• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

یادداشت/ دکتر ناصر فخاری: ترجیح دادن توده‌ مردم بر خواص در برنامه‌ریزی‌ها

  • کد خبر : 326203
  • 02 مرداد 1402 - 23:38
یادداشت/ دکتر ناصر فخاری: ترجیح دادن توده‌ مردم بر خواص در برنامه‌ریزی‌ها

یادداشت//: ناصر فخاری مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر

  • دنبال عدالت بودن، هزینه‌ها و دردسرهایی دارد و موجب دشمنی قشرهایی هم می‌شود. امیرالمؤمنین در نامه‌ی خود به مالک اشتر متعرّض همین معنا می‌شوند و می‌گویند: «آن‌جایی که امر دایر شد بین توده‌ی مردم – آنهایی که محتاج عدالت تو هستند – با خواص و مجموعه‌های کوچک و بهره‌مند و ممتاز جامعه، حتماً توده‌ی مردم را ترجیح بده.»

    به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر؛ دنبال عدالت بودن، هزینه‌ها و دردسرهایی دارد و موجب دشمنی قشرهایی هم می‌شود. امیرالمؤمنین در نامه‌ی خود به مالک اشتر متعرّض همین معنا می‌شوند و می‌گویند: «آن‌جایی که امر دایر شد بین توده‌ی مردم – آنهایی که محتاج عدالت تو هستند – با خواص و مجموعه‌های کوچک و بهره‌مند و ممتاز جامعه، حتماً توده‌ی مردم را ترجیح بده.»
    امروز این معنا باید شعار ما باشد و معیار درستیِ کار ما محسوب شود و برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها و عملکردهای ما به دنبال این قضیه باشد.

    رهبر معظم انقلاب اسلامی
    ۱۳۸۲/۰۸/۲۳

    ۱⃣. آنچه این روزها جامعه ایثارگری را رنج می‌دهد، برونداد سال‌ها بی‌تدبیری و ویژه‌خواری است که با محدودیت‌های حاصل از جنگ تمام عیار اقتصادی حال حاضر، موجب رخ‌نمون شدن کمبودها و رنجش جامعه ایثارگر صاحب‌حق از خدمات دریافتی است. تأسف‌بارتر اینکه پرچم‌داران مطالبه‌گری عمدتاً از متنعمان دوران لفت‌ولیس‌اند که اینک دستشان از سفره بنیاد کوتاه شده است.
    بنا به فرمایش رهبری باید پای توده‌ی جامعه ایثارگری ایستاد و از هیاهوی طلحه و زبیرها و ابن زبیرها و ابن عمرها نترسید.
    «اَلعاقِلُ یَکفیهِ الاِشارَه»

    ترجیح دادن توده‌ مردم بر خواص در برنامه‌ریزی‌ها

    ۲⃣. سال‌ها شیره دارایی‌های بنیاد و سازمان‌های اقتصادی آنرا مکیده‌اند و خیر وافری هم به بنیاد و جامعه ایثارگری نرسانده‌اند و اینک که بسیاری از بنگاه‌ها و مزارع فرسوده و به گل‌نشسته شده‌اند ندای وااسلاما سر می‌دهند که چرا سرمایه‌گذاری برای توسعه، بهسازی و راه‌اندازی نمی‌کنید. آیا تاوان سال‌ها بی‌تدبیری را باز هم برای چند سال آتی باید والدین کهنسال و جانبازان فرتوت از درد و رنج، بدهند تا این بنگاها توسط بنیاد فعال شوند! تا شاید ان‌شاءالله از محل سود آن ایثارگران بهره‌مند شوند! آیا ایشان همچنان عمری منتظر بهره‌وری و سودآوری از حیاط‌خلوت برخی ویژه‌خواران باشند یا این دارایی‌ها تبدیل به سرمایه‌ و تجهیزاتی برای کاهش آلام و رنج جانبازان و معیشت این عزیزان ایثارگر شود.
    البته عده‌ای متنعم ترجیح می‌دهند این بنگاه‌ها باشد تا بریز و بپاش‌های آنان و انتقال منابع این بنگاه‌ها به مزارع و کارگاه‌های شخصی آنان منتقل شود.

    ۳⃣. خوشبختانه با تشخیص و تصمیم بهنگام و داهیانه رئیس محترم جمهور در سفر به یاسوج و هماهنگی با ایشان در بعد از سفر، مسیر تبدیل و اصلاح دارایی‌ها باز شد و اخبار آن به زودی منتشر می‌شود.

    ۴⃣. سال‌ها منتظر دولتمردانی بودیم که در فضای غبارآلود و هیاهوی رسانه‌های داخلی و خارجی، با بصیرت، قدرت تصمیم‌گیری عالمانه داشته باشند که بحمدالله دیدیم.
    از شجاعت آیت‌الله رئیسی و دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی به سهم خود سپاسگزارم.

     

    ناصر فخاری مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره  سازمان اقتصادی کوثر

     

    انتشار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=326203

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم