• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
0

فهرست 10 بانک بزرگ دنیا و تاثیر آنها بر بازار فارکس

  • کد خبر : 323200
  • 07 تیر 1402 - 11:33
فهرست 10 بانک بزرگ دنیا و تاثیر آنها بر بازار فارکس

فهرست محتوا یکی از سوالاتی که ممکن است برایتان پیش آمده باشد این است که بزرگترین بانک های دنیا کدامند؟ معمولا بزرگترین بانک های دنیا با توجه به سرمایه و دارایی هایشان سنجیده می شوند و شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این میان آسیایی ها سهم بزرگی دارند. به گونه ای که 5 بانک بزرگ […]

فهرست محتوا

  • یکی از سوالاتی که ممکن است برایتان پیش آمده باشد این است که بزرگترین بانک های دنیا کدامند؟ معمولا بزرگترین بانک های دنیا با توجه به سرمایه و دارایی هایشان سنجیده می شوند و شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این میان آسیایی ها سهم بزرگی دارند. به گونه ای که 5 بانک بزرگ در دنیا از بانک های آسیایی هستند.

    در این مطلب قصد داریم به معرفی برترین بانک های دنیا بپردازیم و شما را با انها آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

    آشنایی با بزرگترین بانک های دنیا

    اگر اهل سرمایه گذاری و فعالیت در بازارهای مالی باشید حتما پیگیر اخبار بزرگترین بانک های دنیا و تصمیمات و نشست های انها هستید. برای همین هم آشنایی با این بانک ها می تواند کمک بزرگی به طراحی پلن های معاملاتی تان باشد.

     شاید برایتان جالب باشد بدانید که 4 بانک از برترین بانک های حال حاضر دنیا متعلق یه چشم بادامی ها هستند. بله درست خواندید! 4 بانک اول از نظر سرمایه و دارایی ها بانک هایی چینی هستند. در ادامه 10 مورد از برترین بانک های دنیا ز رتبه دهم تا اول را مشاهده می کنید:

    10. بانک فرانسوی کردیت اگریکول

    جایگاه دهم فهرست بزرگترین بانک های دنیا در اختیار بانک فرانسوی به نام کردیت اگریکول است. این بانک که در مونتروژ فرانسه واقع شده است به عنوان عظیم ترین موسسه مالی از نوع تعاونی در دنیا شناخته می شود. بانک کردیت اگریکول از تعداد سی و نه بانک لوکال و تعداد زیادی از بانک های محلی تشکیل شده است. تخمینی که برای دارایی های این بانک زده اند در حدود 2.13 تریلیون دلار است و همین امر هم باعث شده کردیت اگریکول کنترل بخش زیادی از سیستم مالی و بانک کشور فرانسه را در اختیار داشته باشد.

    9. بانک آمریکا

    در رده نهم لیست برترین بانک های دنیا بانک آمریکا قرار گرفته است. تاسیس این بانک به سال 1784 بازمی گردد و دارایی آن را در حدود 2.35 تریلیون دلار تخمین زده اند. بانک آمریکت خدمات متنوعی ارائه می دهد که از جمله انها می توانیم به بانکداری تجاری، مدیریت سرمایه و ثروت، سرمایه گذاری و … اشاره کنیم.

    8. بانکBNP Paribas

    بانک بی ان پی پاریباس در هشتمین جایگاهبزرگترین بانک های دنیاقرار گرفته است. این بانک که از ادغام بانک ملی پاریس با پاریباس تاسیس شد دارای بیش از 190 کارمند است. بانک بی ان پی پریباس در سال دو هزار راه اندازی شده و دفتر مرکزی ان در پاریس قررا دارد. دارایی های این بانک را در حدود 2.33 ترلیون دلار تخمین زده اند.

    7. بانک اچ اس بی سی(HSBC)

    بانک اچ اس بی سی یک بانک سرمایه گذاری است که در جایگاه هفتم برترین بانک های جهان قرار گرفته است. این بانک چند ملیتی که برای کشور انگلستان است بالغ بر هزار شعبه و همینطور هشتاد دفتر در کشور انگلستان، بالغ بر چهارصد و شصت دفتر در کشور آمریکا داشته و شمار مشتریان آن از 4 میلیون نفر نیز فراتر رفته است. دفتر مرکزی اچ اس بی سی در کشور انگلیس و پایتخت ان لندن بوده و بیشتر از دویست و سی و پنج هزار کارمند در آن مشغول به خدمات دهی هستند.

    6. بانک جی پی مورگان

    رتبه ششم بزرگترین بانک های جهان در اختیار بانک آمریکایی جی پی مورگان است که دارایی های ان را بالغ بر 2.62 تریلیون دلار تخمین زده اند. تاسیس این بانک به سال های 1799 بازمی گردد و از ان سالها شمار زیادی از بانک های ایالات متحده با آن ادغام شده تا به عظمت امروز رسیده است. شعبه مرکزی بانک جی پی مورگان در شهر منهتن نیویورک قرار گرفته است.

    5. بانک میتسوبیشی یو اف جی

    در سال دو هزار و پنج بود که دو بانک بزرگ ژاپن یعنی میتسوبیشی توکیو و یو اف جی(UFJ)با هم ادغام شده و گروه مالی یا همان بانک میتسوبیشی یو اف جی را تشکیل دادند. دفتر مرکزی این گروه مالی در کشور ژاپن شهر اوزاکا واقع شده است و دارایی های ان را در حدود 2.81 تریلیون دلار برآورد کرده اند.

    4. بانک چین

    چهارمین جایگاه از فهرست بزرگترین بانک های دنیا هم به یک آسیایی یعنی بانک چین تعلق دارد. این بانک در سال 1912 راه اندازی شده و در شمار 4 بانک تجاری- دولتی کشور چین به شمار می آید. دارایی های بانک چین بالغ بر 2 نریلیون دلار برآورد شده است و در بیش از بیشت کشور دنیا شعبه های آن مشغول به فعالیت هستند.

    3. بانک کشاورزی چین

    بانک کشاورزی چین دیگر بانک آسیایی است که توانسته است رتبه سوم عظیم ترین بانک ههای جهان را به خود اختصاص دهد. دارایی های این بانک از 3.2 تریلیون دلا بیشتر بوده و ان را به عنوان یکی از بانک های چهارگانه و بزرگ کشور چین می شناسند. دفتر مرکزی بانک کشاورزی چین در پکن واقع شده است و شمار کارمندان آن از 444 هزار نفر هم بیشتر است. تاسیس این بانک به سال 1951 بازمی گردد و در شهرهای بزرگ کشورهای محتلف اعم از سئول، نیویورک، سنگاپور، سیدنی، توکیو و … شعبه دارد.

    2. بانک ساختمانی چین

    رتبه دوم بزرگترین بانک های دنیا به بانک ساحتمانی چین تعلق دارد. جایی که دارایی های آن بالغ بر 3.3 تریلیون دلار برآورد شده و افزون بر سیزده هزار و ششصد شعبه در خود کشور چین به صورت محلی دارد. البته در شهرهای بارسلونا، نیویورک، هنگ کنگ، فرانکفورت، لوکزامبورگ و … هم شعبه های این بانک راه اندازی شده و به ازائه خدمات مشغول هستند.

    1. بانک صنعتی تجاری چین

    و در نهایت جایگاه نخست بزرگ ترین بانک های جهان به بانک صنعتی تجاری چین متعلق است. دارایی های این بانک بی رقیب 4.2 تریلیون دلار است و آن را به عنوان بزرگ ترین بانک در کشور چین هم میشناسند. تاسیس بانک صنعتی تجاری چین به سال 1984 بازمی گردد و دفتر مرکزی این بانک هم در پکن واقع شده است.

    جمع بندی

    در این مطلب فهرستی ازبزرگترین بانک های دنیابرای شما جمع آوری کرده و به شکل مختصر به معرفی آنها پرداختیم. بانک ها در بازارهای مالی از جمله فارکس نقش بسیار مهمی دارند و جز بازیگران اصلی بازار فارکس هستند.

    برای اینکه بتوانید در بازار فارکس به موفقیت برسید نیاز است که اخبار مهم در بازار فارکس را دنبال کنید و بتوانید که ننتیجه این اخبار ها را تحلیل کنید. در کنار تحلیل های فاندامنتال از تحلیل تکنیکال برای به سود رسیدن در فارکس نیز باید استفاده کنید.

    اگر قصد دارید که در بازارهای مالی از جمله فارکس فعالیت کنید پیشنهاد میکنم که آموزش فارکس رایگان از سایت رایکا فارکس را مشاهده کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=323200

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم