• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

نباید همه اعتراض‌ها را دشمنی حساب کنیم/ مردم از تبعیض‌ها ناراحت هستند/ راه‌های قانونی برای ابراز نارضایتی فراهم شود

  • کد خبر : 310807
  • 13 بهمن 1401 - 4:40
نباید همه اعتراض‌ها را دشمنی حساب کنیم/ مردم از تبعیض‌ها ناراحت هستند/ راه‌های قانونی برای ابراز نارضایتی فراهم شود

نماینده ادوار مجلس: نباید همه اعتراض‌ها را دشمنی حساب کنیم/ مردم از تبعیض‌ها ناراحت هستند/ راه‌های قانونی برای ابراز نارضایتی فراهم شود جمشید جعفرپور، نماینده ادوار مجلس، در خصوص ناآرامی‌های اخیر در ک..

  • نماینده ادوار مجلس:

    نباید همه اعتراض‌ها را دشمنی حساب کنیم/ مردم از تبعیض‌ها ناراحت هستند/ راه‌های قانونی برای ابراز نارضایتی فراهم شود

    جمشید جعفرپور، نماینده ادوار مجلس، در خصوص ناآرامی‌های اخیر در کشور به خبرنگار سیاسی «منیبان» گفت: به باور من و متخصصانی که در این مورد تحقیق می‌کنند اتفاقات بدی که در چند ماه اخیر در کشور افتاد دلایل مختلفی داشت اما عمده‌ترین آن نارضایتی‌های اقتصادی و مطالبات مردم بود.

    او افزود: دلایل و ریشه‌های متعددی وجود دارد که چرا وضع اقتصادی کشور به این نقطه رسید اما به نظر من ضعف و نارسایی در مدیریت داخلی کشور که سهم کمی هم نبوده علت نارضایتی‌های اخیر مردم بوده است. بخش دیگر آن به دلیل شرایط بین‌المللی، تحریم‌ها و فشارهایی است که به کشور وارد شده ولی در هر حال آنچه باعث گله، شکایت و نارضایتی بخش زیادی از مردم در جامعه شده و هنوز هم همان مطالبات وجود دارد نارسایی‌های اقتصادی است که این فشارها تاثیر زیادی بر زندگی روزمره مردم گذاشته است.

    نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: اگرچه دولت حرکت‌هایی را برای بهبود وضعیت انجام داده اما باعث رضایت عمومی نشد و امید است با ریل‌گذاری‌های درست اقتصادی که توسط دولتمردان صورت می‌گیرد شاهد خروجی‌های بهتر به نفع کشور و مردم باشیم.

    نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: به نظر من آن چیزی که مردم بسیار از آن ناراحت هستند تبعیض‌ها و عدم‌برخورداری‌هایی است که باید به شکل عادلانه‌ای بین گروه‌ها و دهک‌ها اتفاق می‌افتاده است اما در همه زمینه‌ها و شاخص‌های اقتصادی این فاصله کاملاً مشهود است.

    جعفرپور یادآور شد: اگر از باب مهندسی معکوس دلیل این تفاوت‌ها و اختلافات چشمگیر بین مردم جامعه را پیدا کنیم فرصت‌ها و رانت‌هایی است که در حوزه‌های اقتصادی برخی از آن برخوردار هستند که این هم ناشی از عدم‌شفافیت است. باور من این است که هر مقداری که ما در حوزه قوانین و دستورالعمل‌ها، نوری در صحنه اقتصاد کشور بتابانیم و امکان رانت و سوء استفاده را از بین ببریم وضعیت بهتر خواهد شد اگرچه من به عنوان یک معلم دانشگاه و یا یک ناظر، حرکت‌ها و اقدامات را رصد می‌کنم از این‌رو امیدوارم این حرکت‌ها با شدت بیشتری ادامه پیدا کند تا ناراحتی و مطالبه به حق بدنه مردم در حوزه اقتصادی برطرف شود.

    او گفت: متاسفانه در این موج نارضایتی اقتصادی مردم، دست‌هایی از بیرون و عوامل‌شان در داخل وجود داشتند و سوار کار شدند و علیرغم اینکه ریشه این نارضایتی‌ها مسائل اقتصادی است شعارها به سمت شعارهای غیراقتصادی، هنجارشکنانه رفت و خسارت‌هایی هم به بار آمد. موضوع حکایت از این دارد که حرکت به حق از مسیر درست خودش آن هم به صورت مدیریت‌ شده منحرف شده است.

    نماینده سابق مجلس افزود: امید این است که با شفاف‌سازی هرچه بیشتر و جدیت دولتمردان و مسئولان و خبرنگاران به عنوان چشم‌های ناظر و رسانه از تکرار اتفاقات بدی که در چند ماه اخیر افتاد جلوگیری شود. نباید کارهای خلافی که برخی از مسئولان یا فرزندان آنان انجام دادند مجوزی برای تخلف مردم جامعه شود. البته ما در حوزه‌های اجتماعی نیز کوتاهی‌هایی داشتیم که منجر به این اعتراضات شد از این‌ رو حتماً باید راه‌هایی برای ابراز نارضایتی در چهارچوب قانون باز شود.

    جعفرپور تصریح کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند: اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را درک می‌کردند از ما تبعیت می‌کردند. ما باید از همه ابزارهای هنری و فرهنگی استفاده کنیم تا زیبایی‌های فرمایشات ائمه را به مردم نشان دهیم. در زمینه فرهنگی و اجتماعی هم مشکلاتی داریم ولی اگر بتوانیم روشنگری داشته باشیم نباید هیچ فردی خودش را در جای تاریک احساس کند زیرا در جای تاریک انسان برای تخلف وسوسه می‌شود. نباید همه اعتراض‌ها را دشمنی حساب کنیم و باید جوابگوی آن باشیم بخشی از آن هم مربوط به دشمنان جامعه است که روی آن موج سوار می‌شوند و البته آن را مدیریت می‌کنند.

    منبع خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=310807

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم