• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

حضور مدیرعامل گروه وطن‌زرین در جمع سخنرانان اجلاس جهانی بازاریابی

  • کد خبر : 336159
  • 08 آذر 1402 - 14:12
حضور مدیرعامل گروه وطن‌زرین در جمع سخنرانان اجلاس جهانی بازاریابی
امروزه، انتظار می‌رود بازاریابی، در صورت تمایل به ایجاد ارزش برای سازمان‌ها، مصرف‌کنندگان و جوامع در یک چشم‌انداز بلندمدت، به طور بنیادی بازنگری شود.
  • در سال 2010، پروفسور فیلیپ کاتلر، که به عنوان “پدر بازاریابی مدرن” شناخته می‌شود، همراه با سادیا کیبریا اجلاس جهانی بازاریابی (WMS) را برگزار کردند. هدف این اجلاس، گسترش بازاریابی خلاقانه و فرهنگ تجاری در میان رهبران بازاریابی بود. کاتلر معتقد است که بازاریابی در واقع یک “فرایند اجتماعی و مدیریتی” است. زیرا جامعه همواره در حال تغییر است و به همین دلیل، بازاریابی نیز باید به روشی مؤثر برای تفسیر تغییرات اجتماعی، تغییر کند.

    امروزه، انتظار می‌رود بازاریابی، در صورت تمایل به ایجاد ارزش برای سازمان‌ها، مصرف‌کنندگان و جوامع در یک چشم‌انداز بلندمدت، به طور بنیادی بازنگری شود. نوآوری و فناوری‌های پیشرفته، فرصت‌ها و نیازهای کاملاً جدیدی را در بازارها ایجاد کرده‌اند. امروزه، مصرف کنندگان از کسب‌وکارها انتظار دارند که نه تنها محصولات باکیفیت تولید کنند، بلکه به‌طور فعال در رفاه جوامع مشارکت کنند. فناوری‌های موجود به حدی توسعه یافته‌اند که امکان انجام این فعالیت‌ها را تا حدی که قبلاً غیرقابل تصور بود، فراهم کرده‌اند. بنابراین، هجده موضوع محوری در حوزه بازاریابی به نظر می‌رسد:

    1. بازاریابی در دنیای پیچیده، نامطمئن و مخرب
    2. تجزیه و تحلیل بازاریابی “مشتری محور”
    3. روندها و ابزارهای مدرن در ساخت برند
    4. آینده شبکه‌های اجتماعی و دیجیتال، هوش مصنوعی، چت GPT و Metaverse
    5. پایداری: بازاریابی ارزش‌محور برای افراد، سیاره و سود
    6. ترندهای اصلی در بازاریابی همه جانبه
    7. ترندهای جدید در مدیریت نیروی فروش و اثربخشی آن
    8. آینده مدیران بازاریابی و دپارتمان بازاریابی
    9. دیجیتالی شدن و اثرات جانبی آن
    10. اثربخشی بازی‌های شبیه‌سازی شده در بازاریابی
    11. آخرین تحولات در بازاریابی B2B
    12. زنان در تجارت و بازاریابی
    13. ترندهای جدید در دنیای تبلیغات و آژانس‌های آن
    14. پیشتازی از طریق خلاقیت و ارزش افزوده محصولات و خدمات
    15. تفکر طراحی مسئولانه
    16. بازاریابی کارآفرینی
    17. بازاریابی صلح
    18. رهبری تحول آفرین در زمان مخرب

    اجلاس جهانی بازاریابی هر سال با حضور سخنرانان متخصص و معروف جهان برگزار می‌شود. در سال 2023، eWMS به صورت آنلاین از تاریخ 6 نوامبر تا 8 نوامبر برگزار شد و دکتر محمد وطن‌دوست، مدیرعامل گروه وطن‌زرین، یکی از سخنرانان این اجلاس بودند. در ادامه، به بخشی از سخنرانی ایشان در این اجلاس می‌پردازیم.

    کسب‌وکارها در سراسر جهان در تلاش برای گسترش فعالیت‌های خود هستند، زیرا به طور عمده به عقب رفتن معادل است باقی نماندن در یک نقطه. بنابراین، به‌نظر می‌رسد که برای پیشرفت هر کسب‌وکار در محیط رقابتی صنعت خود، گسترش یک انتخاب هوشمندانه است تا بتواند موقعیت بهتری در بازار برقرار کند.

    گاهی اوقات، گسترش یک کسب‌وکار نیازمند توسعه کانال‌های فروش است. به‌عنوان مثال، یک شرکت که محصولات خود را در بازار سنتی عرضه می‌کند، ممکن است تصمیم بگیرد به فروش آنلاین مهاجرت کند یا بالعکس، از یک پلتفرم آنلاین به فروش سنتی‌تر.

    گسترش دامنه فعالیت در بازار، با ارزیابی مربوطه ریسک، همواره یک استراتژی هوشمندانه برای پیشرفت است. ما همیشه شاهد از بین رفتن شرکت‌های بزرگ با درآمدهای میلیونی بوده‌ایم و دلیل آن نیز عدم توجه به گسترش کسب‌وکار بوده است. گسترش کانال‌های درآمدی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در مواقع بحرانی بهتر و راحت‌تر از آن عبور کنند.

    یکی از چالش‌های اصلی کسب‌وکارها این است که ممکن است فرصت‌ها را از دست بدهند، زیرا بسیاری از ما بیشتر درگیر برنامه‌ریزی هستیم تا اجرا. از اینرو، گاهی اوقات شرکت‌ها جنبه‌های زمانی را فراموش می‌کنند و این نکته را نادیده می‌گیرند که زمان در پیشبرد کسب‌وکار بسیار اهمیت دارد و عاملی بسیار مهم در استراتژی بازاریابی است.

    این موضوع بسیار مهم است که در مرحله برنامه‌ریزی گیر نکنیم و از اجرا غافل نشویم. بعضی اوقات افراد تلاش می‌کنند سناریوی کامل و بی عیب و نقصی را ایجاد کنند، در حالی که واقعیت این است که هیچ چیز کامل نیست.

    با توجه به تغییرات سریع در کسب‌وکارها و صنایع و پیشرفت تکنولوژی، کیفیت محصولات و خدمات در حال رشد است و انتظارمی‌رود که این رشد و تحولات همچنان ادامه یابند. بنابراین، برنامه‌ریزی مناسب و استراتژی‌های گسترش برای کسب‌وکارها امری ضروری است. در اینجا چند نکته کلیدی برای گسترش کسب‌وکار را بررسی می‌کنیم:

    1. تحقیق بازار: قبل از گسترش کسب‌وکار، ارزیابی دقیق بازار و تحلیل رقبا و مشتریان بسیار مهم است. باید بفهمید که آیا بازار برای محصول یا خدمات شما آماده است و آیا تقاضا وجود دارد. همچنین، بررسی رقبا و شناخت نقاط قوت و ضعف آن‌ها می‌تواند به شما در تعیین استراتژی مناسب برای گسترش کمک کند.

    2. توسعه کانال‌های فروش: بررسی و توسعه کانال‌های فروش می‌تواند به شما در دسترسی به بازارهای جدید و جذب مشتریان بیشتر کمک کند. این شامل فروش آنلاین، فروش به صورت حضوری در فروشگاه‌ها یا ایجاد همکاری با شرکای تجاری است. انتخاب کانال‌های مناسب بسته به نوع کسب‌وکار شما و مشخصات مشتریان هدف اهمیت دارد.

    3. نوآوری و توسعه محصول: توسعه محصولات جدید یا بهبود محصولات فعلی می‌تواند راهی برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی باشد. این امر می‌تواند شامل تحقیق و توسعه، طراحی محصول، اضافه کردن ویژگی‌های جدید و بهبود فرآیندها و کیفیت باشد.

    4. توسعه بازارهای خارجی: گسترش به بازارهای خارجی می‌تواند فرصتی برای رشد و افزایش درآمدها باشد. در این مورد، باید بازارهای هدف را بررسی کرده و فرهنگ و الزامات آن‌ها را در نظر بگیرید. عوامل مانند رقابت، قوانین و مقررات، تجارت بین‌المللی و مشکلات احتمالی را نیز باید در نظر داشته باشید.

    5. همکاری با شرکای تجاری: برقراری همکاری و ایجاد روابط با شرکای تجاری می‌تواند به شما در دستیابی به منابع، دانش فنی، بازارها و مشتریان جدید کمک کند. این همکاری می‌تواند شامل توزیع م

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=336159

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم