• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

احمدوند در ح آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نانو: نمایشگاه نانوعصاره فعالیت‌های شرکت‌های فعال در حوزه نانو می باشد

  • کد خبر : 334215
  • 13 آبان 1402 - 14:10
احمدوند در ح آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نانو: نمایشگاه نانوعصاره فعالیت‌های شرکت‌های فعال در حوزه نانو می باشد

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو گفت: خیلی از مجموعه‌هایی که در گذشته در سطح طرح فناورانه بودند، اکنون در قالب شرکت حضور دارند و بسیاری از شرکت‌ها که در برهه‌ای نمونه اولیه محصول را داشتند، اکنون محصول آنها به بازار ارائه شده است. به گزارش خبرنگار حوزه دانش و فناوری خبرگزاری پول بانک، […]

  • دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو گفت: خیلی از مجموعه‌هایی که در گذشته در سطح طرح فناورانه بودند، اکنون در قالب شرکت حضور دارند و بسیاری از شرکت‌ها که در برهه‌ای نمونه اولیه محصول را داشتند، اکنون محصول آنها به بازار ارائه شده است.

    به گزارش خبرنگار حوزه دانش و فناوری خبرگزاری پول بانک، آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نانو، صبح امروز شنبه 13 آبان ماه 1402، با حضور احمدوند دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، شقایق حق‌جوی جوانمرد رئیس مرکز توسعه و هماهنگی و تحقیقات، سید محسن دهنوی رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس، شرکت‌ها، فعالان حوزه فناوری ‌نانو و اصحاب رسانه، در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار شد.

    عماد احمدوند، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو

    عماد احمدوند، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، در آیین افتتاح نمایشگاه و در جمع خبرنگاران گفت: در این دوره از نمایشگاه بالغ بر ۹۰ شرکت و تعدادی آزمایشگاه و نهادهای ترویجی و حدود ۴۴ طرح فناورانه که در مسیر تجاری‌سازی هستند، حضور دارند.

    وی عرضه ۱۰ طرح فناورانه دارای نوآوری جهانی را از بخش‌های دیگر این نمایشگاه نام برد و یادآور شد: در مجموع ۱۷۰ نهاد مرتبط با نانو طی روزهای برگزاری نمایشگاه از امروز، شنبه ۱۳ آبان تا ۱۶ آبان ماه دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار خواهند داد.

    دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، این نمایشگاه را عصاره فعالیت‌های شرکت‌های فعال در حوزه نانو توصیف و اظهار کرد: بخشی از حوزه‌هایی که در سند ۱۰ ساله نانو که برای دستیابی به اهداف مشخص شده است، در این نمایشگاه حضور دارند؛ از این رو هدف از برگزاری نمایشگاه صرفا اهداف تجاری نیست، بلکه موضوعات آموزشی، توسعه فناوری تا کمک به تجاری‌سازی محصولات از اهداف این نمایشگاه به شمار می‌رود.

    احمدوند، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، رشد شرکت‌های نانویی را از مهمترین تفاوت‌های این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل نام برد و یادآور شد: خیلی از مجموعه‌هایی که در گذشته در سطح طرح فناورانه بودند، اکنون در قالب شرکت حضور دارند و بسیاری از شرکت‌ها که در برهه‌ای نمونه اولیه محصول را داشتند، اکنون محصول آنها به بازار ارائه شده است، ضمن آنکه بخشی از شرکت‌ها در دفاتر صادراتی حضور دارند که کمک به توسعه صادرات آنها می‌شود.

    وی خاطر نشان کرد: در کنار حضور شرکت‌های نانویی شاهد حضور بخش‌های دیگر معاونت علمی ریاست‌جمهوری هستیم، به گونه‌ای که ستاد ‌کوانتوم به همراه شرکت‌های فعال در این حوزه در این نمایشگاه حاضر شدند.

    دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، در ادامه، مرکز توسعه همکاری‌های راهبردی و مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر بخش‌های معاونت علمی ریاست جمهوری دانست که در این نمایشگاه حضور دارند و گفت: این مجموعه‌ها به عنوان اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور در نمایشگاه نانو حضور دارند.

    احمدوند، در پایان سخنان خود گفت: رونمایی از ۷ طرح فناورانه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، از دیگر بخش‌های این رویداد می باشد.

    بنا به این گزارش، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نانو، به‌عنوان بزرگترین رویداد نانویی کشور، محل مناسبی برای آشنایی با آخرین دستاورد‌ها و تحولات حوزه فناوری نانو است؛ از این رو، از علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌شود.

    ده‌ها شرکت نانویی در نمایشگاه نانو امسال در حوزه‌های مختلفی نظیر نفت و انرژی، بهداشت و سلامت، آب و محیط زیست، کشاورزی و بسته‌بندی، خودرو، رنگ و پوشش، ساختمان، منسوجات و مواد پیشرفته حضور دارند و دستاورد‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

    این نمایشگاه موقعیت مناسبی برای همکاری فناورانه میان استارت‌آپ‌ها و فعالان اکوسیستم نوآوری کشور در مسیر تجاری‌سازی محصولات فراهم می‌آورد. از تمامی سرمایه‌گذاران، شتاب‌دهنده‌ها، مسئولان، صاحبان صنایع و فعالان علاقه‌مند در اکوسیستم نوآوری کشور دعوت به‌عمل می‌آید تا از این نمایشگاه بازدید کنند.

    یکی از تفاوت‌های این دوره از نمایشگاه، حضور پررنگ هیئت‌های تجاری و شرکت‌های خارجی است. چنین فضایی برای گسترش کسب و کار نانویی به خارج از کشور مناسب بوده و شرکت‌ها می‌توانند از این فرصت برای معرفی دستاورد‌ها و توانمندی‌های صادراتی خود استفاده کنند.
    از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه، ایجاد فضای گفتگو میان صاحبان صنایع با شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه است تا نیاز‌های صنایع شناسایی شده و بخش از این نیاز‌های صنعتی با فناوری‌های داخلی تأمین شود.


    آزمایشگاه‌ها نیز در نمایشگاه  ۱۴۰۲ حضور دارند تا خدمات و توانمندی‌های خود را در بخش آزمایشگاهی به جامعه علمی معرفی کنند.

    در این نمایشگاه، تور‌های بازدید ویژه در نظر گرفته شده است که به مخاطبان کمک می‌کند تا بازدید هدفمندتری را تجربه کنند. لیدر‌ها متناسب با نیاز هر گروه از بازدیدکنندگان، اطلاعات تخصصی و مورد نیاز مخاطب را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

    این گزارش می افزاید، بازدید برای عموم آزاد بوده و گروه‌های دانشجویی می‌توانند در قالب تور‌های دانشجویی از این نمایشگاه بازدید کنند.

     

    در این نمایشگاه شخصیت‌های صنعتی و اقتصادی برجسته ای همچون دکتر عباس شوکتی، چهره سرشناس و فعال حوزه اقتصاد و فناوری حضور داشتند.

    گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری ‌نانو، از تاریخ ۱۳ الی ۱۶ آبان ماه 1402 و از ساعت بازدید 8 صبح تا 16 عصر، در سالن‌های ملل(سالن 5) و خلیج ‌فارس، محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار می‌ شود.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=334215

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم