• امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

قوی‌ترین سایت آموزش تحلیل تکنیکال

  • کد خبر : 311654
  • 03 اسفند 1401 - 17:15
قوی‌ترین سایت آموزش تحلیل تکنیکال

فهرست محتوا چکیده : تجارت فارکس قویترین وبسایت آموزش رایگان فارکس است که توسط اساتید مختلفی و با سابقه ای به شما آموزش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را ارائه میکند.   تحلیل تکنیکال را می‌توان مطالعهٔ عملکرد بازار با توجه به نمودارها، جهت پیش‌بینی وقایع بازار فارکس دانست. درواقع این تعریف را جان مورفی پدر علم تحلیل تکنیکی […]

فهرست محتوا

  • چکیده : تجارت فارکس قویترین وبسایت آموزش رایگان فارکس است که توسط اساتید مختلفی و با سابقه ای به شما آموزش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را ارائه میکند.

     

    تحلیل تکنیکال را می‌توان مطالعهٔ عملکرد بازار با توجه به نمودارها، جهت پیش‌بینی وقایع بازار فارکس دانست. درواقع این تعریف را جان مورفی پدر علم تحلیل تکنیکی فارکس ارائه داده‌است. باید به این نکته توجه داشت که تحلیل تکنیکال فارکس به معنای پیش‌بینی دقیق بازار نیست، چراکه عوامل مختلفی سبب بروز تغییرات ناگهانی در بازار فارکس می‌شوند. شناخت کامل بازار فارکس و آشنایی با روش‌های تحلیل آن، بهترین و مطمئن‌ترین راه برای تجارت پرسود در بازارهای معاملاتی است.

    با ما همراه باشید دربارهٔ انواع روش‌های تحلیل بازار بیشتر بدانید:

     

    تحلیل تکنیکال چیست؟

    تحلیل فنی بازارهای فارکس درواقع به تریدرها این امکان را می‌دهد که براساس تغییرات بازار و نمودارها، اتفاقات آیندهٔ بازار را پیش‌بینی کنند و براساس آن، معاملات خود را انجام دهند. شایان ذکر است که تجزیه‌وتحلیل‌های ارائه‌شده، دقیق نیستند و امکان بروز خطا در زمان تحلیل داده‌ها وجود دارد. بااین‌حال کمک گرفتن از سیگنال‌ها، روند تغییرات بازار را تا حدی قابل پیش‌بینی می‌کند.

    برای آن‌که در بازارهای معاملاتی به سود خوبی برسید، باید سیگنال‌ها را درست دریافت کرده باشید. برای دریافت سیگنال صحیح و رسیدن به یک معاملهٔ پرسود، تنها دو راه پیش‌ِروی شماست. یا به‌شخصه تحلیل تکنیکال اصولی را فرابگیرید یا این‌که از یک منبع معتبر سیگنال‌ها را دریافت کنید.

    عاقلانه‌ترین راه، دریافت تجربیات و نشانه‌ها از یک منبع معتبر و قابل‌اعتماد است، زیرا فراگرفتن اصولی تحلیل روند بازار، کاری پرفرازونشیب است و به تجربه و زمان زیادی احتیاج دارد. سید مهدی حق‌شناس یک تریدر موفق و باسابقه است که تمامی تجربیات خود را از بازارهای معاملاتی، در سایت اینترنتی تجارت فارکس و به‌صورت رایگان با مخاطبین خود به اشتراک گذاشته است. دریافت سیگنال صحیح و کمک گرفتن از تجارت فارکس، به‌راحتی راه شما را برای انجام معاملات پرسود باز می‌کند.

    قوی‌ترین سایت آموزش تحلیل تکنیکال

     

    انواع تحلیل فنی و تکنیکال

    روش‌های مختلفی برای تحلیل تکنیکال بازار فارکس از روی داده‌ها و نمودارها وجود دارد. به‌صورت‌کلی می‌توان بیان داشت که هر روشی که توسط آن بازار پیش‌بینی شود، نوعی تحلیل فنی و تکنیکال محسوب می‌شود. اما به‌طورکلی انواع روش‌های تحلیل عبارت‌اند از:

    • تحلیل براساس اندیکاتورها

    اندیکاتورها ساده‌ترین روش برای هشدار و پیش‌بینی بازار هستند. Moving Average و RSI MADC معروف‌ترین ابزارهای اندیکاتور هستند که براساس بازهٔ زمانی یا قیمتی، بازار را تحلیل می‌کنند. صرف تصمیم‌گیری براساس نشانه‌های اندیکاتور، کاری اشتباه است، زیرا آن‌ها یک سیگنال نیستند. آن‌ها فقط می‌توانند برای تأیید پیش‌بینی‌های شما از بازار به‌کار گرفته شوند.

    • تحلیل براساس پرایس اکشن

    برخلاف اندیکاتورها، کاربردی‌ترین نوع تحلیل فنی و تکنیکال بازار، پرایس اکشن‌ها هستند. در این روش تحلیل، شکل و موقعیت و نحوهٔ قرارگیری کندل‌ها، مورد بررسی قرار می‌گیرد. نحوهٔ رفتار بازار با توجه به تحلیل این عوامل صورت می‌گیرد. یادگیری رفتار بازار براساس تحلیل داده‌های پرایس اکشن کاری سخت است و به مهارت نیاز دارد. اما تجارت فارکس صفر تا صد تحلیل تکنیکال فارکس را در سایت خود به‌صورت کاملاً رایگان آموزش داده است.

    اگر برای تحلیل بازار براساس پرایس اکشن‌ها مبتدی هستید، به این سایت اینترنتی سری بزنید و براساس آموزش‌ها، تحلیل فنی و تکنیکال بازار را انجام دهید.

    • تحلیل براساس عرضه و تقاضا

    تحلیل براساس عرضه و تقاضا نوعی دیگر از تحلیل تکنیکال بازار فارکس محسوب می‌شود. بسیاری از تحلیلگران و تریدرها معتقدند که رفتار بازار براساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود. از برخی از اندیکاتورها مانند اندیکاتور ولوم نیز برای شناخت حرکات بازار استفاده می‌شود. تحلیلگران معتقدند که نوع حرکت کندل‌ها، عرضه و تقاضای بازار را مشخص می‌کند.

    • تحلیل براساس امواج الیوت

    یکی دیگر از روش‌های تحلیل فنی فارکس، توجه به شاخص امواج الیوت است. امواج الیوت براساس شاخص قیمت تغییر می‌کند. بهترین زمان برای ورود معامله، زمان شروع موج الیوت و یا زمان تصحیح قیمت یک معامله است. شناخت زمان درست برای انجام معاملات، به تجربه نیاز دارد و اگر زمان انجام معاملات به‌درستی انتخاب نشود، سبب بروز ضررهای زیادی می‌شود.

    قوی‌ترین سایت آموزش تحلیل تکنیکال

     

    3 قانون مهم در تحلیل تکنیکال

    • قانون اول

    تحلیلگران تکنیکال بر این باورند که قیمت تمام اطلاعات را منعکس می‌کند. آن‌ها می‌گویند تحلیل و تجزیه تکنیکال با استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده از قیمت، دیدگاهی را جهت رفتار آیندهٔ بازار ارائه می‌کند.

    • قانون دوم

    بیشتر تحلیلگران بر این اصل معتقدند که تغییر قیمت‌ها تصادفی نیستند. آن‌ها می‌گویند اگر تغییر قیمت‌ها تصادفی بود، پیش‌بینی رفتارهای بازار کار بسیار سختی محسوب می‌شد. آن‌ها معتقدند که امکان شناسایی یک روند و سرمایه‌گذاری بر آن اساس وجود دارد. ازآنجایی‌که تحلیل تکنیکال می‌تواند در بازه‌های زمانی مختلفی انجام شود، امکان تشخیص روندهای کوتاه و بلندمدت نیز وجود دارد. براساس تحلیل روندها، می‌توان به یک معاملهٔ خوب و پرسود رسید.

    • قانون سوم

    تونی پلامر روانشناس تحلیل و تجزیه تکنیکال معتقد است که چه از چرا مهم‌تر است. معنی این اصل این است: زمانی که قیمت یک معامله تغییر می‌کند، باید به روند تغییرات آن معامله توجه کرد. صرف توجه به‌دلیل تغییر قیمت، کارایی زیادی ندارد. برخی از تحلیلگران معتقدند که ارزش یک سهام، همان مبلغی است که خریدوفروش می‌شود و نیازی نیست که کسی دلیل آن را بداند.

     

    بهترین نرم‌افزارهای تحلیل فنی و تکنیکال

    اهمیت استفاده از نرم‌افزارهای تحلیل فنی بازار بر هیچ‌کس پوشیده نیست. تریدرها از این نرم‌افزارها استفاده می‌کنند تا بتواند به شکل بهتر و صحیح‌تری روند، تغییرات بازار را بررسی کنند. در ادامه چند نرم‌افزار کاربردی در تحلیل فنی بازار به شما معرفی می‌شود. دسترسی و نحوهٔ کارکرد آسان آن‌ها، از مهم‌ترین مزایای استفاده از این ابزارها هستند:

    • متاتریدر 4

    این ابزار به‌عنوان یک نرم‌افزار پایه در تحلیل تکنیکال شناخته می‌شود. به‌طوری‌که سایر نرم‌افزارهای تحلیل و تجزیه تکنیکال از داده‌های این ابزار به‌عنوان نرم‌افزار مادر استفاده می‌کنند. دسترسی آسان به قیمت‌های جهانی و امکان ویرایش معاملات از ویژگی‌های استفاده از این نرم‌افزار است. شاید بتوان دسترسی رایگان و لحظه‌ای به اطلاعات بازارهای بین‌المللی مالی را، بزرگ‌ترین مزیت استفاده از این ابزار دانست.

    هر تریدری که می‌خواهد به سود خوبی در انجام معاملات خود برسد، باید با این نرم‌افزار آشنایی داشته باشد. بااین‌همه، متاتریدر 4 امکان شمارش الیوت به‌صورت پیش‌فرض را ندارد و الگوهای هارمونیک و هماهنگ را نمایش نمی‌دهد. البته با افزودن اندیکاتور به نرم‌افزار، این مشکلات تا حدی قابل حل‌شدن هستند.

    • متاتریدر 5

    این نرم‌افزار الگوبرداری‌شده از متاتریدر 4 است که امکانات فوق‌العاده‌ای به آن اضافه شده‌است. یکی از این امکانات، دسترسی ساده‌تر و با سرعت بالاتر به قیمت‌های جهانی است. به‌علاوه این نرم‌افزار استراتژی‌های معاملاتی را براساس داده‌های گذشته به‌صورت حرفه‌ای‌تر از متاتریدر 4 ارائه می‌کند. باوجود مزیت‌های عالی این نرم‌افزار، بیشتر تریدرها تمایل دارند که از متاتریدر 4 استفاده کنند. شاید دلیل این امر، آشنایی بیشتر آن‌ها نسبت‌به متاتریدر 4 است.

    • دینامیک تریدر

    یکی از نرم‌افزارهای قدرتمند در تحلیل تکنیکال، داینامیک تریدر است که از محبوبیت زیادی در بین تریدرها و تحلیلگران برخوردار است. این نرم‌افزار، تحلیل زمانی و قیمتی را در کنار هم ارائه می‌دهد و از ابزارهای مختلفی پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از ابزار شمارش کندل، فیبوناتچی، ابزار EOW و لیبل گذاری امواج الیوت از مزایای استفاده از این نرم‌افزار هستند. عدم امکان طراحی و اضافه کردن اندیکاتور و هم‌چنین عدم دسترسی خودکار به بازار بورس ایران، از معایب این نرم‌افزار هستند. همچنین استفاده از نسخهٔ اصلی داینامیک تریدر پولی است. بااین‌حال برخی از سایت‌های انگلیسی‌زبان، نسخهٔ نال‌شدهٔ آن را ارائه می‌دهند.

    • ادونس گت

    شاید بتوان ادونس گیت را یکی از قوی‌ترین نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال فارکس دانست، زیرا این نرم‌افزار به‌صورت دقیق و خودکار موج‌های الویت را شمارش می‌کند و در اختیار تحلیلگران قرار می‌دهد. همین‌طور این نرم‌افزار قابلیت استفاده در بورس ایران را دارد. باوجوداین، نیاز به انتقال داده‌ها از منابع دیگر به نرم‌افزار و عدم نمایش خودکار هارمونیک، از معایب این نرم‌افزار هستند.

     

    قوی‌ترین سایت آموزش تحلیل و تجزیه تکنیکال

    سایت‌های زیادی هستند که تحلیل تکنیکال را به‌صورت حرفه‌ای آموزش می‌دهند و استفاده از آن‌ها، به دانش شما اضافه و تصمیم‌گیری برای انجام معاملات را راحت‌تر می‌کند. اما بسیاری از سایت‌های آموزشی، تحلیل فنی فارکس را به‌صورت غیررایگان آموزش می‌دهند. پیدا کردن سایتی که معتبر باشد و همچنین اطلاعات خود را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار بدهد، یک گزینهٔ ایده‌آل محسوب می‌شود.

    تجارت فارکس قوی‌ترین سایت آموزش تحلیل تکنیکال فارکس است که به‌صورت کاملاً رایگان به تبادل اطلاعات با مخاطبان می‌پردازد. تمامی اطلاعات ارائه‌شده در این سایت، براساس تجربیات یک تحلیل‌گر حرفه‌ای است که از سال 2008، در بازارهای معاملاتی تجربهٔ حضور داشته است.

    استفاده از تجربیات ارزشمند مهدی حق‌شناس در کنار استفاده از نرم‌افزارهای معاملاتی، تجربهٔ معاملات شیرین و پرسود را به شما می‌دهد؛ فقط کافی است که از تجربیات استاد استفاده کنید تا شما هم به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل شوید. در طی آموزش‌های سایت، یاد می‌گیرید که چطور از سیگنال‌ها برای پیش‌بینی بازار استفاده کنید و همچنین نحوهٔ تحلیل نمودارها را فرا می‌گیرید. آشنایی با مباحث تحلیل و تکنیکال فنی به شما کمک می‌کند تا در زمان درست، به انجام معامله بپردازید.

    سخن پایانی

    تریدرهایی که تجربهٔ حضور در بازارهای معاملاتی را دارند، می‌دانند که استفاده از تحلیل تکنیکال تا چه اندازه برای داشتن یک معاملهٔ خوب و پرسود ضروری است. سایت‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارند که به تریدرها سیگنال می‌دهند تا براساس آن‌ها، بتوانند آیندهٔ بازار را پیش‌بینی کنند. با این‌که استفاده از سیگنال‌ها بسیار کارآمد است، اما صرف استفاده از آن‌ها به معنای رسیدن به سود نیست. پیشنهاد میکنیم که در گوگل عبارت تجارت فارکس را وارد کنید و با ورود به سایت تجارت فارکس از قویترین و بهترین آموزش تحلیل تکنیکال بصورت رایگان استفاده کنید.

    به‌نظر شما علاوه‌بر سیگنال‌ها، چه مواردی باید در تحلیل فنی معاملات در نظر گرفته شود؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=311654

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
    1. سلام خسته نباشید تاجایی که من متوجه شدم تحلیل تکنیکال در بازار فارکس یک روش بررسی و پیش‌بینی نوسانات قیمتی است که با استفاده از نمودارها، الگوها و داده‌های تاریخی انجام می‌شود. این روش به کمک انواع اندیکاتور مثل میانگین حرکتی یا نقاط پشتیبانی و مقاومت و الگوهای قیمتی، نوسانات بازار و روندهای قیمتی را بررسی می‌کند. چندتا سوال برام پیش اومده میشه راهنمایی کنید؟

      ۱. چه ابزارهای تحلیلی معمولاً در تحلیل تکنیکال فارکس استفاده می‌شود؟
      ۲. چگونه الگوهای قیمتی مانند شمع‌های نمودار واقعی (candlestick patterns) در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می‌گیرند؟
      ۵. چطور می‌توان از میانگین حرکتی (Moving Averages) برای تحلیل تکنیکال استفاده کرد؟
      ۶. چگونه می‌توان از شاخص‌های روندی (Momentum Indicators) برای پیش‌بینی نوسانات قیمتی استفاده کرد؟
      ۷. چه تأثیری ممکن است خبرها و رویدادهای اقتصادی بر تحلیل تکنیکال داشته باشند و چطور باید با آنها در تحلیل تکنیکال فارکس برخورد کرد؟

      ممنون از شما

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم