• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

پومپئو: ما خوبیِ مردم ایران را می‌خواهیم، اما…!

  • کد خبر : 98563
  • 22 فروردین 1399 - 15:27
پومپئو: ما خوبیِ مردم ایران را می‌خواهیم، اما…!

به گزارش سایت وزارت خارجه آمریکا، مایک پومپئو امروز جمعه، ۲۲ فروردین، مدعی شد: «ما می‌خواستیم کمک فنی و هر چیزی که برای حفظ جان ایرانی‌ها لازم باشد را ارائه دهیم. ما خوبیِ مردم ایران را می‌خواهیم، اما این دلیلی برای تحویل پول نقد به جمهوری اسلامی نیست.»
ایران تاکنون به دفعات خواستار لغو تحریم‌های نفتی در دوره شیوع کرونا شده و همچنین از صندوق بین‌المللی پول درخواست وام پنج میلیارد دلاری کرده است. آمریکا مخالف پرداخت وام این نهاد بین‌المللی به ایران است و می‌گوید تضمینی وجود ندارد جمهوری اسلامی این مبالغ را به جای مبارزه با کرونا، صرف تقویت اقتصاد تضعیف شده خود یا کمک به گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایتش در منطقه نکند. ایران می‌گوید وامی که از صندوق بین‌المللی پول دریافت خواهد شد، صرف مبارزه با ویروس کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن خواهد شد. عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی ایران روز پنج‌شنبه در یادداشتی اینستاگرامی اعلام کرد: «سازوکار اینس‌تکس و حتی کانال مالی سوئیس که به ادعای خود آمریکا، از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، مستثنی هست، کانال‌های در دسترس برای انجام برخی از مبادلات کمک‌های انسان ..

  • به گزارش سایت وزارت خارجه آمریکا، مایک پومپئو امروز جمعه، ۲۲ فروردین، مدعی شد: «ما می‌خواستیم کمک فنی و هر چیزی که برای حفظ جان ایرانی‌ها لازم باشد را ارائه دهیم. ما خوبیِ مردم ایران را می‌خواهیم، اما این دلیلی برای تحویل پول نقد به جمهوری اسلامی نیست.»
    ایران تاکنون به دفعات خواستار لغو تحریم‌های نفتی در دوره شیوع کرونا شده و همچنین از صندوق بین‌المللی پول درخواست وام پنج میلیارد دلاری کرده است. آمریکا مخالف پرداخت وام این نهاد بین‌المللی به ایران است و می‌گوید تضمینی وجود ندارد جمهوری اسلامی این مبالغ را به جای مبارزه با کرونا، صرف تقویت اقتصاد تضعیف شده خود یا کمک به گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایتش در منطقه نکند. ایران می‌گوید وامی که از صندوق بین‌المللی پول دریافت خواهد شد، صرف مبارزه با ویروس کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن خواهد شد. عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی ایران روز پنج‌شنبه در یادداشتی اینستاگرامی اعلام کرد: «سازوکار اینس‌تکس و حتی کانال مالی سوئیس که به ادعای خود آمریکا، از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، مستثنی هست، کانال‌های در دسترس برای انجام برخی از مبادلات کمک‌های انسان دوستانه به ایران خواهد بود؛ از جمله، منابعی که صندوق دراختیار ایران قرار خواهد داد.» ایالات متحده همچنین می‌گوید تحریم‌های نفتی ایران را لغو نمی‌کند و اگر ایران به پول نیاز دارد، می‌تواند از «میلیاردها دلار» موجودی صندوق‌های ارزی خود استفاده کند.
    بانک مرکزی ایران می‌گوید درخواست ایران «برای دسترسی به حق خود در صندوق بین‌المللی پول» و استفاده از آن برای کمک به برنامه مقابله با مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در جریان است و صندوق بین‌المللی پول پس از طی مراحل اداری کمک به کشورها را تصویب و اعلام می‌کند. هنوز صندوق جوابی به درخواست ایران نداده است. آمریکا قبلا به ایران پیشنهاد داده بود که در مبارزه با ویروس کرونا کمک مالی کند، اما ایران فورا این پیشنهاد را رد کرد. دونالد ترامپ روز ۱۴ فروردین‌ماه در واکنش به پرسشی در مورد کاهش تحریم‌های ایران برای آن‌ که بتواند با شیوع گسترده کرونا مقابله کند، گفته بود تهران چنین درخواستی از واشینگتن نکرده است. آمریکا می‌گوید صادرات اقلام پزشکی و انسان‌دوستانه به ایران مشمول تحریم‌ها نیست، اما گزارش‌ها حاکی است که بسیاری از بانک‌ها و شرکت‌ها از همکاری با ایران به خاطر تحریم‌ها هراس دارند. پیش از این نیز پومپئو گفته بود «شنیده‌ام برخی در خصوص (مانع) تحریم‌ها صحبت می‌کنند، جهان باید بداند که هیچ تحریمی علیه کمک‌های بشردوستانه و ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به ایران وجود ندارد».
    منبع : بهار نیوز  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=98563

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم