• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

مردم کارهای مثبت را هم باور نمی‌کنند

  • کد خبر : 310596
  • 09 بهمن 1401 - 6:39
مردم کارهای مثبت را هم باور نمی‌کنند

نماینده ادوار مجلس: مردم کارهای مثبت را هم باور نمی‌کنند علی اکبری، نماینده شیراز در مجلس دهم، در خصوص اعتراضات چند ماه اخیر در ایران و موج نارضایتی‌ها به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: اعتراضات اخیر بر اث..

  • نماینده ادوار مجلس:

    مردم کارهای مثبت را هم باور نمی‌کنند

    علی اکبری، نماینده شیراز در مجلس دهم، در خصوص اعتراضات چند ماه اخیر در ایران و موج نارضایتی‌ها به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: اعتراضات اخیر بر اثر یک گسل اجتماعی بین حاکمیت و مردم ایجاد شد. از این‌رو هرقدر هم دولت تلاش می‌کند کار مثبتی انجام دهد مردم باور نمی‌کنند. این شکاف بدی است و برای ترمیم آن زمان لازم است.

    او افزود: باید برای حل موضوع اعتراضات اخیر رویکرد جدیدی داشته باشیم و تغییرات ساختاری ایجاد کنیم تا این وضعیت دچار تغییر شود. تا زمانی که این نگاه بین دولتمردان و جامعه و توده مردم و بالعکس نگاه مدارا و مهربانی نباشد رضایتمندی عمومی صورت نمی‌گیرد و دچار مشکل می‌شویم.

    این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: ما در قرآن آموزه‌هایی داریم که وقتی خدا به حضرت موسی می‌گوید با فرعونی که حتی ادعای خدایی دارد با ملایمت صحبت کن، یعنی مدارا در قرآن بسیار سفارش شده است. در این مدت چنین عمل نشد و حاکمیت از موضع تحکم و قدرت رفتار کرد در حالی که مردم دچار مشکلات جدی هستند. وقتی همه پدیده‌های اجتماعی، اقتصادی و… را با شعارهایی که از سال 76 به بعد بیان شده بررسی و تطبیقی کنیم، متوجه می‌شویم که دامنه فاصله در جامعه گسترده‌تر شده است و الان بدون هیچ مرجعیتی عمدتاً لایه‌های پایین جامعه وارد صحنه‌هایی شدند که می‌گویند ما می‌خواهیم زندگی کنیم که شعار راحتی نیست. من معتقدم باید تغییرات اساسی و ساختاری ایجاد شود تا جامعه اقناع شود و برای این موضوع باید سرمایه‌های اجتماعی را وارد کار کنیم و دور نگه نداریم.

    اکبری اظهار کرد: متاسفانه در حوزه اقتصاد، فرهنگ، امنیت و سیاست، معترض داریم و به حدی مراجع تصمیم‌ گیری موازی وجود دارد که توان یکدیگر را خنثی می‌کنند. در ظاهر دولت پاسخگو است اما کسانی هستند که قدرت‌شان از دولت در این امور بیشتر است. مردم بیشتر به دنبال مسائل اقتصادی بودند اما دین‌گریزی وحشتناکی به وجود آمده که به مسائل فرهنگی و آموزه‌ها برمی‌گردد.

    نماینده سابق شیراز یادآور شد: وضع موجود به گونه‌ای است که شخص مقام معظم رهبری باید بیشتر در صحنه حضور پیدا کنند و از طرفی مراجع تصمیم‌ گیری و افرادی که تصمیماتشان در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار است باید وارد عمل شوند. دولت باید تلاش کند و پاسخگو باشد. ما افرادی را در حوزه‌های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و امنیت داریم که پاسخگو نیستند اما توان‌مندی بالاتری نسبت به دولت دارند و سطوح عالی مملکت می‌تواند وارد این تغییرات شود.

    او افزود: مولفه اقتصادی در رضایت آحاد جامعه تاثیر بالایی دارد اما تنها رفاه اقتصادی برای رضایت مردم کافی نیست. ما شاهدیم جوان‌های کم‌ سن و سالی که در این اعتراضات و آشوب‌ها شرکت کردند و یا شیطنتی به خرج دادند به راحتی شناسایی و تنبیه شدند اما مثلاً افرادی که اختلال در وضع اقتصادی ایجاد کرده و یا اختلاس‌گر هستند دستگیر شده‌اند اما اجرای عدالت در رابطه با آن‌ها با تاخیر انجام می‌شود و دوباره این اشخاص با همین جرایم در جامعه تکرار می‌شوند.

    اکبری در پایان خاطرنشان کرد: پشت این مسائل، بی‌اعتمادی مردم ایجاد می‌شود و آن‌ها دیگر حتی کارهای مثبت را هم باور نمی‌کنند و تعبیر دیگری دارند. از سوی دیگر به جز مسائل اقتصادی، تغییرات در مسائل فرهنگی و اجتماعی هم لازم است. من معتقدم حاکمیت باید وارد صحنه شود و این گسل را کمتر کند.

    منبع خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=310596

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم