• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

نمی‌توانم بگویم رأی صد در صد نمایندگان کارشناسی شده است

  • کد خبر : 308605
  • 14 آذر 1401 - 4:30
نمی‌توانم بگویم رأی صد در صد نمایندگان کارشناسی شده است

نماینده مردم یزد در مجلس: نمی‌توانم بگویم رأی صد در صد نمایندگان کارشناسی شده است محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان در واکنش به صدور قطعنامه کمیته حقوق بشر س..

  • نماینده مردم یزد در مجلس:

    نمی‌توانم بگویم رأی صد در صد نمایندگان کارشناسی شده است

    محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان در واکنش به صدور قطعنامه کمیته حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران گفت: غرب در بحث ناآرامی‌های ایران شکست خورد. در حقیقت اساس کار آنها به این ترتیب بود که ناآرامی‌ها در ایران ادامه داشته باشد و از این اتفاقات به نفع خود بهره‌برداری کنند البته هدف اصلی آنها مذاکرات است به این ترتیب که می‌خواهند ما برجام های متعددی اعم از برجام موشکی و منطقه‌ای را قبول کنیم. لذا پروژه را تغییر دادند و موارد را در شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح کردند.

    او افزود: غرب از قبل در کمیته حقوق بشر سازمان ملل طراحی کرده بود کشوری مانند آلمان که البته سوابق آن در بحث حقوق بشر مشخص است و احترامی برای این مقوله قائل نیست به صدور قطعنامه علیه ایران رأی داد. قطعنامه کمیته حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران در شرایطی صادر شد که در حال حاضر مجروحین شیمیایی ایران به دلیل اعمال جنایتکارانه آلمان که در زمان دفاع مقدس سلاح‌های شیمیایی در اختیار صدام قرار می‌داد زجر می‌کشند. لذا برخورد دوگانه آلمان با موضوع حقوق بشر برای من جای سوال است یعنی هر جا که منافع این کشورها تضمین شود در آنجا حقوق بشر رعایت می‌شود و هر جا که منافع آنها تأمین نشود آنجا حقوق بشر رعایت نمی‌شود.

    جوکار ضمن سیاسی خواندن قطعنامه کمیته حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران تصریح کرد: در مجموع قطعنامه کمیته حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران قطعنامه سیاسی است و برنامه‌ آنها هم مبنی بر این است که کمیته تحقیقی تشکیل بدهند و اجماع جهانی علیه مباحث حقوق بشری ایران صورت بگیرد. در مجموع قطعنامه کمیته حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران مانند طرح ناآرامی‌های ایران، با شکست مواجه می‌شود و به هیچ جا نمی‌رسد همچنان‌که قطعنامه‌های گذشته به هیچ جا نرسید.

    رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در ادامه اظهار کرد: به عبارت دیگر مواردی نظیر فشار بر مسائل حقوق بشر و فشار در حوزه هسته‌ای با وجود اینکه ایران طبق برجام و مصوبات شورای امنیت عمل کرده سیاسی کاری است و به دنبال این هستند که در نهایت جمهوری اسلامی برجامی که خواست آنها است را بپذیرد.

    جوکار در پاسخ به سوالی درباره اختلافات درون مجلس به ویژه میان جبهه پایداری و جریان قالیباف خاطرنشان کرد: مجلس محل تضارب آرا است، یکپارچه نمی‌شود و نباید هم یک دست باشد. در هر صورت در واکنش به طرح‌ها موافقان و مخالفانی وجود دارد اگر قرار باشد همه به یک طرح و لایحه رأی بدهند خوب نیست. اگر موافقین و مخالفین براساس نظر کارشناسی نسبت به طرح‌ها و لوایح اعلام موضع کنند بسیار خوب است اما اینکه در پروسه رأی‌گیری درباره طرح‌ها و لوایح جریان خاصی و همفکرانی وقتی یک نفر دست بلند کرد مابقی هم همراهی کنند این اقدام کارشناسی نیست. باید در مجلس آراء مختلف وجود داشته باشد، افراد بحث کنند تا به نتیجه به نفع ملت دست پیدا کنند و نتیجه رأی‌گیری ها به نفع مردم و کشور باشد.

    او در واکنش به اینکه در حال حاضر نمایندگان به تبعیت از افراد و همان مورد که اگر یک نفر دست خود را بالا بیاورد مابقی هم رأی می‌دهند عمل می‌کنند و یا به صورت کارشناسی به طرح‌ها و لوایح رأی می‌دهند؟ یادآور شد: بنده نمی‌توانم بگویم رأی صد در صد نمایندگان کارشناسی شده است البته نمایندگانی داریم که مطالعه می‌کنند و نظر کارشناسی شده می‌دهند.

    منبع خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=308605

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم