• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال از کجا شروع کنم؟!

  • کد خبر : 298725
  • 04 اردیبهشت 1401 - 11:11
برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال از کجا شروع کنم؟!

فهرست محتوا با توجه به هیاهویی که ارزهای دیجیتال در زندگی مردم جهان ایجاد کرده‌اند افراد بسیار زیادی به دنبال ورود به دنیای ارزهای دیجیتال هستند. اما دنیای ارزهای دیجیتال پر از مفاهیم جدید و بروزی مثل بلاک چین ها ، آدرس های خصوصی ، متاورس ، ان اف تی و … است که نیازمند […]

فهرست محتوا

  • با توجه به هیاهویی که ارزهای دیجیتال در زندگی مردم جهان ایجاد کرده‌اند افراد بسیار زیادی به دنبال ورود به دنیای ارزهای دیجیتال هستند. اما دنیای ارزهای دیجیتال پر از مفاهیم جدید و بروزی مثل بلاک چین ها ، آدرس های خصوصی ، متاورس ، ان اف تی و … است که نیازمند نقشه راهی دقیق است.

    امروزه در عصر دیجیتال قرار داریم که شکل پول تغییر کرده است. از سیستم‌های مبادله گرفته تا اسکناس‌های کاغذی، همه به سمت دیجیتالی شدن جهش کرده‌اند. رمزارزها یا ارزهای دیجیتال به عنوان روش جدیدی برای مبادله به منظور خرید محصولات و خدمات مختلف در سطح جهانی ظاهر شده‌اند. از طرفی برخی در حال خرید آنها هستند و موفقیت مالی خود در آینده را در گرو سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می‌بینند.

    ارز دیجیتال یا رمزارز چیست؟

    ارز دیجیتال یا رمزارز یک نوع پول دیجیتالی است که به شکل فیزیکی مانند اسکناس‌های کاغذی نیست اما به شکل مجازی وجود داشته و ارزش قابل توجهی دارد. می‌توان آن را در یک «کیف پول دیجیتالی» در تلفن هوشمند یا رایانه خود ذخیره کرد. صاحبان ارزهای دیجیتال می‌توانند آن‌ها را در مقابل انجام عمل برای فروشندگان ارسال کنند.

    فناوری که ارز دیجیتال را ساخته است بلاک چین نام دارد. بلاک چین یک سیستم غیرمتمرکز است که تراکنش‌ها را در چندین کامپیوتر سازماندهی و ثبت می‌کند. امنیت این فناوری بخشی از جذابیت آن محسوب می‌شود.

    علاوه بر این، برخلاف پول معمولی که حول توزیع متمرکز ایجاد می‌شود، ارز دیجیتال با استفاده از چیزی به نام دفتر کل توزیع‌شده محفوظ می‌ماند. این مورد باعث شفافیت بسیار زیادی می‌شود. ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت غیرمتمرکز، می‌توانند خارج از کنترل دولت‌ها و مقامات مرکزی وجود داشته باشند.

    بیت کوین اولین ارز دیجیتالی است که توسط شخص ناشناسی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو در سال 2009 ساخته شد. هویت اصلی این فرد هرگز فاش نشد. برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال بهتر است بدانید که این دارایی‌های دیجیتال چگونه کار می‌کنند.

    ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

    طبق تعریف کارشناسان میهن سیگنال ، هنگامی که یک تراکنش از طریق ارزهای دیجیتال انجام می‌شود، هیچ شخص ثالثی مانند بانک‌ها یا واسطه ها در این امر دخالت نمی‌کنند. در نتیجه، مبادله ارزهای دیجیتال به عنوان «تراکنش همتا به همتا» شناخته می‌شود. نکته مهم این است که هر تراکنش انجام‌شده، در یک پایگاه داده عظیم به نام بلاک چین ثبت می‌شود. می‌توانید بلاک چین را به عنوان یک صفحه گسترده بزرگ در نظر بگیرید. تراکنش‌های انفرادی انجام‌شده توسط بلوکی نشان داده می‌شوند که به زنجیره بزرگ‌تر اضافه می‌شود. این زنجیره در مجموع بلاک چین نامیده می‌شود و همه تراکنش‌ها برای همیشه در بلاک چین باقی می‌مانند.

    بلاک چین در یک مکان مرکزی مستقر نیست، بلکه در میان شبکه بزرگی از رایانه‌ها که همیشه از طریق سیستم‌های پیچیده محافظت می‌شوند، پراکنده شده است. این امر عملاً دست‌کاری بلاک چین را برای هرکسی غیرممکن می‌کند و تضمین می‌کند که تمام تراکنش‌ها و کاربران محافظت می‌شوند.

    ارزهای دیجیتال این پتانسیل را دارند که انتقال پرداخت بین دو طرف را بدون استفاده از شخص ثالث قابل اعتماد مانند بانک یا شرکت کارت اعتباری ساده‌تر کنند. در عوض، این تراکنش‌ها با استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی و الگوریتم هایی مانند اثبات کار (Proof of Work) و اثبات سهام (Proof of Stake) محافظت می‌شوند.

    در سیستم‌های ارز دیجیتال فعلی، «کیف پول» یا آدرس حساب کاربر دارای یک کلید عمومی است، در حالی که کلید خصوصی تنها در اختیار مالک قرار دارد و برای امضای تراکنش‌ها استفاده می‌شود. در نتیجه، کاربران می‌توانند با انجام معاملات با حداقل هزینه پردازش، از هزینه‌های بالایی که بانک‌ها و مؤسسات مالی در مقابل ارسال حواله از آنها دریافت می‌کنند، اجتناب نمایند.

    چگونه می‌توانیم آماده ورود به دنیای ارزهای دیجیتال شویم ؟

    برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال از کجا شروع کنم؟!

    ورود به دنیای ارزهای دیجیتال به معنای داشتن این نوع دارایی‌های دیجیتالی است. فرایند به دست آوردن ارزهای دیجیتال از طریق عملی به نام استخراج یا ماینینگ میسر می‌شود. همچنین می‌توان با خرید این نوع دارایی‌ها مالک مقداری از آنها شوید. فرایند استخراج به سخت افزارهایی با قدرت پردازش بسیار بالا نیاز دارد تا بتوانند معادلات فوق‌العاده سخت و پیچیده‌ای را حل کنند.

    در ادامه، صاحب سخت افزار می‌تواند مالک ارز دیجیتالی که اقدام به استخراج آن نموده، شود. لازم به ذکر است عمل استخراج، برق بسیار زیادی نیز مصرف می‌کند و از طرف دولت به مجوز نیاز دارد. از طرفی ممکن است سال‌ها طول بکشد تا یک بیت کوین از طریق استخراج به دست آورید. در نتیجه خرید ارزهای دیجیتال از استخراج آنها بسیار آسان‌تر است.

    برای خرید ارزهای دیجیتال، به یک “کیف پول” نیاز دارید. کیف پول یک نرم‌افزار اینترنتی است که وجوه شما را ذخیره می‌کند. به طور کلی، شما باید یک حساب در یک صرافی ارزهای دیجیتال باز کنید و سپس از پول واقعی برای خرید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم استفاده نمایید. معمولاً صرافی‌ها کیف پول نیز ارائه می‌دهند اما شما می‌توانید بعد از خرید از طریق صرافی، دارایی دیجیتالی خود را به یک کیف پول امن‌تر انتقال دهید.

    برای پیدا کردن بهترین و مناسب ترین صرافی ارز دیجیتال کافیست مقاله میهن سیگنال را در خصوص معرفی بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی بخوانید.

    تازه واردان کدام ارزهای دیجیتال را بخرند؟

    برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال شناخت بهترین آنها لازم است. بیت کوین اولین ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است و هنوز هم محبوب‌ترین و پردرآمدترین ارز دیجیتال به شمار می‌رود. با این حال، امروزه هزاران ارز دیجیتال دیگر وجود دارد که هرکدام مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و الزامات خاص خود را دارند. برخی از آنها یک فورک یا انشعاب از بیت کوین هستند، در حالی که برخی دیگر ارزهای کاملاً جدیدی هستند که از ابتدا ایجاد شده‌اند.

    امروزه اتریوم، کاردانو، لایت کوین، فانتوم ، مانا ، سندباکس ، شیبا و دوج کوین برخی از رقبای بیت کوین هستند. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از ۲ تریلیون دلار فراتر رفته است و بیت کوین حدود ۴۶ درصد از کل آن را تشکیل می‌دهد. با دنبال کردن رسانه های معتبری مثل cointelegraph.com،  mihansignal.com، arzdigital.com میتوانید بهترین موقعیت های خرید مستعد ترین ارزهای دیجیتال را پیدا کنید.

    برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال از کجا شروع کنم؟!

    ارزهای دیجیتال چه مزایا و معایبی دارند؟

    از آنجا که ارزش بازار ارزهای دیجیتال بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، نرخی که یک ارز دیجیتال با ارز دیگری مبادله می‌شود، ممکن است بسیار متفاوت باشد. این امر کاملاً به ویژگی‌های هر رمزارز بستگی دارد زیرا بسیاری از ارزهای دیجیتال به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کمیاب باشند.

    یکی از نگرانی‌های موجود در این حوزه این است که هیچ دارایی ملموسی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین پشتیبانی نمی‌کند. طبق برخی مطالعات، هزینه ایجاد یک بیت کوین که مقدار فزاینده‌ای انرژی مصرف می‌کند، با قیمت بازار آن نسبت مستقیم دارد.

    اگرچه بلاک چین‌ها بسیار امن هستند، سایر عناصر اکوسیستم ارزهای دیجیتال، از جمله صرافی‌ها و کیف پول‌ها، در برابر هک آسیب‌پذیر هستند. چندین صرافی آنلاین در طول عمر بیش از ده ساله بیت کوین هک شده‌اند و در موارد خاص، میلیون‌ها دلار “کوین” از دست رفته است.

    با وجود این، بسیاری از تحلیلگران، ارزهای دیجیتال را دارای مزایای بالقوه می‌دانند و ورود به دنیای ارزهای دیجیتال را توصیه می‌کنند. مزایایی مانند توانایی حفظ ارزش در برابر تورم و تسهیل مبادله چون حمل و تقسیم آنها ساده‌تر از فلزات گران‌بها است و خارج از اختیارات بانک‌های مرکزی و دولت‌ها مبادله می‌شوند.

    ارزهای دیجیتال به دلایل مختلفی از جمله استفاده از آنها برای عملیات مجرمانه و نوسانات بسیار زیاد ، مورد سرزنش قرار می‌گیرند. از سوی دیگر تحرک، تقسیم‌پذیری، مقاومت در برابر تورم و شفافیت آنها مورد ستایش است.

    ورود به دنیای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

    ممکن است ارزش ارزهای دیجیتال افزایش یابد، اما بسیاری از سرمایه‌گذاران آنها را به عنوان سرمایه گذاری‌های سوداگرانه به جای سرمایه گذاری بلندمدت در نظر می‌گیرند. دلیل این امر چیست؟

    ارزهای دیجیتال، مانند ارزهای واقعی، جریان نقدی ندارند. بنابراین، برای اینکه شما سود ببرید، شخص دیگری باید بیشتر از شما برای ارز بپردازد. این به عنوان فرضیه سرمایه‌گذاری “احمق بزرگ‌تر” شناخته می‌شود. در مقابل، یک شرکت با مدیریت خوب در طول زمان از طریق افزایش سودآوری و جریان نقدی، ارزش خود را افزایش می‌دهد.

    برای کسانی که معتقدند ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین ارز آینده خواهند بود، مهم است که به خاطر داشته باشند که یک ارز باید پایدار باشد تا مشتریان بدانند قیمت منصفانه برای محصولات چقدر است. این نوسان قیمت یک مشکل است. اگر بیت کوین در آینده ارزش بسیار بیشتری داشته باشد، ممکن است در حال حاضر تمایل کمتری به خرج کردن و گردش بیت کوین وجود داشته باشد که باعث می‌شود به عنوان ارز، دوام کمتری داشته باشد. با این حال، افزایش محبوبیت و دسترسی منجر به پذیرش عمومی ارز دیجیتال به عنوان پول آینده شده است.

    سخن پایانی

    تا اینجا با مفاهیمی مثل بلاک چین، بیت کوین ، صرافی و کیف پول آشنا شدید و برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال زمینه سازی کردیم. با این حال برای شروع معامله گری در ارزهای دیجیتال می توانید از صفحه راهنمای ورود به بازار ارز های دیجیتال به زبان ساده برای مبتدیان استفاده کنید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

    منبع:

    https://hamshahrionline.ir/x6ZNX

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=298725

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم