• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6
مهندس میرسلیم در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد:

این همایش تخصصی در اواخر بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد/مقدار بنزینی که به طور متوسط روزانه صرف می‌شود در حدود ٩٠ میلیون لیتر است

  • کد خبر : 39190
  • 09 دی 1398 - 0:42
این همایش تخصصی در اواخر بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد/مقدار بنزینی که به طور متوسط روزانه صرف می‌شود در حدود ٩٠ میلیون لیتر است

رئیس یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت گفت:درحال ‌حاضر بدون وابستگی به خارج و با تکیه بر توان خودکفایی، مشغول تولید موتور پایه گازسوز هستیم. ضمن اینکه طبق تصمیمی که با مدیریت ایران‌خودرو گرفته شده این موتورها را به تمام تولیدات خودرویی کشور تعمیم می‌دهیم.

  • رئیس یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت گفت: درحال ‌حاضر بدون وابستگی به خارج و با تکیه بر توان خودکفایی، مشغول تولید موتور پایه گازسوز هستیم. ضمن اینکه طبق تصمیمی که با مدیریت ایران‌خودرو گرفته شده این موتورها را به تمام تولیدات خودرویی کشور تعمیم می‌دهیم.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت، صبح دیروز یکشنبه ۸ دی ۹۸، با حضور مهندس سید مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس همایش، دکترعلیرضا حاجی علی محمدی رئیس انجمن علمی موتور ایران، برات قبادیان دبیر علمی همایش و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن کنفرانس مدیریت شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو برگزار شد.

    مهندس مصطفی میرسلیم، رئیس یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت

    مهندس مصطفی میرسلیم، رئیس یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت، در ابتدای این نشست خبری گفت: یازدهمین همایش به دنبال همایش‌های موفق قبلی از لحاظ همکاری دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی بوده است‌. از نام این همایش پی می‌برید که موضوع آن به قوای محرکه بازمی‌گردد.

    وی ادامه داد:  درحال ‌حاضر بدون وابستگی به خارج و با تکیه بر توان خودکفایی، مشغول تولید موتور پایه گازسوز هستیم. ضمن اینکه طبق تصمیمی که با مدیریت ایران‌خودرو گرفته شده این موتورها را به تمام تولیدات خودرویی کشور تعمیم می‌دهیم.

    رئیس یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون ‌سوز و نفت، با بیان اینکه این همایش تخصصی در اواخر بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: قوای محرکه و سوخت دو پارامتر وابسته به یکدیگرند. قوای محرکه تامین‌کننده نیاز خودرو و اساس آن است، در حالی که برای به حرکت درآوردن قوای محرکه نیاز به سوخت وجود دارد؛ بنابراین این دو رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

    مهندس میرسلیم، افزود: مقدار بنزینی که به طور متوسط روزانه صرف می‌شود، در حدود ٩٠ میلیون لیتر است که عدد بزرگی است. با اقدامات خوبی که در زمینه تامین سوخت صورت گرفته است، برخلاف چند سال گذشته که ناگزیر به واردات سوخت بودیم؛ اکنون با توجه به اقداماتی که توسط وزارت نفت صورت گرفته، توانسته‌ایم تامین‌کننده سوخت مورد نیاز داخل باشیم.

    وی افزود: از سوی دیگر صنعت خودرو بدون استفاده از قوای محرکه نمی‌تواند جوابگو نیازها باشد. نتیجه‌ای که طی ١٠ همایش گذشته برای ما حاصل شد این بوده که یکی از راه‌های جذب رضایت مردم این است که علاوه بر مواردی که سبب رضایت مردم خواهد شد، نصب قوای محرکه مورد اعتماد بر روی خودروها است. تمرکز فعالیت‌های ما بر این اساس است که قوای محرکه مورد اطمینان را برای خودروهای ساخت داخل تامین کنیم. کار مشکلی بوده اما امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که قدرت جوابگویی نیاز داخلی کشور را داریم.

    رئیس یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت، با بیان اینکه اکنون سوختی که به عنوان انرژی در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، ٢٧ درصد آن در ترابری مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: همچنین قسمتی از این سوخت‌ها نیز در نیروگاه‌ها استفاده می‌شود که آن هم از قوای محرکه موتورهای درون‌سوز استفاده می‌کند. بنابراین درصد زیادی است گستره سراسری دارد. درحال‌حاضر هیچ بحثی در کشور وجود ندارد که مواجه با حضور و استفاده از این موتورهای درون‌سوز چه در سطح شهر و چه خارج از شهرها نباشد. اهمیت این موضوع به لحاظ اقتصادی بالاست. فعالیتی که در مرکز تحقیقات ما انجام گرفته، شامل موتورهای بنزینی، موتورهای دیزلی و به ویژه موتورهای گازسوز می‌شود.

    مهندس میرسلیم، با بیان اینکه در مجموعه ما از سال ٨۵، طراحی و تولید داخلی موتورهای پایه گازسوز آغاز شد، اظهار کرد: اکنون در کشور بدون نیاز به خارج، با مالکیت خود، مشغول تولید این موتورها هستیم و برنامه ما طبق تصمیمی که با مدیریت عامل ایران‌خودرو گرفته شده است، این است که موتورهای پایه گازسوز را به تمام تولیداتی که تنها شامل خودروهای ملی نمی‌شود، تعمیم دهیم.

    وی در رابطه با موضوع آلودگی هوا و بحث آلایندگی ها، ادامه داد: علاوه بر جنبه‌های اقتصادی، به لحاظ اجتماعی نیز نیازهای درون‌شهری و برون‌شهری وجود دارد. ما به لحاظ سیاست‌هایی که باید اجرا کنیم، باید به سمت ترابری عمومی حرکت کرده و آن قسمت را تجهیز کنیم. امروز همه دنیا پذیرفته‌اند که ترابری عمومی دارای الویت است؛ چراکه استفاده از خودروهای شخصی علاوه بر ایجاد ترافیک، مسائل آلودگی هوا است.

    رئیس یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت، بیان داست: در کشور بیش از ٧٠ درصد آلاینده‌ها مربوط به قوای محرکه است. باید به سمتی حرکت کرد که خودروها آلایندگی کمتری تولید کنند. تا حدود زیادی می‌توان با بهبود طراحی‌ها و با استفاده از سوخت‌های مناسب میزان آلایندگی‌ها را کاهش داد. با همکاری طراحان موتور، پالایش‌ کنندگان سوخت و روغن می‌توان بر مجموعه‌ آلاینده‌ها مسلط شده و باعث کاهش آنها شد.

    گفتنی است، همزمان با یازدهمین همایش بین اللملی موتورهای درون ‌سوز و نفت، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی موتور تهران، نیز از تاریخ 29 بهمن لغایت یکم اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=39190

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم