• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

معرفی و بررسی انواع بروکر | انتخاب بهترین بروکر DD و NDD در بازار فارکس

  • کد خبر : 336927
  • 15 آذر 1402 - 23:39
معرفی و بررسی انواع بروکر | انتخاب بهترین بروکر DD و NDD در بازار فارکس

فهرست محتوا چکیده : در بازار فارکس، معامله‌گران بر اساس نیازها و خواسته‌های خود از انواع بروکرها استفاده می‌کنند. تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین بروکر نیاز به شناخت انواع مختلف آن‌ها و درک مزایا و معایب آن‌ها دارد. برای انتخاب بهترین بروکر، نیاز است نیازهای معامله‌گری خود را به دقت شناسایی کنید، از جمله اندازه اسپرد، […]

فهرست محتوا

  • چکیده : در بازار فارکس، معامله‌گران بر اساس نیازها و خواسته‌های خود از انواع بروکرها استفاده می‌کنند. تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین بروکر نیاز به شناخت انواع مختلف آن‌ها و درک مزایا و معایب آن‌ها دارد.

    برای انتخاب بهترین بروکر، نیاز است نیازهای معامله‌گری خود را به دقت شناسایی کنید، از جمله اندازه اسپرد، کمیسیون، و نوع معاملات مورد نظر. همچنین انتخاب بین بروکرهای با میز معاملاتی (DD) و بروکرهای بدون میز معاملاتی (NDD) نیازمند درک دقیق از سبک معامله‌گری شماست در دهه ۹۰، شرکت در بازار فارکس به دلیل هزینه‌های بالا و نظارت سختگیرانه دولت، دشوار بود. با اجازه CFTC و تصویب قوانین بورس کالا و مدرن‌سازی تبادل‌های آتی کالا، راه برای کارگزاران آنلاین باز شد. این اقدام باعث سهولت در افتتاح حساب با کارگزاران فارکس شد. افتتاح بازار به اینترنت باعث شروع رقابت بین کارگزاران شد، اما انتخاب بین آن‌ها اکنون مشکلتر است. در این مقاله، به بررسی انواع بروکر و مشکلات مربوط به کارگزاران نامطمئن، اهمیت تمایز میان کارگزاران خوب و بد و معرفی بهترین بروکر فارکس برای افتتاح حساب می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

    انواع بروکرها در بازار فارکس

    انتخاب بهترین بروکر فارکس بستگی به نیازها و سبک معامله‌گری شما دارد. هیچ یک از انواع بروکر در فارکس نسبت به دیگری برتری مطلق ندارند. مهمترین تصمیمات شما شامل انتخاب بین اسپردهای کوچک با پرداخت کمیسیون و یا اسپردهای بزرگ بدون کمیسیون است.

    معامله‌گران روزانه و اسکالپرها عمدتاً بروکر با کمترین اسپرد را ترجیح می‌دهند. از سوی دیگر، معامله‌گران سوئینگی یا پوزیشن بلند مدت به اندازه کمیت اسپرد خیلی توجه نمی‌کنند.

    دو نوع اصلی بروکر وجود دارد؛ بروکرهای با میز معاملاتی یا بازارسازان (DD) مانند بروکر ارانته، آلپاری و آمارکتس و بروکرهای بدون میز معاملاتی (NDD) مانند بروکر اس تی پی تریدینگ forex یکی از بروکرهای معتبر فارکس است که این دسته بروکرها به دو نوع STP (پردازش مستقیم) و ECN (شبکه ارتباط الکترونیکی) تقسیم می‌شوند.

     

    معرفی و بررسی انواع بروکر | انتخاب بهترین بروکر DD و NDD در بازار فارکس

    انتخاب بهترین بروکر مانند انتخاب غذا در یک رستوران است. ابتدا گزینه‌های مختلف را بررسی کنید و نوع بروکری که به نیازهای شما می‌پردازد را انتخاب کنید.

    بروکر با میز معاملاتی (DD) یا مارکت میکر چیست؟

    کارگزاران فارکس با میز معاملات (DD)، یا بازارسازان، از کارمزد معامله و دادوستد برای تأمین درآمد خود استفاده می‌کنند. این کارگزاران، با کنترل قیمت‌ها، تعارض منافع را برطرف می‌کنند و مظنه‌های خرید و فروش را اعلام می‌کنند. با کنترل قیمت‌ها، کارمزد معاملات ثابت و ریسک کمی برای آن‌ها به دنبال دارد. همچنین، مشتریان این کارگزاران نرخ‌های حقیقی بازار بین بانکی را نمی‌بینند اما با وجود رقابت فراوان، نرخ‌ها به نزدیکی نرخ بین بانکی خواهند بود.

    این بروکرها که به عنوان بازارگردان شناخته می‌شوند، طرف مقابل معاملات مشتریان هستند و نرخ‌های ثابت ارائه می‌دهند. آن‌ها توانایی کنترل قیمت‌ها را داشته و از ریسک کمتر بهره می‌برند.

    بروکرهای با میز معاملاتی (DD) اغلب حساب‌های مینی و میکرو را برای مشتریان خرد ارائه می‌دهند که در بروکرهای NDD در دسترس نیست. این بروکرها از بازارگردان‌ها و تأمین‌کنندگان نقدینگی دسترسی دارند و اسپردها را بر اساس مظنه‌های دریافتی تعیین می‌کنند. در صورت معاملات با حجم بالا، می‌توانند سفارشات را مستقیماً با بازارگردان‌ها بسته و از تفاوت قیمت‌ها سود کسب کنند. اسپرد (تفاوت قیمت خرید و فروش) یکی از منابع اصلی درآمد بروکرهای DD است.

    برای انتخاب بهترین بروکر DD می‌توانیم بروکر ارانته را به شما معرفی کنیم که می‌توانید پس از مطالعه و بررسی بروکر ارانته، در سایت بروکر ارانته ثبت نام کنید.

    مزایا و معایب بروکرهای DD

    از مزایای بروکرهای DD می‌توان به اسپردهای ثابت و اجرای سریع معاملات اشاره نمود. همچنین از معایب این بروکرها، تفاوت قیمت با بازار بین بانکی و خطر ورشکستگی بروکر درصورت انجام نادرست مدیریت مالی و ریسک مربوط به میز معاملاتی است.

    کارگزار بدون میز معاملاتی (NDD) چیست؟

    کارگزاران بدون میز معاملات (NDD)، سفارشات مشتریان را به میز معاملات ارسال نمی‌کنند و به جای آن، به صورت مستقیم دو طرف را به یکدیگر متصل می‌کنند. آن‌ها ممکن است حق کمیسیون کم یا کارمزد معامله را به عنوان منبع درآمد در نظر بگیرند. این بروکرها می‌توانند به دو شکل عمل کنند

    • STP (Straight Through Processing) مانند بروکر اس تی پی تریدینگ
    • ECN (Electronic Communication Network) مانند بروکر آی اف سی مارکتز

    بروکرهای NDD از اسپرد متغیر بهره‌مند هستند و معمولاً حداقل معامله بزرگتری نسبت به بروکرهای با میز معاملاتی دارند. آن‌ها از کمیسیون، افزایش اسپرد یا هر دو به عنوان منبع درآمد استفاده می‌کنند. تفاوت بین بروکرهای STP و ECN در نوع دسترسی به منابع قیمتی و نرخ‌های بهتر ECN است.

    برای انتخاب بهترین بروکر NDD می‌توانیم بروکر IFC Markets و STP Trading را به شما معرفی کنیم که می‌توانید پس از مطالعه و بررسی بروکر آی اف سی ifc و همچنین بروکر STP در سایت رسمی آن‌ها افتتاح حساب کنید.

    تفاوت بروکرهای STP و ECN + مزایا و معایب

    بروکر STP (Straight Through Processing) یک نوع کارگزار در بازار فارکس است که سفارشات مشتریان را بدون دخالت دستی به تأمین‌کنندگان نقدینگی مستقیماً ارسال می‌کند. این تامین‌کنندگان به بازار بین‌بانکی دسترسی دارند و قیمت‌های خود را اعلام می‌کنند. بروکرهای STP میز معاملاتی ندارند و سود خود را از اسپرد معاملات کسب می‌کنند.

    بروکرهای STP معمولاً دارای تأمین‌کنندگان نقدینگی متعددی هستند که قیمت‌های مختلف خود را دارند. سیستم آنها سفارشات را از بهترین تا بدترین قیمت مرتب می‌کند و مشتریان می‌توانند با تعداد بیشتری از تأمین‌کنندگان نقدینگی تعامل داشته باشند.

    بروکرهای STP در حالت STP معاملات را به صورت کاملاً رایانه‌ای در بازار بین بانکی پردازش می‌کنند و اسپرد معاملات را به عنوان منبع درآمد خود استفاده می‌کنند. این نوع بروکرها به ندرت خودشان معامله می‌کنند و قیمت‌های ارائه شده واقعی است.

    مزیت این بروکرها این است که قیمت‌ها با نرخ‌های بین بانکی یکسان است و نیاز به سرمایه کمتری دارد اما ممکن است در این بروکرها با سوآپ مواجه شوید و یا همچنین اطلاعات دقیقی درباره اسپرد معاملات نداشته باشید. لازم به ذکر است که انتخاب بهترین بروکر، نیازمند شناسایی دقیق نیازهای معامله‌گری شما مانند میزان اسپرد، کمیسیون، و نوع معاملات است.

    در مقابل، بروکرهای ECN (Electronic Communication Network) به مشتریان این امکان را می‌دهند که با سایر شرکت‌کنندگان در ECN تعامل داشته باشند، از جمله بانک‌ها، معامله‌گران خرده فروش، صندوق‌های تأمین سرمایه و کارگزاران دیگر. در ECN، شرکت‌کنندگان با ارائه بهترین قیمت‌ها برای خرید و فروش با یکدیگر دادوستد می‌کنند. ECN به تریدرها اجازه می‌دهد، عمق بازار را مشاهده کرده و اطلاعات سفارشات را در زمان واقعی ببینند. این بروکرها اطلاعات عمق بازار را نمایش داده و سود بروکرهای ECN از کمیسیون دریافتی است.

    مزیت این بروکرهای این است که اطلاعات سفارشات در زمان واقعی را ارائه می‌دهند، مشتریان به تأمین‌کنندگان نقدینگی اتصال مستقیم دارند، معاملات بدون میز معاملاتی و در بازار بین بانکی انجام می‌شوند و سطح ریسک در معاملات این بروکرها پایین است. اما از معایب این بروکرها می‌توان به کمیسیون بالا در هر معامله و عدم اطمینان نسبی در بازار به دلیل آزادی بیش از حد در تأثیرگذاری بر بازار اشاره نمود.

    البته بروکرهایی هم هستند که ECN نیستند اما خود را به عنوان یک بروکر ECN معرفی می‌کنند. انتخاب بهترین بروکر با میز معاملاتی (DD) و بدون میز معاملاتی (NDD) نیازمند درک دقیق از سبک معامله‌گری شماست.

    آیا بروکر مارکت میکر بد است؟

    در بازار فارکس، برخی افراد اغلب اشتباهاً فکر می‌کنند که بروکرهای مارکت میکر (Dealing Desk) باعث ضرر تریدرها می‌شوند. این اعتقاد ناصحیح است، زیرا بروکرهای مارکت میکر گاهی هم طرف معامله تریدرها هستند و ضرر آن‌ها را پوشش می‌دهند.

    برخی از تریدرها اشتباهاً فکر می‌کنند که اگر بروکر مارکت میکر باشد، به معنای این است که بروکر مستقیماً در مقابل معاملات تریدر قرار می‌گیرد و هر ضرری که تریدر بکشد، سود بروکر خواهد بود. اما واقعیت این است که بروکرهای مارکت میکر در اکثر موارد معاملات تریدرها را با معاملات دیگر مشتریان خود پوشش می‌دهند یا در صورتی که سفارش متناسب نشود، به تأمین‌کنندگان نقدینگی خود منتقل می‌کنند.

     

    معرفی و بررسی انواع بروکر | انتخاب بهترین بروکر DD و NDD در بازار فارکس

    ازجمله بروکرهای مارکت میکر شامل بهترین بروکرهای فارکس مانند آلپاری، روبو فارکس، آمارکتس، ارانته و فیبوگروپ هستند که هرکدام ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند. در کل، اهمیت دارد که شما در انتخاب بهترین بروکر، دقت کافی را به خرج دهید تا از ورود به دام کلاهبرداران جلوگیری شود.

    بروکرهای ترکیبی

    برخی از بروکرها هم، همزمان به عنوان مارکت میکر و ECN فعالیت می‌کنند و کاربران بر اساس عملکرد آن‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند. در بروکرهای مارکت میکر، بروکر درآمد خود را از معاملاتی کسب می‌کند که کاربران با ضرر بسته شوند. این بروکرها بر اساس سابقه و عملکرد کاربران، معاملات کاربرانی که معمولاً با ضرر بسته می‌شوند، در بخش مارکت میکر انجام می‌دهند. اما معاملات حرفه‌ای که معمولاً با سود بسته می‌شوند، به تأمین‌کنندگان نقدینگی در بازار جهانی متصل می‌شوند.

    مهم است تا توجه داشته باشیم که بروکرهای مارکت میکر لزوماً بروکرهای بدی نیستند؛ تفاوت اصلی آن‌ها در بخش تأمین‌کننده معاملات است. اگر بروکر مارکت میکر از اعتبار کافی برخوردار باشد، می‌توان به آن اعتماد کرد، زیرا بروکرهای معتبر همواره به دنبال جلب رضایت کاربران هستند و تلاش می‌کنند تا شرایط غیرواقعی ایجاد نکنند.

    نحوه انتخاب بهترین بروکر برای ایرانیان 2023

    تصمیم بین انتخاب کارمزد معاملات کم با پرداخت کمیسیون یا کارمزد بالاتر و عدم پرداخت کمیسیون به شدت به سبک و استراتژی ترید شما بستگی دارد. اگر تمایل دارید که هزینه معاملات کمتری داشته باشید و زمانی که بازار فروش ارزهای خریداری شده کاهش می‌یابد، سود کمی را بگیرید، انتخاب بهترین بروکر با کارمزد معاملات پایین میتواند مزایایی داشته باشد. اما اگر در نظر دارید پوزیشن‌های خریداری خود را به مدت طولانی نگه دارید و از نوسانات بلندمدت بازار بهره‌مند شوید، ممکن است کارمزد بالاتر و عدم پرداخت کمیسیون برای شما مزیت داشته باشد.

    در ضمن، نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که کارگزاران فارکس معمولاً به سود رساندن از مشتریان خود علاقه‌مند هستند و نمی‌خواهند آنان را از دست بدهند. این موضوع نشان از این دارد که یک تریدر موفق در طولانی مدت می‌تواند به سود کارگزار نیز باشد، اما همواره نکته‌ای که باید در نظر گرفت، تحقیق دقیق و انتخاب یک کارگزار با اعتبار است.

    برای تصمیم‌گیری‌ آسان‌تر، در این‌جا به تفاوت‌های اصلی بروکر مارکت میکر، کارگزاران STP و کارگزاران STP + ECN به طور خلاصه اشاره می‌کنیم:

     

    معرفی و بررسی انواع بروکر | انتخاب بهترین بروکر DD و NDD در بازار فارکس

    سخن نویسنده

    در بازار فارکس، معامله‌گران بر اساس نیازها و خواسته‌های خود از انواع بروکرها استفاده می‌کنند. تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین بروکر نیاز به شناخت انواع مختلف آن‌ها و درک مزایا و معایب آن‌ها دارد. بهتر است به دنبال بروکرهای معتبر فارکس با رگوله مناسب بگردید و از بروکرهای تازه تأسیس که تبلیغات و پیشنهادات جذاب ارائه می‌دهند، دوری کنید. مقایسه بروکرهای فارکس، رتبه بندی بروکرهای فارکس و لیست بروکرهای معتبر را می‌توانید در سایت‌های مطرح بررسی بروکر ازجمله سایت کندل، ایران بروکر، امیرتریدر و معامله گر ایرانی بررسی نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=336927

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم