• امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

یوگنی پریگوژین رهبر واگنر به دنبال کودتا در روسیه

  • کد خبر : 322705
  • 03 تیر 1402 - 13:47
یوگنی پریگوژین رهبر واگنر به دنبال کودتا در روسیه
در شب گذشته، یوگنی پریگوژین، رهبر گروه شبه‌نظامی واگنر، در یک پیام تلگرامی، خبر داد که نیروهایش با موشک هدف حمله قرار گرفته‌اند و او انتقام خواهد گرفت.
  • در شب گذشته، یوگنی پریگوژین، رهبر گروه شبه‌نظامی واگنر، در یک پیام تلگرامی، خبر داد که نیروهایش با موشک هدف حمله قرار گرفته‌اند و او انتقام خواهد گرفت. پریگوژین قبلاً به عنوان یکی از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، شناخته می‌شد. در پیامش، او گفت که شورای فرماندهان واگنر تصمیم گرفته است که شرارت رهبری نظامی روسیه باید متوقف شود.

    گروه واگنر که متهم به بمباران نیروهایش در اوکراین توسط ارتش روسیه است، از ورود شبه‌نظامیانش از اوکراین به خاک روسیه خبر داده است. تصاویری از حضور نیرو‌های واگنر در مقر نظامی شهر روستوف در جنوب روسیه منتشر شده است و این گروه می‌گوید، توانسته با طلوع خورشید مناطقی در این شهر را به تصرف خود درآورد. شهردار مسکو نیز از اتخاذ تدابیر “ضدتروریستی” در این شهر خبر داده است و از شهروندان روستوف خواسته شده است که از خانه‌های خود خارج نشوند.

    گروه واگنر از مجرمان زندانی نیز در نیروهایش استفاده می‌کند و در ماه‌های گذشته در تصرف شهر باخموت اوکراین نقشی کلیدی داشته است. این گروه رهبری وزارت دفاع روسیه را متهم کرده است که نتوانسته‌اند، اهداف جنگی این کشور در اوکراین را محقق کنند. وزارت دفاع روسیه این اتهام را “غیرواقعی” دانسته و کمیته ضدتروریسم روسیه نیز ادعای فرمانده واگنر را “بی‌اساس” خوانده و از تشکیل “پرونده جنایی” علیه او به دلیل فراخوان او برای “شورش مسلحانه” خبر داده است.

    به گزارش آخرین اخبار، رهبر گروه شبه‌نظامی واگنر، یوگنی پریگوژین، در یک پیام تلگرامی، دو نفر را که به نظر او به روسیه اهانت کرده‌اند، خائنین خوانده و وعده داده است که مسئله آنها را حل خواهد کرد. در واکنش به این تحرکات، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، اظهار کرد که نیروهای واگنر به یک توطئه جنایتکارانه از طریق شورش مسلحانه کشیده شده‌اند و باید تلاش‌ها و هماهنگی میان نیروهای روسیه بیشتر شود. پوتین همچنین تاکید کرد که آنچه امروز با آن روبه‌رو هستیم خیانت داخلی است و باید اختلافات کنار گذاشته شود. وی هشدار داد که در زمانی که روسیه با مبارزه سختی مواجه است، جنگجویان واگنر نباید به ماجراجویی‌های جنایتکارانه تسلیم شوند و هر گونه ناآرامی داخلی تهدیدی مرگبار برای دولت و به مثابه یک سیلی برای مردم روسیه است. وی تاکید کرد که همه کسانی که مسیر خیانت را در پیش گرفته‌اند، مجازات خواهند شد و به نیروهای مسلح دستورات لازم داده شده است. رئیس جمهوری روسیه همچنین اعلام کرد که از کسانی که به این مسیر می‌روند، می‌خواهد که این اقدامات جنایتکارانه را کنار بگذارند و هرآنچه ممکن باشد برای دفاع از کشور انجام خواهد داد.

    به گزارش وب سایت ایونینگ استاندارد، فرمانده گروه شبه‌نظامی واگنر، یعنی یوگنی پریگوژین، در اظهاراتی مدعی شده است که وزیر دفاع روسیه، شویگو، و رئیس ستاد کل ارتش، گراسیموف، به رئیس جمهور پوتین دروغ می‌گویند. این اتهامات پس از آن مطرح شده که پریگوژین مدعی شده است که رهبری نظامی روسیه ۲۰۰۰ جنگجوی او را کشته و قول داده که “شرارت” را متوقف کند. وزارت دفاع روسیه این اتهامات را تکذیب کرده و بیانیه ای صادر کرده است که این اتهامات “صحت ندارد و یک تحریک اطلاعاتی است”. پریگوژین ادعا کرده است که اقدامات او به یک کودتای نظامی تبدیل نمی‌شود. اما سرویس امنیتی FSB روسیه پرونده جنایی علیه او به دلیل دعوت به شورش مسلحانه باز کرده است. کرملین نیز اعلام کرده است که ولادیمیر پوتین مطلع شده و “اقدامات لازم در حال انجام است”. این بن‌بست بزرگترین بحران داخلی است که پوتین از زمان اعزام هزاران نیرو به اوکراین در فوریه سال گذشته در آنچه او آن را «عملیات نظامی ویژه» خواند، با آن مواجه شده است.

    منبع فرارو

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=322705

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم