• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

محسن قمی رتبه نخست راه یافتگان به مجلس خبرگان کیست ؟

  • کد خبر : 342520
  • 12 اسفند 1402 - 17:51
محسن قمی رتبه نخست راه یافتگان به مجلس خبرگان کیست ؟

به گزارش پول بانک محسن قمی از لیست اعلام شده از سوی ستاد انتخابات در صدر افراد راه یافته به مجلس خبرگان قرار گرفت است. براساس لیست اعلام شده توسط سخنگوی ستاد انتخابات کشور نتیجه‌ی اولیه‌ی انتخابات مجلس خبرگان به این شرح است: محسن قمی علیرضا اعرافی حسینعلی سعدی محمدعلی موحدی کرمانی محمود رجبی علی مومن پور […]

  • به گزارش پول بانک محسن قمی از لیست اعلام شده از سوی ستاد انتخابات در صدر افراد راه یافته به مجلس خبرگان قرار گرفت است. براساس لیست اعلام شده توسط سخنگوی ستاد انتخابات کشور نتیجه‌ی اولیه‌ی انتخابات مجلس خبرگان به این شرح است:

    محسن قمی
    علیرضا اعرافی
    حسینعلی سعدی
    محمدعلی موحدی کرمانی
    محمود رجبی
    علی مومن پور
    غلامعلی صفایی
    سیدمحمدعلی موسوی جزایری
    قربانعلی دری نجف آبادی
    غلامعلی نعیم آبادی
    محمود محمدی عراقی
    غلامرضا مصباحی مقدم
    عبدالجواد ابراهیمی فرد
    احمد دانش زاده مومن
    سعید صلح میرزایی
    محمدرضا ناصری

    زندگینامه محسن قمی

    محسن قمی، در روستای مامازند در تهران متولد شد. وی از سن 11 سالگی به شهر قم رفت و در مدرسه آیت الله گلپایگانی توانست به درجه اجتهاد برسد. محسن قمی همچنین در دانشگاه هم درس خواند و مدرک دکترای خود را در رشتهٔ فلسفهٔ غرب از دانشگاه تهران گرفت. او از سن 14 سالگی به تدریس و فعالیت‌های علمی مشغول شد. او در مسئولیت‌های سیاسی نیز فعال بود و به عنوان عضوی از مجلس خبرگان رهبری، رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت نظارت بر مطبوعات فعالیت کرد.

    محسن قمی

    اعضای خانوادهٔ محسن قمی در جنگ ایران و عراق و در طول انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند. برادران و برادرزادهٔ او به نام‌های حسن، علی، حاج ولی الله و وحید همگی در راه خدمت به مردم و مذهبشان شهید شدند. همچنین مادر محسن قمی نیز در حادثهٔ تلخ مکه مکرمه به شهادت رسید.

    محسن قمی از سن 5 سالگی قرآن را از پدرش یاد گرفت و تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسهٔ اندیشه گذراند. در سن 11 سالگی به قم رفت و در مدرسهٔ حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی تحصیل کرد. او تحصیلات حوزوی خود را با استادان برجسته‌ای مانند آیات فاضل لنکرانی، ستوده، اعتمادی، صلواتی و صالحی مازندرانی به پایان رساند و به درجهٔ اجتهاد رسید.

    علاوه بر حوزهٔ علمیه، محسن قمی در دانشگاه نیز تحصیل کرد. او مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ علوم تربیتی از مدرسه عالی قضایی تربیتی قم گرفت. سپس در رشتهٔ فلسفه محض در دانشگاه تهران مقطع کارشناسی ارشد را به پایان رساند و در سال 1383 دکترای خود را در رشتهٔ فلسفه غرب از دانشگاه تهران دریافتمحسن قمی، یکی از مراجع دینی شیعه و فقیهان برجسته است. او در زمینهٔ فلسفهٔ غرب و علوم دینی تحصیلات عالی داشته و در طول زندگی خود در حوزه‌های مختلف فعالیت کرده است. او به عنوان یک استاد و مدرس در حوزهٔ علمیه و دانشگاه‌ها فعالیت کرده و به آموزش و تربیت دانشجویان و علاقه‌مندان به علوم دینی پرداخته است.

    علاوه بر فعالیت‌های تدریسی، محسن قمی در سطح سیاسی نیز نقش مهمی داشته است. او عضوی از مجلس خبرگان رهبری بوده و در زمینهٔ سیاست و مسائل اجتماعی مشورت‌هایی ارائه کرده است. او همچنین به عنوان رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت نظارت بر مطبوعات فعالیت کرده است.

    خانوادهٔ محسن قمی نیز تاثیر قابل توجهی در زندگی و انتخابات او داشته است. برادران و برادرزادهٔ او در مسیر خدمت به مردم و دینشان به شهادت رسیدند و مادرش نیز در حادثهٔ تلخ مکه مکرمه جان باخت.

    محسن قمی با توجه به دانش و تجربیات خود به عنوان یکی از رهبران مذهبی و مرجعان دینی شناخته شده است و در بحث‌ها و موضوعات مختلف دینی و اجتماعی نظرات خود را ارائه می‌دهد. او تلاش می‌کند تا با ارائهٔ آموزه‌های دینی و اخلاقی، مردم را در جهت خداپسندی و بهبود جامعه هدایت کند.

    بیشتر بخوانید :

    حجت الاسلام قمی حضور جمعیت در راهپیمایی‌ها نمایانگر تعهد آنها نسبت به حفظ انقلاب اسلامی است.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=342520

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم