• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

تعیین نرخ بهره توسط فدرال رزرو چگونه انجام می شود؟

  • کد خبر : 341991
  • 26 بهمن 1402 - 10:12
تعیین نرخ بهره توسط فدرال رزرو چگونه انجام می شود؟

فهرست محتوا تعداد نهادهای مالی که تصمیمات آن‌ها می‌تواند روی اقتصاد جهان تاثیرگذار باشد، انگشت شمار هستند. یکی از آن‌ها فدرال رزرو است. این سازمان با تغییر در سیاست‌های خود می‌تواند تاثیرات شگفت‌انگیزی روی زندگی ساکنین جهان داشته باشد و از نظر مالی شرایط آن‌ها را به‌طور کلی تغییر دهد. در این مقاله قصد داریم […]

فهرست محتوا

  • تعداد نهادهای مالی که تصمیمات آن‌ها می‌تواند روی اقتصاد جهان تاثیرگذار باشد، انگشت شمار هستند. یکی از آن‌ها فدرال رزرو است. این سازمان با تغییر در سیاست‌های خود می‌تواند تاثیرات شگفت‌انگیزی روی زندگی ساکنین جهان داشته باشد و از نظر مالی شرایط آن‌ها را به‌طور کلی تغییر دهد. در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم که بانک مرکزی آمریکا از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟ چه وظایفی دارد؟ و چطور نرخ بهره را تعیین می‌کند؟ اگر علاقه‌مند هستید تا جواب پرسش‌های مطرح شده را به‌دست آورید، در ادامه با ما همراه باشید.

    فدرال رزرو و ارکان تشکیل‌دهنده آن

    بانک مرکزی آمریکا که به اختصار به آن فد گفته می‌شود، نهادی است که در سال 1913 توسط کنگره آمریکا به منظور جلوگیری از ایجاد بحران در اقتصاد این کشور و تضمین سلامت آن تاسیس شد. تمام اعضا توسط رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب می‌شوند و برای تصدی این پست باید صلاحیت آن‌ها توسط سنا تایید شود. جالب است بدانید که این نهاد کاملا مستقل عمل می‌کند و فقط به‌صورت دوره‌ای گزارشی از عملکرد خود به کنگره ارائه می‌دهد. به همین دلیل سیستم اقتصاد آمریکا از شفافیت و سلامت بسیار بالایی برخودار است. این آژانس از سه بخش تشکیل شده که هر کدام از آن‌ها وظیفه خاصی را برعهده دارند.

    شورای حکام

    اصلی‌ترین نهاد در فدرال رزرو که از شورایی هفت نفره تشکیل شده است و همه آن‌ها توسط رئیس جمهور انتخاب می‌شوند. حداکثر مدت زمان خدمت آن‌ها 14 سال است و در طول این مدت، وظیفه دارند تا از منافع مالی، کشاورزی، تجاری و صنعتی ایالات متحده به بهترین شکل دفاع کنند. اعضا وظیفه دارند تا حداقل دو بار در سال، گزارشی از فعالیت‌ها، عملکرد و اهدافی که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند را به کنگره ارائه دهند. در حال حاضر جروم پاول رئیس هیئت مدیره فد، فیلیپ جفرسون نائب رئیس و مایکل بار معاون نظارت بر فعالیت‌ها در حال انجام وظیفه هستند.

    12 بانک فدرال

    جالب است بدانید برخلاف بسیاری از اقتصادهای جهان که سیستم بانکی آمریکا تا حدودی به‌صورت غیرمتمرکز عمل می‌کند. این نهاد 12 بانک منطقه‌ای دارد که هر کدام از آن‌ها مسئولیت نظارت و اجرای دستورالعمل‌ها در بخش‌های مختلف کشور را برعهده دارند. هر کدام از بانک‌های گفته‌شده رئیس و هیت مدیره خود را دارند.

    تعیین نرخ بهره توسط فدرال رزرو چگونه انجام می شود؟

    کمیته بازار آزاد

    شاید بتوان گفت مهم‌ترین بخش فدرال رزرو است که در دهه 30 فعالیت خود را آغاز کرد و اعضای آن شامل شورای حکام، رئیس بانک فدرال نیویورک و 4 نفر از روسای بخش‌های دیگر هستند. وظیفه اصلی این کمیته برگذاری جلسات منظم در طول سال (حداقل 8 بار) برای بررسی شرایط اقتصادی، ریسک‌های احتمالی و مشخص کردن میزان نرخ بهره است. در واقع اصلی‌ترین خروجی تصمیات این گروه تغییراتی است که در نرخ بهره آمریکا اعمال می‌شود.

    چرایی تاسیس فدرال رزرو

    شاید این سوال برای شما ایجاد شود که دلیل اصلی تاسیس فد توسط قانون‌گذاران چیست؟ پس از اینکه در اوایل قرن بیستم، سیستم اقتصادی آمریکا با بحران مواجه شد و مردم تصمیم گرفتند سپرده‌های خود را از بانک‌های خارج کنند، اقتصاددان‌ها و سیاست‌مداران آمریکایی احساس خطر کردند و این احتمال را دادند که اقتصاد این کشور به‌طور کل نابود شود.

    به همین دلیل تصمیم گرفتند در سال 1913 با تصویب قانونی، بانک مرکزی آمریکا را تاسیس کنند که از ورشکستی بانک‌ها و سایر نهادهای مالی جلوگیری کند. این آژانس با بررسی دوره‌ای، وضعیت بازارها و اتخاذ تصمیمات مناسب سلامت و پایداری سیستم مالی ایالات متحده را تضمین می‌کرد.

    وظایف فد

    فدرال رزرو چند وظیفه کلیدی و مهم دارد که با انجام درست آن‌ها می‌تواند اقتصاد آمریکا را مدیریت کرده و از بروز بحران جلوگیری کند. تمام اقداماتی که این نهاد انجام می‌دهد، به منظور کاهش نرخ تورم و بیکاری است تا بتواند یکه‌تازی این کشور و آقایی آن بر اقتصاد جهان را تضمین کند.

    تعیین نرخ بهره

    مهم‌ترین ابزاری که فد از آن برای کنترل تورم استفاده می‌کند، نرخ بهره است. این نهاد دستورالعملی را تنظیم می‌کند که بر اساس آن موسسات مالی و بانک‌ها موظف هستند میزان مشخصی از سرمایه خود را به‌عنوان ذخیره نگهداری کنند. البته درصورتی‌که آن‌ها توانایی انجام این کار را نداشته باشند، می‌توانند از دیگر بانک‌ها برای تامین منابع مورد نیاز وام دریافت کنند. نرخ بهره مشخص شده توسط فدرال رزرو در واقع همان سودی است که این موسسات باید در ازای دریافت مبالغ گفته شده پرداخت کنند.

    در حالتی که وضعیت اقتصادی ایالات متحده در شرایط نرمان قرار داشته باشد، بانک مرکزی آمریکا این میزان را افزایش می‌دهد تا نرخ تورم را در سطح مورد نظر خود نگه دارد؛ اما اگر بازارها دچار رکود شده باشند، به منظور افزایش سرعت چرخش پول و نقدینگی، میزان بهره را کاهش می‌دهد تا مصرف‌کنندگان با دریافت وام، رشد اقتصاد را تضمین کنند.

    قانون‌گذاری و نظارت

    از آنجایی که وظیفه اصلی فد قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای صحیح آن است، شورای حکام قوانین و مقررات را تنظیم کرده و به کمک بانک‌های فدرال آن‌ها را در بخش‌های مختلف اجرا می‌کند. این نهاد برای اطمینان از عملکرد صحیح موسسات مالی در شرایط بحرانی آن‌ها را تحت آزمون استرس قرار می‌دهند. با انجام این کار در واقع می‌توانند نواقص سیستم را شناسایی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند تا مشکلی برای کل سیستم ایجاد نشود.

    ارائه خدمات

    کار دیگر فدرال رزرو، راه‌اندازی سیستم مالی ایمن است که کاربران بتوانند با خیال آسوده از طریق آن تراکنش‌های مالی خود را انجام دهند. برخی از اقدامات که به این منظور انجام می‌شود، عبارت هستند از: عرضه پول کاغذی، تسویه چک‌ها، ساده‌سازی انجام نقل و انتقال‌های بزرگ و پردازش پرداخت‌های الکترونیکی.

    تعیین نرخ بهره توسط فدرال رزرو چگونه انجام می شود؟

    جمع‌بندی

    فدرال رزرو یکی از قدرتمندترین نهادهای مالی جهان است که با ایجاد تغییرات در نرخ بهره، رشد اقتصادی کشور آمریکا را تضمین کرده و از بروز بحران جلوگیری می‌کند. در این مقاله بازوهای این سازمان و سازوکاری که برای نظارت بر سلامت سیستم بانکی از آن استفاده می‌کنند را بررسی کردیم. اگر قصد دارید در بازارهای جهانی فعالیت کنید، به شما توصیه می‌کنیم حتما از افراد متخصص کمک بگیرید و گزارش‌های منتشر شده از سوی این آژانس را بررسی کنید؛ زیرا روی اقتصاد جهان تاثیر مستقیمی می‌گذارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341991

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم