• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

پیروز هاشمی در نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت پارس فنر در فرابورس ایران: هدف اصلی ورود «پارس فنر» در نماد فنر به فرابورس افزایش شفافیت و نقدشوندگی است

  • کد خبر : 341179
  • 30 دی 1402 - 15:08
پیروز هاشمی در نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت پارس فنر در فرابورس ایران: هدف اصلی ورود «پارس فنر» در نماد فنر به فرابورس افزایش شفافیت و نقدشوندگی است

پول بانک: شرکت پارس فنر، در سال ۱۴۰۱ از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و به عنوان سیصد و یکمین نماد معاملاتی در فرابورس ایران پذیرش شد.

  • مدیرعامل شرکت پارس فنر گفت: شرکت دانش‌بنیان پارس فنر که در زمینه تولید انواع فنرهای تخت مورد کاربرد در وسایل نقلیه موتوری و صنایع ریلی فعالیت می‌کند، شرکت مادر است. سه شرکت دیگر نیز شامل فنرسازی خاور، کیمیا فولاد آریا و فولاد صنعت ساپرا هستند.

    به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری پول بانک، نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت پارس فنر در فرابورس ایران، پیش از ظهز امروز شنبه 30 دی ماه 1402، با حضور محمدرضا پیروز هاشمی مدیرعامل شرکت پارس فنر، لیلا سلبعلی زاده عضو هیات مدیره شرکت پارس فنر، آزاده شکری مدیر ارزش‌گذاری تامین سرمایه دماوند و نماینده ارزش‌گذار سهام شرکت پارس فنر و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات شرکت فرابورس ایران برگزار شد.

    محمدرضا پیروز هاشمی مدیرعامل شرکت پارس فنر

    محمدرضا پیروز هاشمی، مدیرعامل شرکت پارس فنر، در ابتدای این نشست خبری گفت: هدف اصلی ورود «پارس فنر» در نماد فنر به فرابورس، افزایش شفافیت و نقدشوندگی است.

    وی ادامه داد: امکان برخورداری از بخشودگی مالیاتی، استفاده از وثیقه گذاری و اخذ تسهیلات در شبکه بانکی و همچنین استفاده از مزیت‌های تامین مالی از بازار سرمایه به منظور اهداف توسعه‌ای و افزایش تولید، از دیگر اهداف شرکت پارس فنر برای حضور در بازار سرمایه است.

    مدیرعامل شرکت پارس فنر، در ادامه به معرفی ۴ شرکت گروه پارس فنر پرداخت و گفت: شرکت دانش‌بنیان پارس فنر که در زمینه تولید انواع فنرهای تخت مورد کاربرد در وسایل نقلیه موتوری و صنایع ریلی فعالیت می‌کند، شرکت مادر است. سه شرکت دیگر نیز شامل فنرسازی خاور، کیمیا فولاد آریا و فولاد صنعت ساپرا هستند.

    پیروز هاشمی، پیرامون تاریخچه تاسیس پارس فنر، گفت: این شرکت در سال ۱۳۶۳ با مجوز تولید ۳۵۰۰ تن انواع فنر تخت خودرو تاسیس شده و در سال ۱۳۶۷ به بهره‌برداری رسید ضمن آنکه در سال ۱۳۸۳ افزایش ظرفیت تولید به ۱۰ هزار تن در سال را رقم زدیم و در سال ۱۳۹۵ نیز اقدام به خرید ۵۴ درصد از سهام شرکت فنرسازی خاور از شرکت ایران‌خودرو کردیم.

    وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ ظرفیت تولید پارس فنر به ۱۵ هزار تن در سال افزایش یافت و در سال ۱۳۹۹ نیز شرکت کیمیا فولاد آریا جهت تولید شمس و مواد اولیه فنر تخت به بهره‌برداری رسید.

    مدیرعامل شرکت پارس فنر، افزود: همچنین در سال ۱۴۰۱ شرکت فولاد صنعت ساپرا برای تولید انواع متعلقات فنر از سوی فنر پارس خریداری شد.

    پیروز هاشمی، عنوان کرد: شرکت دانش‌بنیان نوآور، از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سالجاری اخذ تأییدیه دریافت کرده است.

    وی پیرامون محصولات تولیدی این مجموعه اظهار داشت: محصولات گروه پارس فنر شامل؛ انواع فنر تخت ساده، پارابولیک و پارابل لنکر، انواع فنرهای لول خودرو و انواع فنرها و پابند صنایع ریلی هستند.

    مدیرعامل شرکت پارس فنر، گفت: با توجه به فرایند ۱۱ مرحله‌ای تولید محصولات صنعت فنرسازی، در شرکت پارس فنر انعطاف‌پذیری خط تولید وجود دارد‌.

    پیروز هاشمی، با اشاره به اینکه سهم فروش بازار یدکی پارس فنر ۷۰ درصد است، گفت: این شرکت همچنین ۱۳۰ نماینده انحصاری فروش در سطح تمامی استان‌های کشور دارد.

    وی در رابطه با ورود شرکت های زیر مجموعه و عرضه آن ها در بازار بورس گفت: در حال حاضر برنامه ای برای عرضه شرکت های زیر مجموعه و ورود آن ها به بازار سرمایه وجود ندارد؛ اما در افق و برنامه های آتی شرکت احتمال عرضه شرکت های تابعه در بازار بورس وجود دارد.

    مدیرعامل شرکت پارس فنر، به مشکلات این صنعت و صادرات به آمریکا و کانادا اشاره کرد و گفت: از چالشهای این صنعت نرخ سود بانکی و ارز است که در واردات این شرکت مشکل ایجاد کرده است. همچنین صادرات به کشورهای سوریه ،عراق و لبنان انجام می‌شود. صادرات به کانادا و آمریکا از سال ١٩٩۴ تا ٢٠٠۶ سالی ١ میلیون دلار آورده صادراتی داشت که متاسفانه صادرات به این کشورها کاملا قطع شد.

    پیروز هاشمی، در پایان سخنان خود، گفت: شرکت در سال ۱۴۰۱ از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و به عنوان سیصد و یکمین نماد معاملاتی در فرابورس ایران پذیرش شد.

    لیلا سلبعلی زاده عضو هیات مدیره شرکت پارس فنر

    لیلا سلبعلی زاده، عضو هیات مدیره شرکت پارس فنر، در ادامه این نشست خبری گفت: طرح توسعه شرکت پارس فنر برای افزایش سطح انبارهای تولید و اداری با بودجه ۲۵ میلیارد تومانی در نظرگرفته شده است.

    وی افزود: همچنین ۲۴۸ میلیارد تومان برای راه‌اندازی پروژه سایت ۳ شرکت کیمیا فولاد پیش‌بینی کرده‌ایم که در حال انجام است.

    عضو هیات مدیره شرکت پارس فنر، بیان داشت: صنعت ساپرا نیز با بودجه ۲۴۷ میلیارد تومانی شامل ساختمان، تجهیزات و ماشین‌آلات در حال اجراست.

    آزاده شکری مدیر ارزش‌گذاری تامین سرمایه دماوند

    آزاده شکری، مدیر ارزش‌گذاری تامین سرمایه دماوند و نماینده ارزش‌گذار سهام شرکت پارس فنر، در ادامه این نشست خبری گفت: سرمایه شرکت فنر پارس ۲۵۰ میلیارد تومان بوده و موضوع فعالیت نیز تولید انواع فنر خودرو با ظرفیت ۱۵ هزار تن فنر در سال است.

    وی با اشاره به اینکه رشد درآمدهای عملیاتی فنر پارس در ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل حدود ۱۰۰ درصد بوده است، افزود: حاشیه سود شرکت نیز در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۷ درصد بوده است.

    مدیر ارزش‌گذاری تامین سرمایه دماوند، به معرفی شرکت‌های زیرمجموعه فنر پارس پرداخت و افزود: مالکیت ۵۴ درصدی شرکت فنرسازی خاور در اختیار فنر پارس است و محل کارخانه آن در ساوه قرار دارد. درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۰ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

    شکری، عنوان کرد: شرکت کیمیا فولاد آریا که مالکیت ۹۸ درصدی آن در اختیار فنر پارس است نیز سرمایه ۴۰ میلیارد تومانی دارد و با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن انواع مقاطع فولادی آلیاژی فعالیت می‌کند.

    وی افزود: شرکت فولاد صنعت ساپرا هم با سرمایه ۴۰ میلیارد تومانی در ساوه قرار دارد و مالکیت ۹۸ درصدی آن متعلق به فنر پارس است.

    مدیر ارزش‌گذاری تامین سرمایه دماوند، در ادامه با تشریح مفروضات ارزش‌گذاری شرکت پارس فنر، عنوان کرد: با توجه به اینکه پارس فنر مالکیت سه شرکت را در اختیار دارد، ابتدا صورت‌های مالی و روند سودآوری این شرکت بررسی شد.

    شکری پیرامون پیش‌بینی نرخ تورم اظهار داشت: نرخ تورم نیز برای سال ۱۴۰۳ معادل ۳۰ درصد و از سال ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۶ رقم ۲۵ درصد برای هر سال پیش‌بینی شده است. نرخ فروش هر تن فنر تخت برای سال ۱۴۰۲ نیز ۸۱ میلیون تومان برآورد شده است.

    وی در ادامه گفت: از ۵ روش‌ شامل روش‌های تنزیل سود تقسیمی، تنزیل جریان‌های نقدی آزاد شرکت، تنزیل جریان‌های نقدی آزاد سهامداران، ضریب قیمت به سود هر سهم و خالص ارزش روز دارایی‌ها در ارزش‌گذاری سهام شرکت فنر پارس استفاده شده است.

    مدیر ارزش‌گذاری تامین سرمایه دماوند، در پایان سخنان خود گفت: بر اساس میانگین این روش‌ها، مبلغ ۱۹۷۰ میلیارد تومان ارزش برآوردی شرکت پارس فنر بوده و ارزش هر سهم با لحاظ ۲۵۰۰ میلیون سهم یک هزار ریالی این شرکت ۷۸۸ تومان (۷۸۸۱ ریال) برآورد شده است.

    شرکت پارس فنر

    شرکت پارس فنر 7 فروردین سال 1363 به صورت سهامی خاص تاسیس شد و در اداره ثبت شرکت‌ ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و 17 مرداد سال 75 محل قانونی شرکت از تهران به ساوه منتقل شد.

    فعالیت شرکت با ظرفیت اسمی 3520 تن فنر تخت در یک نوبت کاری سال 68 آغاز شد و سال 83 با دریافت مجوز طرح توسعه از سازمان صنعت و افزایش سرمایه گذاری و ایجاد سالن تولید، توسعه و خرید ماشین آلات جدید ظرفیت تولید را سال 86 به 10 هزار تن در سال رساند. سپس با اخذ مجوز این ظرفیت در سال 99 به 15 هزار تن در سال رسید.

    گروه شامل شرکت پارس فنر و سه شرکت‌ فرعی فنرسازی خاور با 54 درصد سهام، کیمیا فولاد آریا و فولاد صنعت ساپرا هر کدام با 98 درصد سهام است. شرکت کیمیا فولاد آریا تولید کننده مواد اولیه شرکت‌های فنرسازی خاور و پارس فنر است. بخشی از مواد اولیه شرکت‌های فوق از طریق سایر تامین کنندگان قابل تامین نبوده و توسط این شرکت تامین می‌شود.

    در ترکیب سهامداری شرکت، احمد جلیلی تنها 38 درصد سهام و رضا جلیلی تنها به همراه کسرا جلیلی تنها هر کدام 31 درصد سهام را در اختیار دارند.

    سرمایه اولیه شرکت با 360 نیروی انسانی، 2 میلیارد تومان بوده که طی شش مرحله افزایش سرمایه به 250 میلیارد تومان رسیده است.

    شرکت پارس فنر در بازار دوم درج شد

    شرکت پارس فنر (سهامی عام) پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ1402.06.28 بعنوان سیصد و یکمین نماد معاملاتی (یکصد و نود و چهارمین شرکت در بازار دوم)، در فهرست نرخ های فرابورس ایران درج گردید.

    تاریخ پذیرش ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ مشاور پذیرش شرکت کارگزاری بانک سپه، نماد معاملاتی فنر است. گروه خودرو و ساخت قطعات زیر گروه شرکت قطعات یدکی و جانبی وسایل نقلیه موتوری

    گفتنی است، جلسه معارفه شرکت پارس فنر با نماد «فنر»، طی روزهای شنبه و یکشنبه 30 دی و اول بهمن 1402، از طریق www.wachartv.com  بصورت زنده پخش خواهد شد.

    خبرنگار: کوروش جم

    تصاویر نشست خبری

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341179

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم