• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

ماجرای یارانه سه میلیون تومانی چیست ؟

  • کد خبر : 341900
  • 24 بهمن 1402 - 14:09
ماجرای یارانه سه میلیون تومانی چیست ؟

قبل از این، یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و یارانه نقدی دهک‌های چهار تا هفت به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان صادر می‌شد و افرادی که ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را به خرید کالا اختصاص می‌دادند، ۱۲۰ هزار تومان اضافه می‌شد. اما در طرح فجرانه، اعتبار یارانه نقدی […]

  • قبل از این، یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و یارانه نقدی دهک‌های چهار تا هفت به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان صادر می‌شد و افرادی که ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را به خرید کالا اختصاص می‌دادند، ۱۲۰ هزار تومان اضافه می‌شد.

    اما در طرح فجرانه، اعتبار یارانه نقدی تغییر نکرده است. با این حال، اعتبار کالابرگ الکترونیکی به مبلغ ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته و شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه نیز حذف شده است. به این ترتیب، برخی از یارانه‌گیران می‌توانند تا سقف ۶۲۰ هزار تومان و برخی دیگر تا سقف ۵۲۰ هزار تومان به صورت ماهانه کالای اساسی خریداری کنند.

    از آنجا که نوروز امسال با ایام ماه مبارک رمضان همزمان است، دولت ممکن است برای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه، طرح‌های حمایتی دیگری را نیز معرفی کند.

    علاوه بر این، پس از گذشت یک سال از رونمایی طرح کالابرگ الکترونیکی، تغییراتی در میزان اعتبار و شرایط استفاده از این طرح ایجاد شده است. براساس طرح جدید به نام “طرح فجرانه”، که به مناسبت دههٔ فجر معرفی شده است و به مدت سه ماه ادامه خواهد یافت، یارانه‌گیران مستقیماً ۲۲۰ هزار تومان اعتبار به علاوه مبلغ یارانه نقدی مربوطه را دریافت خواهند کردند.

    این طرح از تاریخ ۱۷ بهمن آغاز شده و تا ۱۷ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. می‌توان آن را به عنوان یک کمک هزینه برای خریدهای نوروزی نیز در نظر گرفت. در طرح کالابرگ الکترونیکی، با توجه به نظر مؤسسه تغذیه ایران، یارانه‌گیران می‌توانند ۱۱ نوع کالای اساسی از جمله برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند را خریداری کنند. همچنین، مدت زمان استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی نیز تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده است.

    دولت در این طرح تلاش می‌کند تا از طریق ارائه یارانه‌های نقدی و اعتبار کالابرگ الکترونیکی، به افرادی که نیازمند کمک مالی هستند، کمک کند و امکان خرید کالاهای اساسی را برای آن‌ها فراهم سازد. این اقدام نیز به منظور کاهش بار سنگین افزایش قیمت کالاها در دوران نوروز و تسهیل در دسترسی به کالاهای اساسی برای تمامی اقشار جامعه انجام شده است.

    در سال ۱۴۰۱، به دستور رئیس جمهور، دولت سیزدهم مبلغ ۱۵۰ هزار تومان یارانه معیشتی را به بیش از ۱۱ میلیون یارانه‌بگیر واریز کرد. هدف از این یارانه تشویقی، حمایت از دهک‌های اول تا چهارم و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی بود که از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند.

    در فروردین ۱۴۰۲، با شروع ماه رمضان، انتظار می‌رفت که دولت بار دیگر یارانه معیشتی ۱۵۰ هزار تومانی را به حساب دهک‌های کم درآمد جامعه واریز کند. اما سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سیده طیبه حسینی، این شایعات را تکذیب کرد و اعلام کرد که دولت هیچ برنامه‌ای برای واریز این یارانه در نظر ندارد. بنابراین، تصمیمات دولت درباره واریز یارانه معیشتی در ماه رمضان آینده هنوز مشخص نیست و برای اطلاعات دقیق، باید منتظر اخبار رسمی باشیم.

    لازم به ذکر است که زمان واریز یارانه‌ها به تازگی تغییر کرده است. بر اساس این تغییرات، یارانه نقدی و معیشتی دهک‌های یک تا سه در بیستم و پنجم هر ماه واریز می‌شود و یارانه نقدی و معیشتی سایر دهک‌ها در سی‌ام هر ماه واریز خواهد شد. با این حال، با توجه به اینکه اسفند ۱۴۰۲ ۲۹ روزه است و خانوارها به یارانه خود برای خرید شب عید نیاز دارند، باید دید که آیا زمان واریز یارانه در این ماه جلو کشیده می‌شود یا در روزهای پایانی سال واریز خواهد شد.

    همچنین، در هفته پایانی اسفند ۱۴۰۲، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت نیز انجام می‌شود و سهامداران می‌توانند سود خود را برای خریدهای نوروزی مصرف کنند. قطعاً انتظار می‌رود که مقدار سود دریافتی در این مرحله، بیشتر از سود آذرماه باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341900

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم