• امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

“انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث در ۴ بانک و ۴۴ کارگزاری: خدمات رایگان برای شهروندان”

  • کد خبر : 341317
  • 02 بهمن 1402 - 19:22
“انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث در ۴ بانک و ۴۴ کارگزاری: خدمات رایگان برای شهروندان”

تمامی خدمات مرتبط با انتقال سهام عدالت به وراث از طریق سامانه «میراث» در چهار بانک و ۴۴ کارگزاری منتخب به صورت رایگان ارائه می‌شود و هیچ وجهی برای این خدمات درخواست نمی‌شود. وراث متوفیان می‌توانند با مراجعه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه، آدرس «ddn.csdiran.ir»، زمان تشکیل پرونده را مشاهده کنند و سپس برای شروع […]

  • تمامی خدمات مرتبط با انتقال سهام عدالت به وراث از طریق سامانه «میراث» در چهار بانک و ۴۴ کارگزاری منتخب به صورت رایگان ارائه می‌شود و هیچ وجهی برای این خدمات درخواست نمی‌شود. وراث متوفیان می‌توانند با مراجعه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه، آدرس «ddn.csdiran.ir»، زمان تشکیل پرونده را مشاهده کنند و سپس برای شروع فرآیند انتقال سهام متوفیان به وراث، به چهار بانک «ملی، ملت، پارسیان و تجارت» و ۴۴ کارگزاری منتخب، از جمله «معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پژوهان، دانایان پارس، آبتین استاک، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص سهام، سهم آشنا، ساوآفرین، سرمایه‌گذاری ملی، آراد ایرانیان، فارابی، هامرز، آسمان، نماد شاهدان، آگاه، مبین سرمایه، مفید، نهایت نگر، پویان، هوشمند رابین، شهر، تدبیرگران فردا، کاریزما، اندیشه و بینش پیشرو، بازار سهام، ملل پویا، آرمون بورس، آپادانا، اقتصاد بیدار، خبرگان، کالای خاورمیانه، بانک سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین» مراجعه کنند.

    با راه‌اندازی سامانه “میراث” توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در ۱۵ آبان ماه، انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث ساده‌تر شده است. برای انجام این فرآیند، یکی از وراث باید ابتدا به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» مراجعه کند. سپس با ورود به بخش “امور سهام عدالت متوفی” و وارد کردن اطلاعات متوفی شامل کدملی و تاریخ تولد، اطلاعات مربوط به زمان تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی را بدست آورده و در ادامه با تأیید زمان تشکیل پرونده، به یکی از دفاتر کارگزاری یا بانک‌های منتخب مراجعه کند. در پایان، پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، وراث می‌توانند از طریق بخش “استعلام وضعیت پرونده” در درگاه یکپارچه، وضعیت پرونده خود را پیگیری کنند. این خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شوند و هیچ وجهی برای آنها محاسبه نمی‌شود.

    برای تشکیل پرونده انتقال سهام عدالت به وراث، وراث باید به یکی از دفاتر کارگزاری یا شعب بانک‌های مورد تأیید سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه مراجعه کرده و مدارک زیر را ارائه دهند:

    1. تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی.
    2. اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت.
    3. اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی.
    4. اگر متوفی دارای وصیت‌نامه رسمی است که در گواهی حصر وراثت به آن اشاره شده، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت‌نامه.

    همچنین سجام یک سامانه است که برای شناسایی مشتریان در بازار سرمایه فعالیت می‌کند. این سامانه به سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها امکان می‌دهد تا اطلاعات خود را یک‌بار برای همیشه در سامانه ثبت کنند و با احراز هویت حضوری یا غیر حضوری، خدمات مبتنی بر اطلاعات تایید شده را دریافت کنند. سهامداران می‌توانند از طریق سامانه سجام به آدرس www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت را به صورت الکترونیکی انجام دهند. این سرویس‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شوند و نیازی به پرداخت هیچ وجهی ندارند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341317

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم