ها موفق نخواهند بود.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=8081

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم