فهرست محتوا
وب سایت ها به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. زمانی به این فکر کنیم تنها در سه دهه پیش چنین تکنولوژی وجود نداشته است، بسیار شگفت زده میشویم. با اختراع وب سایت ها در سال 1990 تا بحال، دستخوش تحول های زیادی شده است و امروزه از آن به عنوان یکی از کاربردی ترین ابزارها استفاده می کنیم. هر شخص، شرکت یا دولتی میتواند وب سایت مخصوص به خودش را داشته باشد و از آن بهره ببرد. در همین راستا، امروز میخواهیم به بررسی سایت فروشگاهی بپردازیم. جدای از این موضوع، به سفارش سایت شرکتی نیز نگاهی می اندازیم. در نهایت نیز نگاهی به طراحی سایت کافه می اندازیم.
سایت فروشگاهی
فراموش نکنید تا طراحی خود را ساده نگه دارید. استفاده از فونتها، رنگها و فایلهای GIF را محدود کنید، زیرا میتوانند حواس را پرت کنند و چشمها را از تمرکز صفحه وب دور کنند. پاراگرافهای کوتاه و نقاط گلوله نیز اطلاعات را قابل اسکنتر میکنند و احتمالاً خوانده میشوند. ایان لوری، مدیر عامل شرکت بازاریابی اینترنتی Portent Inc.، پیشنهاد میکند پاراگرافها را کوتاهتر از شش خط نگه دارید. این امر به ویژه در مورد پاسخگویی تلفن همراه مهم است، که عامل اصلی در رتبه بندی گوگل وب سایت ها در الگوریتم خود است. هرچه رتبه یک وب سایت بهتر باشد، در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بالاتر ظاهر می شود. اگر یک رقیب سازگار با موبایل باشد و وب سایت شما مناسب نباشد، ممکن است در نتایج جستجوی مشتریانتان پایین بیایید.
صمیمانه رفتار کنید. همانطور که تام لونیبوس، یکی از بنیانگذاران SOASTA، به Business گفت، همانطور که کسب و کارهای آجر و ملات سرمایه گذاری هنگفتی روی ویترین فروشگاه خود می کنند تا تصاویر برند خود را نشان دهند، خرده فروشان تجارت الکترونیک نیز باید تجارب آنلاین با کیفیت بالا را مطابق با درک برند ایجاد کنند. اخبار روز. برای این منظور، صفحه درباره ما شما نباید یک بلوک متنی خشک درباره شرکت شما باشد. امیلی براکت، رئیس شرکت طراحی و برندسازی Visible Logic، توصیه میکند یک عکس خوب از خود یا تیمتان برای شخصیسازی تجربه برای مشتریان خود قرار دهید.
سفارش سایت شرکتی
توضیح واضحی از کسب و کار خود را به صورت برجسته نمایش دهید .مهم است که فوراً به مردم اطلاع دهید که چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید تا هنگام بازدید از وب سایت کسب و کار کوچک شما احساس سردرگمی نکنند. اطمینان حاصل کنید که بنر اصلی صفحه اصلی شما (همچنین به عنوان “تصویر قهرمان” شناخته می شود) و بنرهای بعدی بازنمایی بصری خدمات شما هستند، و همچنین دارای یک تار متن مقدماتی در بالای صفحه است که توصیف می کند شما چه کسی هستید و چه می کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که هر دو منوی پیمایش اصلی و پاورقی شما دارای پیوندهای صفحه «درباره ما» هستند که به راحتی قابل دسترسی هستند تا افراد بتوانند روی آنها کلیک کنند و درباره کسب و کار شما بیشتر مطالعه کنند.
بهترین سیستم مدیریت محتوا را پیاده سازی کنید
سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک برنامه یا برنامه نرم افزاری است که برای ایجاد و مدیریت محتوای دیجیتال استفاده می شود. یک CMS خوب به شما کمک می کند تا سایت خود را حفظ کنید و برای استفاده از آن به دانش فنی زیادی نیاز ندارید. شما باید یک CMS را انتخاب کنید که برای نیازهای منحصر به فرد شما طراحی شده باشد. سیستم های مختلف به دلایل مختلفی مانند کاربر پسند بودن، توسعه پذیری و بودجه استفاده می شوند.
طراحی سایت کافه
سایت خود را به راحتی در دسترس قرار دهید. افراد زیادی که از کاقه شما خرید میکنند قرار است تجربه ای جداگانه در وب سایت شما داشته باشند. در نظر داشته باشید که افراد دارای معلولیت های خاص (مانند کوررنگی) از سایت شما بازدید می کنند و طرح شما را طوری برنامه ریزی می کنند که آنها نیز بتوانند در مورد محصولات و خدمات شما اطلاعات کسب کنند. همچنین در نظر داشته باشید که افرادی که اتصالات اینترنتی کمتری دارند چگونه سایت شما را مشاهده می کنند و چه کاری می توانید برای بهبود تجربه آنها انجام دهید.
سایت خود را سازماندهی کنید تا یک تجربه کاربری عالی ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که وقتی مشتریان احتمالی شما از سایت شما بازدید می کنند، معمولاً به دنبال اطلاعات خاصی هستند. آنها به ندرت تمام صفحات را می خوانند، و اکثر مردم به سرعت صفحات را مرور می کنند. یک سایت با ساختار خوب که اطلاعات را به شیوه ای منظم و سازمان یافته ارائه می کند بسیار موفق تر از سایتی است که به نظر آشفته یا به طور شهودی مرتب نشده است.
محتوا حیاتی است. محتوای ضعیف نوشته شده می تواند به سرعت باعث خروج بازدیدکنندگان از سایت شما شود. اهمیت تیترهای خوش نوشته را نادیده نگیرید. آنها می توانند بسیار قدرتمند باشند و می توانند به معنای تفاوت بین بازدیدکننده ای باشد که بقیه مطالب را می خواند یا اینکه سایت شما را ترک می کند. مطمئن شوید که محتوا را مرتبط نگه دارید—مطالب جدید و فعلی مانند اطلاعات به روز محصول، ساعات کاری، تغییرات قیمت و مقالات جدید و کاغذهای سفید کاربران را درگیر و فعال نگه می دارد.
حال که با طراحی انواع سایت ها آشنا شدید، وقت آن رسیده است که وب سایت مورد نظر خود را تشخیص دهید. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین وب سایتی هستید که نیاز های شما را کامل پوشش میدهد، میتوانید به وب سایت Iransite.com نگاهی بیندازید. تیم طراحی ایران سایت با سابقه بالا و همکاری با شرکت های متعدد ایرانی، توانایی تولید وب سایتی مطابق خواسته ها و نیاز های شما دارد. پس در اسرع وقت، به این سایت سری بزنید و نمونه کارها را مشاهده کنید.