• امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

توصیه به سهامداران عدالت برای بررسی حساب‌های خود در این تاریخ

  • کد خبر : 343772
  • 08 اردیبهشت 1403 - 12:38
توصیه به سهامداران عدالت برای بررسی حساب‌های خود در این تاریخ

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اعلام کرد: ما همچنان در حال تداوم مکاتبات با ۸ شرکت هستیم که سود سهام عدالت را پرداخت نکرده‌اند. در ادامه‌ی گزارش  مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد شرایط دریافت سود سهام عدالت توضیحاتی ارائه داد. این مقام مسئول افزود: افراد ممکن است به دلایل مختلفی از دریافت سود […]

  • محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اعلام کرد: ما همچنان در حال تداوم مکاتبات با ۸ شرکت هستیم که سود سهام عدالت را پرداخت نکرده‌اند.

    در ادامه‌ی گزارش  مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد شرایط دریافت سود سهام عدالت توضیحاتی ارائه داد.

    این مقام مسئول افزود: افراد ممکن است به دلایل مختلفی از دریافت سود سهام عدالت معاف شوند، از جمله اشتباه در شماره شبای حساب بانکی، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی.

    وی اظهار داشت: اگر افراد تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را به‌روز کنند و مشکلات را رفع کنند، سود به آن‌ها واریز می‌شود و همراه با این سود، سود سال‌های گذشته را نیز دریافت می‌کنند.

    در مورد زمان واریز سود سهام، که رئیس سازمان بورس اخیراً درباره‌ی آن صحبت کرده بود، او اظهار داشت: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم، اما زمان دقیق آن توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

    همچنین افراد وراثی که تاکنون موفق به دریافت سود سهام در مرحله فعلی نشده‌اند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام دهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

    محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، گفت: ما همچنان در حال تداوم مکاتبات با ۸ شرکت هستیم که سود سهام عدالت را پرداخت نکرده‌اند.

    این مقام مسئول افزود: افراد ممکن است به دلایل مختلفی از دریافت سود سهام عدالت معاف شوند، از جمله اشتباه در شماره شبای حساب بانکی، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی.

    او در ادامه اظهار کرد: اگر افراد تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را به‌روز کنند و مشکلات را رفع کنند، سود به آن‌ها واریز می‌شود و همراه با این سود، سود سال‌های گذشته را نیز دریافت می‌کنند.

    در مورد زمان واریز سود سهام، که رئیس سازمان بورس اخیراً درباره‌ی آن صحبت کرده بود، او اظهار داشت: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم، اما زمان دقیق آن توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

    محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، گفت: همه افرادی که سهام عدالت دارند، سود می‌گیرند؟ این یک سوال بود که برخی از مردم ممکن است داشته باشند. طبق اطلاعات مقامات سازمان بورس، احتمالاً فرآیند سوم و تسویه سود سهام عدالت برای سال مالی ۱۴۰۱، در ماه خرداد انجام خواهد شد. برای دریافت این سود، نیازی به مراجعه به هیچ وبسایت خاصی نیست.

    تا پایان آذر ماه سال گذشته، مرحله اول سود عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ برای شرکت‌های سهام، به حساب سهامداران واریز شد، و مرحله دوم واریز سود سهام نیز در تاریخ ۲۴ اسفندماه انجام شد.

    سود سهام که طبق اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دریافت شد، برای دارندگان سبد سهام عدالت به میزان ۴۹۲ هزار تومان سهام، مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، برای سبد سهام به ارزش ۵۳۲ هزار تومان مبلغ ۴۸۲ هزار تومان، و برای سبد سهام به ارزش یک میلیون تومان مبلغ ۹۰۶ هزار تومان بود. البته میزان سود دریافتی بستگی به مقدار سهام متعلقه به هر فرد دارد.

    از زمان اعلام واریز سود سهام تاکنون، برخی شرکت‌ها وظیفه پرداخت این سود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام نداده‌اند. بنابراین، سازمان بورس اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد، تا بعد از تأمین وجه از سوی شرکت‌های مربوطه، باقی مانده سود به حساب سهامداران واریز شود.

    قبل از این، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده بود که شرکت‌های صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا، و فجر انرژی خلیج فارس، هیچ وجهی را برای پرداخت مرحله اول و دوم سود سهام عدالت خود به حساب‌های سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند. همچنین، شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس، و پارس سوئیچ نیز وظیفه پرداخت مرحله دوم سود سهام خود را انجام نداده‌اند.

    حالا، به نظر می‌رسد که واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت احتمالاً در ماه خرداد انجام خواهد شد. این مسأله نشان می‌دهد که برخی شرکت‌ها به دلیل مشکلاتی، نتوانسته‌اند سود سهام عدالت را پرداخت کنند.

    چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟

    به گفته مقامات سازمان بورس، این اتفاق به دلیل مشکلات مالی برخی از شرکت‌ها رخ داد. آن‌ها برخورداری از کمبود نقدینگی هستند، بنابراین تصمیم گرفته شد تا پرداخت سود سهام انجام شود. امیدواریم که تا ماه خرداد بتوانیم سودها را به‌طور کامل جمع‌آوری و به سهامداران پرداخت کنیم، البته زمان دقیق این موضوع باید توسط شورای عالی بورس مشخص شود.

    آیا با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکردند برخوردی خواهد شد؟ ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام کرد که عدم پرداخت سود سهام تخلف محسوب می‌شود. این امر مطابق با زمان‌بندی اعلام شده در سامانه کدال است. اگر شرکت‌ها زمانبندی مشخص شده را رعایت نکنند، این یک مشکل است. همچنین، اگر شرکت‌ها اساسنامه خود را تغییر دهند و زمانبندی را رعایت نکنند، نیز مشکلاتی بوجود خواهد آمد. سازمان بورس این موارد را پیگیری خواهد کرد.

    از آنجایی که موضوع واریز سود سهام عدالت مورد توجه قرار گرفته است، برخی افراد نیز از این فرصت برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند. مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، هشدار می‌دهد که افراد باید هوشیار باشند و به این نکات توجه کنند: هرگز به افرادی که از شما پیام می‌دهند و درخواست می‌کنند تماس بگیرید یا روی لینکی کلیک کنید که به شما ارسال شده است. همچنین، هیچ سایتی برای دریافت سود سهام وجود ندارد. به هیچ فردی پیام داده نشود و هیچ مدرکی درخواست نشود.

    به طور کلی، برای دریافت سود سهام عدالت باید دقت کرد و از کلاهبرداری‌ها و نقل و قول‌های غیررسمی پرهیز کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343772

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم