• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

واردات خودرو عملا منتفی است و حرف مجمع به کرسی می‌نشیند

  • کد خبر : 314900
  • 27 فروردین 1402 - 5:05
واردات خودرو عملا منتفی است و حرف مجمع به کرسی می‌نشیند

رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با مُنیبان: واردات خودرو عملا منتفی است و حرف مجمع به کرسی می‌نشیند محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان با اشار..

  • رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با مُنیبان:

    واردات خودرو عملا منتفی است و حرف مجمع به کرسی می‌نشیند

    محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان با اشاره به تنش‌هایی بین مجلس و مجمع تشخیص مصلحت در مورد واردات خودروی کارکرده، گفت: بله موضوع واردات خودروی کار کرده را باید حل کنیم. در حقیقت باید اجازه دهیم خودرو وارد شود و با خودروهای داخلی رقابت شکل بگیرد چرا که در حال حاضر بازار خودرو انحصاری شده، شرکت‌های داخلی هر خودرویی با هر کیفیتی و با هر قیمتی می‌سازند و مردم هم محکوم به خرید آن هستند که این رویه درست نیست.

    او افزود: ما نمی‌خواهیم بازار تولید خودروی داخلی را تعطیل کنیم بلکه به دنبال این هستیم که اجازه دهیم خودرو وارد شود که از این طریق انگیزه‌ای برای بالا بردن کیفیت خودروهای داخلی افزایش پیدا کرده و رقابت صحیحی شکل بگیرد. مجلس روی موضوع واردات خودرو مصمم است،‌ مجوز هم داده و باید این مسئله حل شود.

    رضایی کوچی در واکنش به اینکه مجلس مجوز واردات خودرو را صادر کرده اما مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالفت می‌کند، تصریح کرد: بحث‌ها به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است. معمولا مجمع باید در اختلافات میان مجلس و شورای نگهبان ورود کند ولی به نظر می‌رسد با این ورودی که مجمع به قضیه واردات خودرو کرده دیگر عملا منتفی است و نهایتا حرف مجمع به کرسی بنشیند.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در همین بحث قانون بودجه هم موضوعاتی را مصوب کردیم که مجمع ورود کرده و بعضی از مواد بودجه را حذف کرد. بعضی‌ها گفتند که از اختیارات مجمع است و اجازه این کار را دارند. به نظر می‌رسد با این وضعیت فعلی ما باز هم باید همچنان با خودروهای داخلی بسازیم، ضمن اینکه اتفاقی هم در بحث کیفیت خودروهای داخلی شکل نخواهد گرفت.

    رضایی کوچی در پاسخ به اینکه اگر اختلافی بین مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس صورت بگیرد، کدام نهاد و یا مرجع قانونی موظف به حل اختلاف است، یادآور شد: جایی برای حل اختلافات مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود ندارد و حرف آخر را مجمع می‌زند.

    منبع خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=314900

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم