• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
4

دکتر فقهی ‌زاده در نشست خبری بیست ‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن: برای نخستین‌ بار از کشور پاکستان دعوت شده تا حضور ویژه‌ای در نمایشگاه داشته باشند

  • کد خبر : 23534
  • 16 اردیبهشت 1398 - 22:00
دکتر فقهی ‌زاده در نشست خبری بیست ‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن: برای نخستین‌ بار از کشور پاکستان دعوت شده تا حضور ویژه‌ای در نمایشگاه داشته باشند

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نوید این را می دهم که نمایشگاه بین‌المللی قرآن ملی ‌تر و بین‌المللی ‌تر از سال گذشته برگزار شود؛ یقیناً این دوره الکترونیکی ‌تر از گذشته خواهد بود.

  • معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نوید این را می دهم که نمایشگاه بین‌المللی قرآن ملی ‌تر و بین‌المللی ‌تر از سال گذشته برگزار شود؛ یقیناً این دوره الکترونیکی ‌تر از گذشته خواهد بود.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری بیست ‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن، پیش از ظهر امروز دوشنبه 16 اردیبهشت ماه 98، با حضور دکتر عبدالهادی فقهی ‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست ‌وهفتمین دوره نمایشگاه و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار گردید.

    دکتر عبدالهادی فقهی ‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست ‌و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن

    دکتر عبدالهادی فقهی ‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست ‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن، در ابتدای این نشست خبری، با اشاره به فرایند آماده‌سازی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: پس از پایان کار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مقدمات برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) آغاز شد و برای طراحی بخش‌های مختلف نمایشگاه ۱۳۰ ساعت زمان صرف شد.

    وی پیرامون شعار نمایشگاه امسال گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امسال با شعار «قرآن معنای زندگی» فعالیت خود را از روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه آغاز و به مدت دو هفته یعنی تا شب‌های قدر برگزار خواهد شد.

    معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال فراخوانی برای دریافت ایده‌ها و برنامه‌ها جهت برگزاری بهتر نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از سوی معاونت اعلام شد که طی آن ۷۰۰ ایده و برنامه به دست ما رسید که از این میان ابتدا ۳۰۰ و سپس ۱۰۰ برنامه پس از پالایش‌های مختلف در نمایشگاه امسال اجرایی خواهد شد.

    دکتر فقهی ‌زاده، از استفاده از ابزارهای نوین در برپایی نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: تلاش ما این است که مفاهیم قرآن به زندگی مردم راه پیدا کند و در این زمینه از همه ابزار‌ها استفاده می‌کنیم تا رویکردی جدید در نمایشگاه رقم بخورد.

    وی ادامه داد: در همین راستا تلاش ما بر این بوده که از دیگر نهادهای قرآنی و فرهنگی مشارکت بگیریم و امیدواریم که نمایشگاه امسال ملی‌تر و بین‌المللی‌تر از ادوار گذشته برگزار شود.

    رئیس بیست ‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن٬ پیرامون بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن گفت: این بخش سال گذشته پس از وقفه‌ای چند ساله دوباره احیا شد و امسال هم ده کشور در نمایشگاه حضور ویژه خواهند داشت خصوصاً کشور پاکستان امسال برای اولین‌بار به صورت ویژه در نمایشگاه حضور پیدا می‌کند.

    دکتر فقهی ‌زاده، از اجرای برنامه‌های قرآنی در ۱۹ استان و ۲۵۰ شهر خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های ما برپایی جشن رمضان در ۱۹ استان است که بخشی از این برنامه در شهرهای سیل زده برگزار خواهد شد.

    وی با اشاره به نمایشگاه قرآن در سال گذشته گفت: در نمایشگاه بیست‌و ششم نگاه ویژه‌ای به بخش‌های علمی داشتیم که عملکرد مطلوبی نیز رقم خورد. امسال در صدد هستیم تا در حوزه کاربردی ‌سازی بخش‌های علمی از طریق برگزاری سمینار‌ها و غیره گام‌هایی برداشته شود.

    معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی دیگر از اقدامات معاونت قرآن و عترت در برگزاری نمایشگاه قرآن را مشارکت‌ جویی با دیگر نهاد‌های فرهنگی و ملی دانست و گفت: نوید این را می دهم که نمایشگاه بین‌المللی قرآن ملی ‌تر و بین‌المللی ‌تر از سال گذشته برگزار شود. یقیناً این دوره الکترونیکی ‌تر از گذشته خواهد بود.

    دکتر فقهی زاده، در پایان سخنان خود گفت: امسال از موسسات برتر قرآنی 8 کشور دعوت خواهیم کرد تا ظرفیت‌های قرآنی خود را به نمایش بگذارند. از 10 کشور جهان اسلام نیز میهمان ویژه خواهیم داشت. برای نخستین‌ بار از کشور پاکستان دعوت شده تا حضور ویژه‌ای در نمایشگاه داشته باشند. چراکه طی قرن‌های متمادی ارتباط فرهنگی و دینی خوبی بین کشور ایران و پاکستان وجود داشته است و در 40 سال پس از پیروزی انقلاب، این کشور هیچ موضوع خصمانه‌ای با ایران نداشته‌ است.

    گفتنی است، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امسال از روز ۲۱ اردیبهشت ‌ماه سالجاری٬ مصادف با ششم ماه مبارک رمضان٬ در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) آغاز می‌ شود و تا روز سوم خردادماه ادامه خواهد داشت.

    خبرنگار: فاطمه باقری

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=23534

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم