• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

آیا می دانید مراحل ثبت برند به چه صورت است؟

  • کد خبر : 307354
  • 04 آبان 1401 - 18:05
آیا می دانید مراحل ثبت برند به چه صورت است؟

اهمیت ثبت برند تجاری در چیست؟ چرا باید کسب و کارها پیش از آغاز هر فعالیتی، مراحل ثبت برند تجاری را طی کرده و برای خود یک علامت تجاری اختصاصی تهیه کنند؟ آیا ثبت برند ویژگی خاصی برای کسب و کارها دارد؟ چه مراحلی باید برای ثبت برند طی شود تا بتوان از علامت تجاری […]

  • اهمیت ثبت برند تجاری در چیست؟ چرا باید کسب و کارها پیش از آغاز هر فعالیتی، مراحل ثبت برند تجاری را طی کرده و برای خود یک علامت تجاری اختصاصی تهیه کنند؟ آیا ثبت برند ویژگی خاصی برای کسب و کارها دارد؟ چه مراحلی باید برای ثبت برند طی شود تا بتوان از علامت تجاری انتخاب شده استفاده کرد؟ مطمئنا تمامی این سوالات دارای پاسخ مناسبی هستند که باید به آنها پرداخته شود.

    در دنیای امروز که کسب و کارهای بسیاری مشغول به فعالیت در زمینه های خاص هستند، رقابت سختی وجود دارد. به گونه ای که شرکت های بسیاری در یک زمینه خاص فعالیت می کنند، و هر کدام به دنبال آن هستند که محصولات خود را با نام اختصاصی شناخته شده تری به بازار عرضه نمایند. اما برای این کار آنها نیاز دارند تا ابتدا برای خود یک نام تجاری مناسب تعریف کنند.

    ثبت یک برند مناسب و خوب، به شرکت ها این امکان را می دهد که بتوانند خود را در بازار متمایز نشان دهند. آنها با انتخاب یک علامت تجاری خوب، به مشتریان خود این امکان را می دهند که بتوانند با خدمات و محصولات آنها بهتر و بیشتر آشنا شوند. در اصل نام تجاری، به نوعی معرف حوزه فعالیت شرکت است که باید فراموش نشدنی باشد.

    به همین دلیل شرکت ها با طی کردن مراحل ثبت برند، برای خود یک نام تجاری انتخاب کرده و تلاش می کنند نام خود را در کشور و حتی جهان به شهرت برسانند. آنها می توانند در هر زمانی اقدام به ثبت برند تجاری خود نمایند. اما نیاز دارند که برخی مراحل را برای این منظور طی کنند.

    مراحل ثبت برند به ترتیب چه هستند؟

    شرکت ها برای ثبت برند تجاری خود باید 4 مرحله اصلی را به ترتیب طی کنند. این 4 مراحل عبارتند از:

    انتخاب نام و علامت تجاری

    اولین مرحله برای ثبت برند تجاری، انتخاب نام یا علامت تجاری مناسب با حوزه فعالیت است. این نام برای سالهای زیادی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. از این رو باید متناسب با نوع فعالیت و کسب و کار مورد نظر انتخاب شود. مسئله ای که کسب و کارها باید برای انتخاب نام و برند تجاری در نظر داشته باشند، این است که باید از نام هایی استفاده کنند که محدودیت ثبت ندارد.

    نام هایی که محدودیت دارند، در اصل نام هایی هستند که یا عام بوده و با خلاف قوانین اسلامی و عمومی هستند. مسئله دیگر این است که نام انتخابی نباید قبلا به ثبت رسیده باشد. زیرا اگر نامی قبلا انتخاب شده و به ثبت رسیده باشد، امکان به شهرت رسیدن و شناخته شدن کسب و کار جدید را خواهد گرفت. از این رو نام تجاری باید منحصر به فرد و جدید باشد.

    استعلام از احتمال ثبت قبلی 

    دومین مرحله از مراحل ثبت برند، استعلام نام های تجاری قبلی پیش از اقدام به ثبت برند و لوگوی تجاری است. کسب و کارها باید این نکته را بدانند که اگر قبلا نام تجاری مشابه با نام تجاری آنها در حوزه مربوطه به ثبت رسیده باشد، آنها دیگر نمی توانند اقدام به ثبت آن نام برای خود نمایند. این کار احتمال رد شدن برند انتخابی کسب و کارها را در سامانه جدید افزایش می دهد. پس لازم است کسب و کارها پیش از آغاز فرایند ثبت برند تجاری، اقدام به استعلام نام انتخابی خود نمایند.

    آیا می دانید مراحل ثبت برند به چه صورت است؟

    مراحل ثبت برند

    تکمیل مدارک لازم برای ثبت برند

    سومین مرحله از مراحل ثبت برند، تکمیل مدارک مورد نیاز است. زمانی که کسب و کارها اقدام به انتخاب علامت تجاری مورد نظر خود نموده و احتمال ثبت آن را استعلام کردند، نوبت به جمع آوری مدارک مورد نیاز خواهد رسید. اصولا بیشتر مردم تصور می کنند که ثبت برند کار سخت و زمانبری است. اما باید بگوییم اگر تمامی مراحل به درستی طی شده و مدارک لازم برای ثبت نام تجاری جمع آوری شده باشد، دیگر این فرایند دشوار نخواهد بود.

    ثبت اظهارنامه نام تجاری 

    در انتها نیز باید به آخرین مرحله از مراحل ثبت برند اشاره کنیم، آن هم ثبت اظهارنامه علامت تجاری است. در این مرحله شرکت ها و کسب و کارهای جدید باید به سایت مرکز مالکیت معنوی مراجعه کرده و فرایند تکمیل ثبت علامت تجاری خود را انجام دهند. آنها در این مرحله مدارک خود را ارسال نموده و منتظر کسب تاییدیه از سوی کارشناس خواهند ماند. اصولا حداقل 15 روز باید منتظر بمانند تا بررسی کارشناس تمام شده و نتیجه به آنها اعلام گردد.

    آیا می دانید مراحل ثبت برند به چه صورت است؟

    انتخاب بهترین نام تجاری

    چند نکته مهم در انتخاب نام برند تجاری 

    مهمترین مرحله از مراحل ثبت برند، انتخاب نام تجاری است. از این رو شرکت ها باید این مسئله را جدی گرفته و در صورت عدم تجربه، با مشاوران و افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایند. در غیر این صورت آنها بهتر است پیش از انتخاب نام تجاری و ثبت برند برخی نکات خاص را در نظر داشته باشند. از جمله:

    • نام برند انتخابی باید ساده باشد. در صورتی تک سیلابی بودن، برند تجاری آسان تر در ذهن مردم باقی خواهد ماند.
    • نام تجاری باید متمایز باشد.
    • نام تجاری باید با معنا و با مفهوم باشد و بتواند در ذهن مشتری یک دید مثبت ایجاد کند.
    • نام برند تجاری باید مناسب برای ثبت باشد.
    • در علامت تجاری نباید از کلمات مخفف شده استفاده گردد. زیرا این مسئله تصویر خاصی در ذهن مخاطب ایجاد نکرده و زودتر به فراموشی سپرده خواهد شد.
    • نام برند تجاری نباید از نام خانوادگی و نام شخصی برخوردار باشد.

    توجه به این نکات مسلما می تواند به کسب و کارها کمک کند، تا انتخاب برند بهتری داشته باشند. همچنین منجر می شود تا نام تجاری سریع تر به شهرت رسیده و در جهان محبوبیت لازم را کسب کند.

    بهترین موسسه حقوقی ثبت شرکت 

    با بررسی تمامی مراحل ثبت برند، دریافتید که با وجود سادگی فرایند ثبت برند، برخی حساسیت ها برای این کار لازم و ضروری است. اصولا بیشتر کسب و کارها این نکات ریز را در نظر نگرفته و خود را با مشکلات بسیار زیادی برای ثبت برند مواجه می سازند. آنها برای جلوگیری از بروز این نوع مشکلات، می توانند به سراغ بهترین موسسه حقوقی برای ثبت نام تجاری خود روند.

    موسسه حقوقی ثبت ملل، در این زمینه به صورت رایگان مشاوره در اختیار شرکت ها و کسب و کارها قرار می دهد. همچنین کسب و کارهای مختلف می توانند با کمک کارشناسان حقوقی ثبت ملل، بدون نگرانی و در زمان کوتاهی فرایند ثبت برند تجاری خود را انجام دهند.

     

     موسسه ثبت ملل، تخصصی ترین مرکز ثبت شرکت، ثبت برند در ایران

    مشاوره رایگان موسسه حقوقی ثبت ملل: 45403-021

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=307354

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم