• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

حجت الاسلام قمی حضور جمعیت در راهپیمایی‌ها نمایانگر تعهد آنها نسبت به حفظ انقلاب اسلامی است.

  • کد خبر : 341879
  • 22 بهمن 1402 - 18:27
حجت الاسلام قمی حضور جمعیت در راهپیمایی‌ها نمایانگر تعهد آنها نسبت به حفظ انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، در جمع تعدادی از فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی به مناسبت دهه فجر و یوم الله 22 بهمن با این عبارات صحبت کردند
  • حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، در جمع تعدادی از فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی به مناسبت دهه فجر و یوم الله 22 بهمن با این عبارات صحبت کردند: “اینکه مردم بعد از 45 سال از انقلاب اسلامی همچنان با شکوه در مراسمات دهه فجر شرکت می‌کنند، نشان دهنده عمق اخلاص و تعهد مردم نسبت به انقلاب اسلامی است. ما ایرانی‌ها بعد از 45 سال سالگرد انقلابمان را به شکلی مردمی جشن می‌گیریم و اینطور نیست که سازمان‌ها و نهادهای دولتی این جشن را برگزار کنند. در حالی که انقلاب‌های دیگر اینطور نبودند، بیست پس از انقلاب فرانسه هیچ اثری از این انقلاب باقی نمانده بود. ناپلئون بناپارت قدرت را در دست گرفت و از شعارهای انقلاب، مانند برابری و برادری و آزادی اثری نماند. در انقلاب روسیه نیز با گذشت مدت کوتاهی از انقلاب، استالین بر سر کار آمد و همه جنایات خاندان تزاری را به شکلی فجیع‌تر تکرار کرد. اما مردم ما بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب، همچنان به شعارهای اصلی انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پایبند هستند.”

    حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن قمی

    وی در ادامه، به سه ویژگی اصلی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: “اولین آن صداقت مسئولین عالی نظام با مردم بود. امام و رهبری همواره با مردم صادق بودند و تلاشان این بوده است که مسئولین دیگر نیز با مردم صادق باشند. البته ممکن است عملکرد برخی از مسئولین در بدنه نظام منطبق با سیره رهبری و امام نباشد، اما اینکه امامین انقلاب همواره با مردم صادق بوده‌اند، مورد اتفاق اکثر سیاسیون ایران است.”

    او در ادامه، یک خاطره جالب از صداقت رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود برای مردم آورد و گفت: “صداقت با مردم بسینه تنها نقش مهمی در برقراری ارتباط میان مردم و مسئولین داشته است، بلکه از طرف دیگر، نگهداشت صداقت در ارتباطات عمومی و رسانه‌ها نیز اهمیت دارد. صحبت‌ها و اظهارنظرهای واقع‌بینانه و صادقانه درباره مسائل مختلف، اعتماد عمومی را تقویت می‌کند و به مردم اعتماد می‌دهد که مسئولین و رهبران در جهت مصالح عمومی و آرمان‌های انقلاب تلاش می‌کنند.

    در مورد ویژگی دوم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام قمی به تفکر و فلسفه انقلاب اشاره کرد و گفت: “انقلاب اسلامی بر پایه اسلام و ارزش‌های اسلامی بنا شده است. این انقلاب تحت تأثیر اندیشه‌های اسلامی و بهره‌گیری از مفاهیمی نظیر ولایت فقیه، امامت و مرجعیت عالمیانه قرار گرفته است. این تفکر و فلسفه انقلاب، عاملی برای پایداری و ادامه انقلاب در مسیر صحیح است.”

    وی در ادامه، به ویژگی سوم انقلاب اسلامی، یعنی تعهد و اخلاص مردم نسبت به انقلاب اشاره کرد و تأکید کرد: “مردم ایران پس از گذشت چندین دهه از انقلاب، همچنان به ارزش‌ها و ایده‌آل‌های انقلاب پایبند هستند. این تعهد و اخلاص مردم نسبت به انقلاب و نظام اسلامی، از عوامل مهم برای پایداری و بقای انقلاب است. بدون حمایت و عشق مردم، انقلاب نمی‌تواند به موفقیت‌های بزرگ دست یابد.”

    به طور کلی، حجت الاسلام قمی در سخنان خود به اهمیت صداقت مسئولین، تفکر و فلسفه انقلاب و تعهد مردم نسبت به ارزش‌های انقلاب اشاره کرد و تأکید کرد که این ویژگی‌ها نقش مهمی در پایداری و بقای انقلاب اسلامی دارند.

    حجت الاسلام قمی در ادامه، به تأکید بر کرامت تمامی اقشار مردم و یادآوری یک خاطره از امام خمینی درباره اهمیت کرامت مردم، صحبت کرد. او گفت: “یک بار به امام گفتند که فرزند فلان وزیر در جبهه شهید شده است و مناسب است که شما پیام تسلیتی صادر کنید. امام فرمودند که فرزند آن کارگر یا آن کشاورزی هم که در جبهه شهید شده فرزند من است و چه امتیازی بین فرزند او و فرزند فلان وزیر هست که من پیام تسلیت جداگانه صادر کنم؟ فرزند یک کارگر از نظر امام همانقدر کرامت داشت که فرزند یک وزیر دارد.”

    سپس معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام رهبری، سیاست استقلال در برابر بیگانگان را به عنوان مهمترین مصداق حفظ کرامت مردم بیان کرد و افزود: “این یک افتخار است که تصمیمات جمهوری اسلامی در داخل کشور گرفته می‌شود و نه در سفارتخانه‌های خارجی. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که برای پیشرفت کشور به انرژی هسته‌ای نیاز داریم. همچنین، ما به این نتیجه رسیده‌ایم که ما نباید بمب هسته‌ای داشته باشیم و در هر دو جهت موفق شده‌ایم. امروز ما در صنایع هسته‌ای جزء چند کشور برتر جهان هستیم. در تاریخ 23 فروردین 1382، برای اولین بار جوانان ما توانستند تکنولوژی غنی سازی اورانیوم را به دست بیاورند. در آن زمان معدل سنی دانشمندان هسته‌ای ما 26 سال بود. این نسل، نسلی است که در انقلاب اسلامی رشد کرده و برای کشور پیشرفت و افتخار به ارمغان آورده‌است.”

    همچنین، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان در ادامه سخنان خود، عدالت امامان انقلاب را یکی دیگر از عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: “سومین عاملی که مردم را به پای انقلاب متعهد نگه داشته است، عدالت رهبران انقلاب است. مقام معظم رهبری هیچگاه از مسیر عدالت تخطی نکرده‌اند. البته خدا باید برخیمتوقف شمرد که عدالت در بسیاری از زمینه‌ها به خوبی اجرا نشده است و تلاش‌های بیشتری برای بهبود وضعیت عدالت در جامعه لازم است.

    در نهایت، حجت الاسلام قمی به اهمیت برقراری عدالت اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: “برقراری عدالت اجتماعی در جامعه، یکی از اهداف انقلاب اسلامی است. ما نباید فقط به توسعه اقتصادی توجه کنیم، بلکه باید به توزیع عادلانه ثروت و فرصت‌ها در جامعه نیز توجه کنیم. همچنین، باید به تحقق عدالت در قوانین و سیاست‌های کشور نیز تلاش کنیم. این تنها راهی است که می‌توانیم جامعه‌ای عادلانه و پایدار را بسازیم.”

    در این سخنرانی، حجت الاسلام قمی به اهمیت کرامت انسان‌ها، استقلال در تصمیم‌گیری‌ها، عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت و فرصت‌ها در جامعه اشاره کرده است. او بر این باور است که این اصول، اساسی‌ترین عوامل برای پایداری و ماندگاری انقلاب اسلامی هستند.

     

    حجت الاسلام قمی در طی سخنرانی خود به بیان یک خاطره دیگر از مقام معظم رهبری درباره رعایت زهد در زندگی شخصی ایشان پرداختند. در این خاطره آمده است که در یکی از سفرهای مقام معظم رهبری به مشهد، به دلیل ملاحظات امنیتی، ایشان از طریق هواپیمای نظامی به تهران بازگشتند. در هنگام سوار شدن به هواپیما، یکی از بستگان ایشان که همراه ایشان بود نیز سوار هواپیما شد. در این لحظه، مقام معظم رهبری به ایشان فرمودند که در این شهر یک ایستگاه قطار وجود دارد و باید بلیط قطار را تهیه کنند و با قطار به تهران بروند. برخی از همراهان ایشان اعتراض کردند و گفتند که هواپیما در هر صورت به تهران بازخواهد گشت و حضور این بستگان هزینه‌ای را برای شخصی و نزدیکانشان به همراه خواهد داشت. اما مقام معظم رهبری استدلال کرد که نباید به استفاده غیر ضروری از منابع مالی و بیت المال برای خود و نزدیکانمان عادت کنیم و باید در رعایت زهد و اقتصاد در زندگی شخصیمان تلاش کنیم.

    همچنین، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری درباره رشد تجارت خارجی ایران و افزایش چشمگیر قدرت ایران و محور مقاومت در معادلات بین‌المللی صحبت کرد. او اشاره کرد که آمریکا و انگلیس به همراه انصارالله یمن تلاش می‌کنند تا در برابر قدرت ایران و محور مقاومت ایستادگی کنند. اما روز به روز توانایی این کشورها در مقابله با ایران ضعیفتر می‌شود و ناو تدارکاتی آنها در جریان نبرد با انصارالله آسیب جدی دیده است. همچنین، ایشان به این نکته اشاره کردند که در گذشته اوباما اعلام کرده بود که میخواهد کاری کند تا هیچ دلاری به ایران وارد نشود و هیچ بشکه نفتی هم صادر نشود، اما امروزه به برکت مدیریت رهبر انقلاب، ایران توانسته است نفت خود را به نحوی که میخواهد صادر کند. امعاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری به افزایش چشمگیر قدرت ایران و محور مقاومت در معادلات بین المللی اشاره کرد. وی اظهار کرد که آمریکا و انگلیس در همکاری با انصارالله یمن، تلاش می‌کنند تا با آنها مقابله کنند. اما روز به روز، نیروهای آنها در برابر نیروهای ایرانی و محور مقاومت ضعیفتر می‌شوند. ناو تدارکاتی آنها در جریان نبرد با انصارالله نیز آسیب جدی دیده است. در این بخش از سخنرانی، معاون به تلاش‌های اوباما برای محدود کردن تجارت با ایران اشاره کرد. او گفت که اوباما از ورود دلار به ایران و صادرات نفت به آن جلوگیری می‌کرد. اما امروزه با استفاده از مدیریت رهبری ایران، کشور توانسته است نفت خود را به دلخواه صادر کند. همچنین، ایران مبادلات تجاری بسیاری را با دیگر کشورها دارد. به عنوان مثال، تجارت با چین، روسیه، عراق و هند به ترتیب به میزان 91 میلیارد دلار، 52 میلیارد دلار، 22 میلیارد دلار و نزدیک به 7 میلیارد دلار است.

    در پایان سخنرانی، حجت الاسلام قمی به شکست‌های مکرر رژیم صهیونیستی در جنگ با مردم مظلوم غزه اشاره کرد. او بیان کرد که در جنگ غزه، صهیونیست‌ها تنها موفق شدند جنایات زیادی ارتکاب کنند ولی نتوانستند یک اسیر را آزاد کنند، تونل‌های حماس را کشف کنند، رهبران اصلی حماس را ترور کنند و مردم را از غزه خارج کنند. این شکست‌ها باعث شد که جامعه جهانی به جنایتکاری اسرائیل و مظلومیت مردم غزه باور کند و این موضوع بر همه مردم دنیا تأثیر گذاشته است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341879

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم