• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
5

نوری قزلجه: دولت با شعار محرومیت‌زدایی روی کارآمد اما محرومیت‌زایی شد/ همان‌هایی که به افزایش نرخ ارز و پیش‌برد مذاکرات در دولت قبل انتقاد داشتند الان هیچ کاری نکردند

  • کد خبر : 313146
  • 03 فروردین 1402 - 10:34
نوری قزلجه: دولت با شعار محرومیت‌زدایی روی کارآمد اما محرومیت‌زایی شد/ همان‌هایی که به افزایش نرخ ارز و پیش‌برد مذاکرات در دولت قبل انتقاد داشتند الان هیچ کاری نکردند

#ویژه نوروز 1402؛ نوری قزلجه: دولت با شعار محرومیت‌زدایی روی کارآمد اما محرومیت‌زایی شد/ همان‌هایی که به افزایش نرخ ارز و پیش‌برد مذاکرات در دولت قبل انتقاد داشتند الان هیچ کاری نکردند غلامرضا نوری قز..

  • #ویژه نوروز 1402؛

    نوری قزلجه: دولت با شعار محرومیت‌زدایی روی کارآمد اما محرومیت‌زایی شد/ همان‌هایی که به افزایش نرخ ارز و پیش‌برد مذاکرات در دولت قبل انتقاد داشتند الان هیچ کاری نکردند

    غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مردم بستان‌ آباد در مجلس، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان ضمن ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم در یکسال گذشته گفت: دولت سیزدهم با شعار محرومیت‌ زدایی روی کارآمد اما محرومیت‌ زایی شد. شعارهایی که دولت و تیم اقتصادی‌شان زمان رقابت‌های انتخاباتی دادند هیچ کدام نتیجه نداده و حتی نتیجه عکس داده است.

    او افزود: به عبارت دیگر همان‌هایی که افزایش نرخ ارز و پیش‌برد مذاکرات در دولت قبل را تمسخر و انتقاد می‌کردند خودشان هم نتوانستند در این حوزه کاری انجام دهند و برعکس شد. در حقیقت در زمینه مواردی نظیر قیمت ارز، تورم و وضعیت معیشت مردم سیر نزولی شده، وضعیت بدتر شده و بهتر نشده است.

    نوری فزلجه درباره اینکه دولت سیزدهم عملکرد مثبتی هم داشته یا خیر، تصریح کرد: واقعاً نمی‌دانم چگونه باید عملکرد دولت را قضاوت کرد؛ هر چقدر به دنبال این می‌گردم که نکات مثبتی پیدا کنم و بگویم، این دولت این کارهای مثبت را انجام داده چیز زیادی پیدا نمی‌کنم. تمام شعارهایی که در بحث تورم، اشتغال، مسکن، تعاملات بین‌المللی و روابط خارجی، ارتباط با همسایه‌ها دادند همه روی زمین مانده و هیچکدام به جای مطلوبی که نرسیده هیچ حتی به یک جای معمولی هم نرسیده که بگوییم بد نیست.

    او در ادامه اظهار کرد: مایل هستیم خود دولت توضیح دهد که ببینیم کجا به توفیقاتی دست یافته‌اند. رئیسی در جلسه اخیر با نمایندگان درباره توفیقات دولت در حوزه تشکیل شدن چند شرکت دانش‌ بنیان اشاره کرد اینها بخشی از زیرساخت‌ها و کار هستند اما بسیار جزئی محسوب می‌شوند و براساس آنها نمی‌توان گفت دولت توفیق پیدا کرده و شاخص‌های مهم نظیر رشد اقتصادی، تورم، بیکاری یا تنظیم بازار ارز را کنترل کرده است.

    نوری قزلجه ضمن ارزیابی میزان تخصصی بودن اظهارات رئیسی در جلسه بودجه و سنجیدن عیار صحبت‌های او ادامه داد: این سوال سختی است حتی اگر به کسی رأی هم نداده باشم و حتی اگر نمی‌خواستم آن شخص به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود اما وقتی انتخاب شده ‌ما دوست داریم آن فرد به عنوان رئیس جمهور مقتدر و با صلابتی برای کشور و نظام ما باشد به همین خاطر انسان از به کار بردن برخی کلمات و جملات امتناع می‌کند اما درباره اظهارات رئیسی نمی‌توانم روی نکته خیلی مثبتی دست بگذارم و بگویم در این حوزه ماشاءالله و بارک‌الله دارد.

    او همچنین اظهار کرد: در حقیقت اظهارات رئیسی درباره بودجه خیلی عمیق نبود بلکه سطحی بود. انتظار داشتیم که بگوید برنامه توسعه در چه وضعیتی قرار دارد و چه اقداماتی صورت گرفته، وضعیت فعلی شاخص‌ها در کشور نسبت به برنامه چگونه است اما به هیچ کدام از آنها پرداخته نشد. علی‌رغم اینکه شاید این تنها بودجه‌ای است که در کشور می‌نویسیم بدون اینکه برنامه‌ای داشته باشیم و هنوز تمدید آن هم جایی خیلی به صورت قانونی مستند نشده که مثلاً 6 ماه یا یکساله آن برنامه تمدید شده است اما انتظار داشتیم که رئیسی در این حوزه‌ها، در شاخص تورم، مسکن یا مواردی که دولت برنامه داشت توضیحاتی را بدهد اما توضیحات خیلی جسته و گریخته و موردی بود. آن هم در مورد بخش‌های عمیق بودجه نبود به یکسری از سطوح سطحی بودجه پرداختند.

    نوری قزلجه در پایان درباره اینکه دولت سیزدهم به جای برجام سند دیگری برای مذاکره با غرب و آمریکا تنظیم کرده است یا خیر، یادآور شد: برجام سند محکمی است که در شرایط فعلی می‌تواند ارتباطات بین‌المللی کشور ما را تنظیم و بخشی از مشکلات را در مراوده با دنیا، حل کند و محکم‌تر از آن سند یا راهکار یا راهبرد فعلا کسی معرفی نکرده و نداریم. باز هم قابل اتکا است. حتی همینی که خیلی آن را زده‌اند، چه آن طرفی‌ها چه خودمان زده‌ایم و خیلی هم به آن آسیب زده‌ایم اما با اینحال مهم‌ترین سند راهبردی در تنظیم و برقراری روابط و تعاملات بین‌المللی است.

    منبع خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=313146

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم