• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

دکتر عبدالهی در آیین افتتاحیه رویداد اینوتکنیک: تلاش می کنیم که این رویداد را به همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت پیوند دهیم

  • کد خبر : 329821
  • 08 شهریور 1402 - 0:59
دکتر عبدالهی در آیین افتتاحیه رویداد اینوتکنیک: تلاش می کنیم که این رویداد را به همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت پیوند دهیم

پول‌ بانک: اکنون تحقیق، پژوهش و نوآوری صرفاً در دست شرکت‌های بزرگ نیست و شرکت‌های کوچک‌ تر با نوآوری بیشتر و استارتاپ‌ها هم وارد این حوزه شده‌اند.

  • عضو هیئت ‌مدیره شرکت ملی انفورماتیک و دبیر رویداد اینوتکنیک گفت: در اینوتکنیک قصد داریم به پیوندهای مهم نوآوری بپردازیم که یکی از این موارد ارتباط دانشگاه و صنعت است؛ دقیقاً موضوعی که در آن ضعف داریم.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری پول بانک، اولین رویداد اینوتکنیک با محوریت هوش مصنوعی، صبح امروز دوشنبه ۶ شهریورماه ۱۴۰۲، با حضور دکتر محرمیان معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی، دکتر محمد شیریجیان معاون اقتصادی بانک مرکزی، توانگر نماینده مجلس، دکتر ماهیار مدیرعامل و دکتر علی عبدالهی عضو هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک، دکتر رضائی راد مدیرعامل و نیز معاونین شرکت خدمات انفورماتیک، در کنار ایده پردازان، متخصصان و استارتاپ‌ها و با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در سالن همایش‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی افتتاح شد.

    دکتر علی عبدالهی، عضو هیئت ‌مدیره شرکت ملی انفورماتیک و دبیر رویداد اینوتکنیک

    دکتر علی عبدالهی، عضو هیئت ‌مدیره شرکت ملی انفورماتیک و دبیر رویداد اینوتکنیک، در آیین افتتاحیه رویداد اینوتکنیک گفت: اینوتکنیک ترکیبی از سه واژه نوآوری، تکنولوژی و ایونت‌های مربوط به این حوزه است.

    وی ادامه داد: در حدود دو دهه اخیر وضعیت نوآوری در ایران در مقایسه با سایر کشورها دارای یک روند صعودی است و بین ١٣٩ کشور روند رو به رشدی داشته‌ایم و در حال حاضر در جایگاه ۵٣ هستیم.

    عضو هیئت ‌مدیره شرکت ملی انفورماتیک، ادامه داد: با یک نگاه جزئی متوجه می‌شویم زمانی که کشورها از بعد نوآوری ارزیابی می‌شوند، به نوعی به رویکرد سیستمی و بررسی ورودی و خروجی پرداخته می‌شود. ایران در این حوزه زمانی که از لحاظ ورودی نوآوری سنجیده می‌شود، در جایگاه ٧٣ قرار دارد.

    دکتر عبدالهی، در ادامه عنوان کرد: در اینوتکنیک قصد داریم به پیوندهای مهم نوآوری بپردازیم که یکی از این موارد ارتباط دانشگاه و صنعت است؛ دقیقاً موضوعی که در آن ضعف داریم.

    وی با بیان اینکه امروز نوآوری بسته به تاریخ پیوسته، ادامه داد: حجم علم و داده‌های تولیدی بسیار افزایش یافته و دسترسی به اینترنت سریع و ارزان، تکثیر بانک‌های اطلاعاتی علمی و دولتی و مجلات و مقالات از جمله زمینه‌های دسترسی به این داده‌ها برای توسعه نوآوری باز هستند.

    دبیر رویداد اینوتکنیک، در ادامه گفت: اکنون تحقیق، پژوهش و نوآوری صرفاً در دست شرکت‌های بزرگ نیست و شرکت‌های کوچک‌ تر با نوآوری بیشتر و استارتاپ‌ها هم وارد این حوزه شده‌اند.

    دکتر عبدالهی تأکید کرد: شرکت‌هایی نظیر شرکت ملی انفورماتیک که به حاکمیت نزدیک‌ترند باید تلاش کنند نوعی سازمان پلتفرمی باشند؛ یعنی بتوانند پیوندی میان نوآوران و حاکمیت ایجاد کنند.

    وی افزود: بانک مرکزی از سه ابزار برای ارتباط با نوآوری استفاده می‌کند؛ سندباکس نمونه‌ای از رویکردهای نوین در حوزه فناوری است. هاب نوآوری ابزار دیگر بانک مرکزی است که اینوتکنیک هم به‌عنوان یک هاب نوآوری عمل می‌کند و مورد دیگر هم شتاب‌دهنده‌ها هستند.

    عضو هیئت ‌مدیره شرکت ملی انفورماتیک، در ادامه در توضیح اینکه « چرا هوش مصنوعی به عنوان موضوع اولین رویداد از سلسله ‌رویداد‌های اینوتکنیک انتخاب شده است»، عنوان کرد: امروز اقتصاد هوشمند در حال شکل‌گیری است؛ چراکه ما جرئت کردیم در مورد هوشمندی سازمان‌ها صحبت کنیم. اکنون به کمک بیگ‌ دیتا و موضوعات دیگر می‌توانیم در مورد شهر هوشمند و اقتصاد هوشمند صحبت کنیم.

    دکترعبدالهی، در ادامه با اشاره به اینکه ما محورهای رویداد را در دو کفه ترازوی سلبی و ایجابی متعادل کردیم، تأکید کرد: تبادل نظر و همفکری، ارائه نیازهای فناورانه و هدایت ظرفیت‌های فناورانه مالی از اهداف برگزاری سلسله‌رویدادهای اینوتکنیک است.

    دبیر رویداد اینوتکنیک، در پایان سخنان خود، با ارائه خلاصه‌ای از روند برگزاری رویداد اظهار داشت: سعی ما بر این است این رویداد را به همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت پیوند دهیم. امیدوارم که این رویداد، گامی در راستای بلوغ سازمانی بانک مرکزی و گروه ملی انفورماتیک باشد و در پایان راهکارهای هوشمندانه‌ای ارائه شود.

    معرفی رویداد اینوتکنیک

    اینوتکنیک سلسله رویدادی است که توسط شرکت ملی انفورماتیک با هدف رفع چالش‌های موجود در صنعت بانکداری و استفاده از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی داخل و خارج از شبکه بانکی جهت ارتقا و توسعه این صنعت و همچنین تکمیل زنجیره ارزش اقدامات نوآورانه این شرکت طراحی شده است. در هر دوره از رویداد اینوتکنیک، یک موضوع اصلی فناوری نوین انتخاب می‌شود که علاوه بر قابلیت حل چالش‌های صنعت بانکداری، به رشد و توسعه آن کمک می‌کند. در این رویداد از ایده‌پردازان، متخصصان، شرکت‌ها و استارتاپ‌ها دعوت می‌شود تا با حضور در رویداد و آشنا شدن با چالش‌ها و مسائل صنعت بانکداری به ارائه راه‌حل های خلاقانه در آن خصوص بپردازد.

    معرفی اینوتکنیک هوش مصنوعی

    در اولین رویداد از سلسله رویدادهای اینوتکنیک، هوش مصنوعی به عنوان موضوع اصلی انتخاب شده است که با هدف جذب ایده‌های نوآورانه با محوریت کاربرد هوش مصنوعی در حوزه بانکی برگزار می‌گردد. نیازهای گسترده بانک مرکزی به استفاده از فناوری در زمینه تنظیم‌گری از یک سو و کاربردهای فراوان فناوری هوش مصنوعی در حوزه تنظیم‌گری فناورانه و نظارت هوشمند از سوی دیگر؛ موجب گردید تا اولین دوره از رویداد اینوتکنیک را به موضوع هوش مصنوعی اختصاص دهیم، تا از این طریق بتوانیم زمینه لازم را برای تعاملات موثر و منسجم میان بانک مرکزی (به عنوان رگولاتور پولی کشور) بانک‌ها و ارائه‌دهندگان محصولات و خدمات فناورانه به منظور ایجاد بستر لازم برای شکل‌گیری رگولاتوری فناورانه، فراهم آوریم.

    گفتی است، اولین رویداد اینوتکنیک با محوریت هوش مصنوعی، در قالب یک رویداد یک روزه، بعد از برگزاری سخنرانی های آیین افتتاحیه، در  ادامه‌ با برپایی نشست‌های تخصصی در سالن‌های قلم و حکمت، به‌کار خود پایان خواهد داد.

    خبرنگار: کوروش جم

    عکس: الهام سلامی

    تصاویر آیین افتتاحیه و بخش های رویداد

    بخش اول

    بخش دوم 

    فیلم های رویداد اینوتکنیک

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=329821

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم