• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

قانون جدید کار اخراج کارگران را تسهیل کرد؟

  • کد خبر : 318633
  • 02 خرداد 1402 - 16:54
قانون جدید کار اخراج کارگران را تسهیل کرد؟

قانون جدید کار اخراج کارگران را تسهیل کرد؟ مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته به گزارش منیبان، صولت مرتضوی درباره اصلاح قانون کار و پیشنهاداتی که در این اصلاحیه مطرح شده است و بندی مطرح می‌کند «اخراج کارگران درصورت بروز تخلفات انضباطی تسهیل خواهد شد» و نگرانی‌ها در مورد تسهیل اخراج کارگران به بهانه‌های مختلف، گفت: […]

  • قانون جدید کار اخراج کارگران را تسهیل کرد؟

    • مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته

      مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته

    به گزارش منیبان، صولت مرتضوی درباره اصلاح قانون کار و پیشنهاداتی که در این اصلاحیه مطرح شده است و بندی مطرح می‌کند «اخراج کارگران درصورت بروز تخلفات انضباطی تسهیل خواهد شد» و نگرانی‌ها در مورد تسهیل اخراج کارگران به بهانه‌های مختلف، گفت: این پیشنهادات، پیشنهادات اولیه است؛ چند موضوع اساس کار ماست؛ نخست ثبات شغلی کارگران که مهم‌ترین موضوع است، دوم پرهیز از استفاده‌های غیرقانونی و ظلم در حق کارگر.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونق تولید و رعایت حقوق کارفرما را از دیگر موارد مهم و سیاست‌های کلان وزارتخانه متبوعش عنوان کرد و گفت: ان‌شاءالله در همین چارچوب حرکت می‌کنیم.

    وی تاکید کرد: البته هر طرحی که ارائه می‌شود، قطعا در کمیسیون بررسی می‌شود حک و اصلاح می‌شود به دولت می‌آید و حک و اصلاح‌تر می‌شود و به مجلس می‌رود، آنجا هم بررسی می‌شود و آن چیزی ملاک عمل خواهد شد که به تصویب مجلس برسد.

    مرتضوی اظهار داشت: در حال حاضر این بندها ایده‌هایی هستند که مطرح می‌شوند، چیزی که تبدیل به قانون و ابلاغ شد، ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

    وی در خصوص حمایت دولت از کارگران در اصلاح قانون کار گفت: مهم‌ترین نگاه دولت ثبات شغلی و رعایت حقوق کارگر است و در عین حال حقوق کارفرمایان هم باید رعایت شود. رشد و رونق تولید و افزایش بهره‌وری هم باید مدنظر قرار گیرد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بند دیگر این اصلاحیه مبنی بر این‌که اگر کارگری ۴ سال قرارداد موقت داشته باشد کارفرما باید آن را قطعی کند، اظهار داشت: قرارداد موقت حداکثر باید ۴ سال باشد نه این‌که بگویم اگر ۴ سال قرارداد داشت بعد از آن باید قطعی شود. حداکثر قرارداد موقت نمی‌تواند بیشتر از ۴ سال باشد، اگر قراردادی مثلا بعد از ۲ سال دائم شد، ما ممنون می‌شویم

    منبع خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=318633

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم