• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

هادی خامنه‌ای: فضای 88 فریز بود

  • کد خبر : 315825
  • 08 اردیبهشت 1402 - 8:09
هادی خامنه‌ای: فضای 88 فریز بود

هادی خامنه‌ای: فضای 88 فریز بود به گزارش منیبان، دیدار نوروزی حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی با جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، دبیران کل احزاب اصلاح طلب و اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران ..

  • هادی خامنه‌ای: فضای 88 فریز بود

    به گزارش منیبان، دیدار نوروزی حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی با جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، دبیران کل احزاب اصلاح طلب و اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران عصر روز سه شنبه 5 اردیبهشت ماه برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه‌ای در این دیدار گفت: راجع به اپوزیسیون زیاد مطالعه، بررسی و تحلیل نکنید و عیب‌هایشان را نگویید؛ چون عیب‌هایشان را برطرف می‌کنند و پیروز می‌شوند. دو طرف دارند با هم می‌جنگند و شما سعی داشته باشید خودتان را تقویت کنید، نه اینکه به طرف بگویید فلان کار شما اشتباه بوده است؛ چرا که اشتباهش را برطرف می‌کند.

    دبیرکل مجمع نیروهای خط امام تصریح کرد: زمان جنگ تحمیلی یکی از موشک‌های عراق به داخل ایران افتاد و عمل نکرد؛ یکی از مسئولین که خیلی هم بلندگو در اختیارش بود اعلام کرد که الحمدلله خداوند کمک کرد و موشک آنها عمل نکرد. دشمن هم بررسی کرد و دید یک عده عمدا چاشنی‌ها را فعال نکرده‌اند و آنها را اعدام کرد. آنها به نفع ایران کار کرده بودند، ولی با سخنرانی این آقا دشمن راهنمایی شد. بنابر این، چه کاری است که ما در مورد آقای فلانی حرف بزنیم؟! هر کاری می‌خواهند انجام بدهند. رئیس هم دارند و غالبا رؤسای آنها را هم از اینجا صادر کرده‌ایم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خیلی‌ها وضع موجود را تحلیل کرده‌اند، اظهار داشت: یکی از شاخص‌های رسیدن به اینکه که آیا می‌شود در انتخابات شرکت کرد یا نه؟! این است که ببینیم کاندیداهای این طرف(اصلاح طلبان) را تأیید صلاحیت می‌کنند یا نمی‌کنند. اما به نظر بعضی‌ها این شاخص کافی نیست و معتقدند ولو اینکه انتخابات با حضور فعال نمایندگان ما هم باشد و به فرض اکثریت مجلس هم با ما باشد، نمی‌تواند کاری کند؛ همان طوری که در مجلس ششم نتوانستند کاری کنند و فقط حرف زدند.

    سید هادی خامنه‌ای اظهار داشت: به نظر بنده تنها مجلسی که فعال بوده و توانسته نقش ایفا کند، مجلس دوم بود. در مجلس دوم ما در اقلیت قرار داشتیم و 85 نفر در مقابل بقیه بودیم. در عین حال آنقدر این 85 نفر فعال بودند که ماجرای 99 نفر و میرحسین مربوط به آن دوره بود. این نشان می‌دهد آن 85 نفر فعال بوده‌اند. در آن مجلس بود که قانون کار را فعال کردیم، و الّا قانون کار خیلی عقب افتاده بود. اینها نشان می‌دهد که فعال بودن اقلیت می‌تواند اثرگذار باشد ولی اگر اکثریت هم باشند ولی فعال نباشند؛ مثل مجلس ششم که فقط حرف زدند. چهار سال می‌آیند و می‌روند و از این چهار سال‌ها زیاد داشته‌ایم.

    وی افزود: اگر رئیس جمهوری بیاید و نتواند کاری کند، فایده‌ای ندارد. قوه قضائیه هم که در اختیار این طرف نیست. بنابر این تصور نشود که حضور در قدرت کارساز است. حضور در قدرت چطوری؟ با رفتن به مجلس؟! مجلس قدرت نمی‌آورد. از هیچ بهتر است اما فکر نکنیم مسأله تمام است. رئیس جمهور هم همین طور است؛ کما اینکه رئیس جمهور ما در دوره اصلاحات هم به آن صورت نتوانست کاری انجام بدهد. یعنی حداقل چیزی بود که می‌خواستیم؛ خیلی چیزهای بیشتر از این می‌خواستیم ولی نتوانستیم درصدی از آنچه قرار بود بشود، انجام شود.

    دبیرکل مجمع نیروهای خط امام تأکید کرد: چیزی که همیشه می‌تواند برای ما به عنوان یک تکلیف مطرح باشد، پیدا کردن «آگاهی نسبت به مسائل و حقوق اساسی» و انتقالش به مردم و افکار عمومی است. این از چیزهایی است که شکست‌پذیر نیست و همیشه هم در اختیار است؛ یعنی هیچ کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. خداوند متعال معجزه‌ای به نام اینترنت را به ما داده و هوش مصنوعی هم عن قریب دارد می‌آید که همه را ترسانده است؛ او هم کارهایی می‌کند که بشر باید بنشیند و تماشا کند. در این شرایط بهترین و ممکن‌ترین کار «آگاهی بخشی» است.

    وی ادامه داد: بعضی کانال‌ها با زبان‌های مثلا دانشگاهی حرف می‌زنند که فقط خودشان می‌فهمند؛ این فایده‌ای ندارد، باید با زبان مردم حرف زد. حرف‌هایی که باید گفته شود را زیاد گفته‌اند و یکی از کسانی که حرف‌هایی زده و متأسفانه مدتی است که حرف نمی‌زند، آقای دکتر رنانی است. اگر سعی کنیم همان مطالب را انتشار بدهیم و مردم بخوانند، کافی است. فقط تندگویی و صریح‌گویی کافی نیست؛ البته آن یک قسمتی از مسأله است اما اینکه فکر کنیم یک کسانی می‌خواهند مستقیم انگشت‌شان را در چشم فلانی فرو کنند، به لحاظ شهامت قابل ستایش است اما کافی نیست.

    سید هادی خامنه‌ای تأکید کرد: منطق درست و حسابی تنها سلاحی است که هیچ کس نمی‌‎تواند در مقابلش ایستادگی کند. ما باید این را یک کمی مجهز کنیم. افرادی مجله و روزنامه در اختیار دارند و ما هم یک زمانی می‌کردیم ولی بنده رکورددار روزنامه‌های توقیف شده هستم و چهار روزنامه به نام‌های «جهان اسلام» و «حیات‌نو» دوره اول تا سوم پشت سر هم توقیف شد. خیلی از روزنامه‌ها را هم بعضی کسانی که امروز شما آنها را خودی حساب می‌کنید تعطیل کردند. جهان اسلام در زمان آقای هاشمی توقیف شد.

    وی یادآور شد: یک سری اشتباهات از خود ما در گذشته سر زده که امروز داریم بابت همان اشتباهات مجازات می‌شویم. تا به این اشتباهات اعتراف نکنیم کاری درست نمی‌شود. چون اگر اعتراف نکنیم معنایش این است که می‌خواهیم این اشتباهات را تکرار کنیم. خداوند در مورد توبه هم همین را می‌گوید. اگر در حضور جمع گناهی کرده‌اید باید در حضور جمع اعتراف کنید نه اینکه در حضور جمع برای جامعه یک اشتباه بزرگ مرتکب می‌شوید و بعد نصف شب در خانه توبه می‌کنی؛ این فایده ندارد، باید در حضور مردم باشد.

    دبیرکل مجمع نیروهای خط امام اظهار داشت: اگر فرد، حزب یا مجموعه‌ای هدفش فقط رسیدن به قدرت باشد حتما اشتباه می‌کند. اگر قدرت پیش آمد اهلا و سهلا و اگر نیامد به درک اسفل السافلین! ائمه(ع) همین طور بوده‌اند. امیرالمؤمنین(ع) فرمود « لَولا حُضُورُ الحاضِرِ، و قِیامُ الحُجَّهِ بِوُجودِ الناصِرِ…» یعنی اگر مردم نمی‌آمدند، من خلافت را رها می‌کردم. متأسفانه یکی از آفت‌هایی که ما داشته‌ایم این است که در دوره‌های مختلف یک سری افرادی مبتدی در سیاست میدان‌دار شدند و مثلا هنوز نیامده آخر مقصد را نگاه می‌کردند؛ باید قدم به قدم و پله به پله بالا رفت.

    حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی نیز پیش از سخنان سید هادی خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به حوادث سال گذشته، گفت: برخی از دوستان معتقدند فضای الآن یخ است و من معقتدم از سال 88 که یخ‌تر نیست؛ 88 فریز بود. تنبلی خودمان را به گردن کرونا می‌اندازیم. بعد از قضایای سال گذشته جامعه یک مقدار کرخت شد، ولی من فکر می‌کنم امسال به خاطر انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ممکن است فضا تغییر کند.

    منبع خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=315825

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم