• امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

برنامه واریز یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای این افراد: راهنمای جامع برای بهبود تغذیه کودکان

  • کد خبر : 343766
  • 08 اردیبهشت 1403 - 12:34
برنامه واریز یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای این افراد: راهنمای جامع برای بهبود تغذیه کودکان

برنامه یسنا برای کمک به امنیت غذایی مادران با فرزندان زیر دو سال از سال گذشته آغاز شد. این برنامه تاکنون برای حدود ۲۴ هزار مادر با درآمد کم در ۸ استان اجرا شده است. اما اخیراً، این برنامه به صورت ملی و در تمام استان‌ها و سه دهک کم درآمد اجرا شده است. مادران […]

  • برنامه یسنا برای کمک به امنیت غذایی مادران با فرزندان زیر دو سال از سال گذشته آغاز شد. این برنامه تاکنون برای حدود ۲۴ هزار مادر با درآمد کم در ۸ استان اجرا شده است. اما اخیراً، این برنامه به صورت ملی و در تمام استان‌ها و سه دهک کم درآمد اجرا شده است. مادران واجد شرایط از یارانه معیشتی ۶۰۰ هزار تومانی بهره‌مند می‌شوند و می‌توانند این یارانه را برای خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی استفاده کنند.

    قبل از این، برنامه یسنا برای مادرانی که در دهک اول درآمدی در ۸ استان زندگی می‌کردند، به اجرا درآمد و به ازای هر مادر مبلغ ۴۰۰ هزار تومان اختصاص می‌یافت. اما در طرح جدید، این یارانه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی به صورت کشوری و در سه دهک کم درآمد ارائه می‌شود. خانوارهای مستحق می‌توانند از بسته‌های غذایی و بهداشتی مورد تأیید وزارت بهداشت، شامل مواد غذایی مختلف و لوازم بهداشتی برای کودک و مادر، تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان را به صورت رایگان تهیه کنند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار می‌کند: برای خانوارهای مستحق یارانه مادران دارای کودک شیرخوار که در طرح یسنا شامل می‌شوند، پیامکی ارسال می‌شود و اعتبار این طرح در حساب سرپرست خانوار مشمول شارژ می‌شود که می‌تواند در قالب کالابرگ مورد استفاده قرار گیرد.

    همچنین، خانوارها می‌توانند با ورود به برنامه کاربردی “شما” و وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و شماره سیم‌کارت به نام او، اطلاعات مربوط به مستحق بودن یا نبودن خود، میزان اعتبار باقی‌مانده در حساب، و اطلاعات فروشگاه‌های نزدیک را مشاهده کنند.

    براساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر نهادها، مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال را که به حمایت نیاز دارند، شناسایی و خدمات مربوطه را به آن‌ها ارائه دهد.

    کوپن‌های سوتغذیه یک برنامه دولتی هستند که به افرادی کمک می‌کنند که در وضعیت اقتصادی ضعیف قرار دارند. هر کشور ممکن است راهنماها و منابع مختلفی برای دریافت این یارانه‌ها داشته باشد. افراد معتبر از طریق وزارت رفاه بررسی می‌شوند و پس از تأیید سازمان مربوط به برنامه و بودجه، این یارانه به افراد معتبر پرداخت می‌شود.

    احمد اسماعیل‌زاده، مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، در گفت‌وگویی با خبرنگار گسترش نیوز درباره یارانه سوتغذیه اظهار کرد: این طرح برای بهبود تغذیه کودکانی که با مشکلات رشدی مواجه بودند، توسط وزارت بهداشت به‌همراه کمیته امداد اجرا می‌شد. کودکان از طریق مراکز بهداشت کشور شناسایی می‌شدند و با ارسال لیست آنها به کمیته امداد، به این افراد یارانه غذایی اعطا می‌شد. مبلغی که سال گذشته اختصاص داده می‌شد، بسیار پایین بود و همه کودکان را در بر نمی‌گرفت؛ چرا که محدودیت‌های خاصی در تخصیص اعتبارات وجود داشت.

    اسماعیل‌زاده اظهار کرد: موضوع سوتغذیه و بهداشت کودکان برای وزارت بهداشت بسیار حائز اهمیت است و بنابراین، با تمام تلاش برای حل این مسئله، سعی کردیم تا از دولت یارانه و کمک لازم را دریافت کنیم. نتیجه این تلاش‌ها این بود که وزارت بهداشت با همکاری وزارت رفاه و سازمان برنامه و بودجه، بودجه‌ای بین ۱۰ تا ۱۲ برابر بودجه‌های سال گذشته برای طرح امنیت غذایی کودکان در اختیار گرفت. این بودجه به وزارت رفاه واگذار می‌شود تا با همکاری وزارت بهداشت، این طرح را با قدرت بیشتر ادامه دهد و با این طرح، تغذیه کودکان بهبود یابد.

    کوپن‌های سوتغذیه برنامه‌ای است که دولت برای کمک به افرادی که در وضعیت اقتصادی ضعیف هستند راه‌اندازی کرده است. در هر کشور، روش‌ها و منابع مختلفی برای دریافت این یارانه‌ها وجود دارد. افراد توسط وزارت رفاه بررسی می‌شوند و پس از تأیید سازمان برنامه و بودجه، یارانه مورد نظر به افراد تأییدشده پرداخت می‌شود.

    برنامه واریز یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای این افراد: راهنمای جامع برای بهبود تغذیه کودکان

    احمد اسماعیل‌زاده، مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، در گفت‌وگویی با خبرنگار گسترش نیوز درباره یارانه سوتغذیه اظهار کرد: این طرح برای بهبود تغذیه کودکانی که با مشکلات رشدی مواجه هستند، توسط وزارت بهداشت به همکاری با کمیته امداد اجرا می‌شد. کودکان از طریق مراکز بهداشت کشور شناسایی می‌شدند و با ارسال فهرست آنها به کمیته امداد، به این افراد یارانه غذایی اعطا می‌شد. مبلغی که سال گذشته اختصاص داده می‌شد، بسیار کم بود و همه کودکان را در بر نمی‌گرفت؛ چرا که محدودیت‌های خاصی در تخصیص اعتبارات وجود داشت.

    اسماعیل‌زاده افزود: این مسئله برای وزارت بهداشت بسیار اهمیت دارد و بنابراین، با تمام تلاش برای حل این مشکل، سعی کردیم تا از دولت یارانه و کمک لازم را دریافت کنیم. نتیجه این تلاش‌ها این بود که وزارت بهداشت با همکاری وزارت رفاه و سازمان برنامه و بودجه، بودجه‌ای بین ۱۰ تا ۱۲ برابر بودجه‌های سال گذشته برای طرح امنیت غذایی کودکان در اختیار گرفت. این بودجه به وزارت رفاه واگذار می‌شود تا با همکاری وزارت بهداشت، این طرح را با قدرت بیشتر ادامه دهد و با این طرح، تغذیه کودکان بهبود یابد.

    مدیر دفتر تغذیه وزارت بهداشت دربارۀ خانوارهایی که از دهک اول درآمدی بالاتر هستند و دچار سوتغذیه هستند اظهار کرد: این خانواده‌ها از نظر وضعیت اقتصادی مشکلی ندارند و نیازی به یارانه و کمک دولت ندارند؛ اما احتمالاً این خانواده‌ها درباره روش‌های صحیح تغذیه کودکان خود مطلع نیستند. به این خانوارها توصیه می‌شود که با مراجعه به مراکز بهداشت و مشاوره با متخصصان و کارشناسان تغذیه، از روش‌های صحیح تغذیه برای کودکانشان استفاده کنند تا وضعیت کودکان بهتر شود.

    درباره بودجه سال گذشته برای این طرح، اسماعیل‌زاده اظهار کرد: مجموع هزینه برای اجرای این طرح در سراسر کشور حدود ۹۰ تا ۹۵ میلیارد تومان بود. اما در حال حاضر، هر ماه حدود ۱۲۲ میلیارد تومان برای این طرح هزینه می‌شود؛ این نشان از اهمیت این مسئله برای وزارت بهداشت دارد و تمرکز بیشتری در شهرهای کم برخوردار داریم و آمار مبتلایان نیز در این شهرها بیشتر مشاهده می‌شود.

    برنامه واریز یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای این افراد: راهنمای جامع برای بهبود تغذیه کودکان

    وی در پایان افزود: برای بهبود هدفمند این طرح و بهبود روند رشد و تغذیه مشمولان، این افراد باید هر سه ماه یکبار مراجعه کنند تا تغییراتی در روند سوتغذیه کودک ایجاد شود و ضمن دریافت آموزش‌های لازم، وضعیت تغذیه کودک مورد بررسی مجدد قرار گیرد. اگر در این مراجعات مشاهده شود که خانوارها اقلام یارانه‌ای را صرف تغذیه کودک نکرده‌اند و وضعیت رشد و تغذیه کودک بهبود نیافته است، آن خانوارها از طرح خارج می‌شوند؛ اما اگر بهبود حاصل شود، تا زمان بهبود کامل، تحت پوشش این طرح خواهند ماند تا درمان کامل حاصل شود.

    درباره مدت زمانی که هر کودک برای درمان سوتغذیه تحت پوشش این یارانه قرار می‌گیرد، اسماعیل‌زاده اظهار کرد: حداقل مدت زمانی که یک کودک تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد، ۶ ماه است و پس از آن، اگر بهبودی کامل حاصل شود، دیگر مشمول این طرح نخواهد بود. اما اگر بهبود کافی حاصل نشده و نیاز به حمایت دوباره باقی بماند، مجدداً در لیست مشمولان این طرح قرار خواهد گرفت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343766

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم