• امروز : یکشنبه, ۶ خرداد , ۱۴۰۳
5

فقط تعداد قراردادهای رئیسی با چین را اعلام کردند و محتوای قراردادها منتشر نشد/ دولت مدعی است که چین عذرخواهی کرده است

  • کد خبر : 311558
  • 30 بهمن 1401 - 6:44
فقط تعداد قراردادهای رئیسی با چین را اعلام کردند و محتوای قراردادها منتشر نشد/ دولت مدعی است که چین عذرخواهی کرده است

نماینده مجلس دهم: فقط تعداد قراردادهای رئیسی با چین را اعلام کردند و محتوای قراردادها منتشر نشد/ دولت مدعی است که چین عذرخواهی کرده است محمدعلی وکیلی، نماینده مجلس دهم شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگا..

  • نماینده مجلس دهم:

    فقط تعداد قراردادهای رئیسی با چین را اعلام کردند و محتوای قراردادها منتشر نشد/ دولت مدعی است که چین عذرخواهی کرده است

    محمدعلی وکیلی، نماینده مجلس دهم شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان ضمن ارزیابی سفر رئیسی به چین گفت: بنده فقط تعداد قراردادهای رئیسی با چین را شنیدم لذا از نظر محتوا متوجه نشدم چه نوع قراردادهایی منعقد شده است. مدتهاست که چینی‌ها به دنبال منافع خود هستند اگر رسانه‌های ملی و دولت بازگو می‌کردند که چه نوع قراردادی میان ایران و چین منعقد شده بهتر بود.

    او افزود: اما مشاهده کردیم که در فرآیند سفر رئیسی به چین فقط به تعداد قراردادها اشاره شد نه به محتوای آن اگر به محتوا پرداخته می‌شد می‌توانستیم ارزیابی بهتری از سفر رئیسی به چین داشته باشیم اما فقط شنیدیم که ۲۰ تا قرارداد در زمینه کشاورزی و راه و شهرسازی منعقد شده اما مشخص نشد این قراردادها چه تأثیری بر اقتصاد ایران دارد.

    وکیلی درباره بازخورد سفر رییسی به چین تصریح کرد: آقایان مدعی هستند که نخست وزیر چین عذرخواهی کرد و به نوعی صحبت رئیس جمهور چین در عربستان را جبران کرد بعد اینها به پکن سفر کردند اما اینکه چنین اظهاراتی تا چه اندازه به واقعیت پیوستهُ باید مشاهده کنیم که بعداً هم آیا نکاتی که دولت فعلی می‌گوید به واقعیت می‌پیوندد یا خیر چراکه ادعای دولت است که نخست‌ وزیر چین آمده و عذرخواهی کرده و از مواضعی که بر علیه ایران گرفته عقب‌نشینی کرده اما در عملکرد باید مشاهده کنیم که چگونه این ادعا پاسخ خواهد داد.

    این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی ضمن ارزیابی دستاوردهای رابطه چین با ایران خاطرنشان کرد: تاریخ نشان می‌دهد کشورهایی موفق هستند که با همه کشورهای جهان ارتباط داشته باشند چنانچه خودمان را محدود به یک جریان یا گروه خاص کنیم به همان اندازه می‌توانیم منافع ملی را تأمین کنیم و بهره‌مندی داشته باشیم حتی اگر چین و روسیه به گفتمان خود وفادار بمانند در نهایت به همان اندازه می‌توانیم بهره‌برداری داشته باشیم.

    وکیلی در پایان یادآور شد: منافع ملی کشور در این است که در هر صورت با همه کشورهایی که به حق و حقوق ما احترام می‌گذارند احترام قائل شویم تا بتوانیم منافع ملی کشور را تأمین کنیم.

    منبع خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=311558

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم