• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

علی اکبر احمدیان جانشین علی شمخانی کیست ؟

  • کد خبر : 318454
  • 01 خرداد 1402 - 13:33
علی اکبر احمدیان جانشین علی شمخانی کیست ؟
علی‌اکبر احمدیان، در سال ۱۳۴۰ در شهر بابک به دنیا آمد. او از یک خانواده فرهنگی بوده و فعالیت‌های انقلابی خود را از دوران دبیرستان در شهر کرمان آغاز کرده است.
  • از سال ۱۳۵۹، احمدیان فعالیت خود را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کرد. در طول جنگ ایران و عراق، وی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران بود و ریاست ستاد قرارگاه نوح را به عهده داشت. همچنین، از سال ۱۳۶۴ تا پایان جنگ، احمدیان به عنوان رئیس ستاد نیروی دریایی سپاه فعالیت کرد. وی در عملیات‌های فتح‌المبین، خیبر، والفجر مقدماتی و والفجر ۳، کربلای ۳ و کربلای ۴، حضوری فعال داشت.

    پس از پایان جنگ، سردار احمدیان از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه بود و از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ به‌عنوان فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد. در فاصله سالهای ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶، وی ریاست ستاد مشترک سپاه پاسداران را برعهده داشت.

    احمدیان دارای مدارک تحصیلی دکتری دندان‌پزشکی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد علوم دفاعی و دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی است.

    بیوگرافی علی‌اکبر احمدیان

    علی‌اکبر احمدیان، در سال ۱۳۴۰ در شهر بابک به دنیا آمد. او از یک خانواده فرهنگی بوده و فعالیت‌های انقلابی خود را از دوران دبیرستان در شهر کرمان آغاز کرده است.

    احمدیان، درجه دریاداری دارد و در جنگ ایران و عراق نیز حضور فعال داشت. وی دارای دکتری دندان‌پزشکی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد علوم دفاعی و دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی است.

    علی اکبر احمدیان

    فعالیت‌های احمدیان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۹ شروع شد. وی در طول جنگ ایران و عراق، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران محسوب می‌شد. احمدیان با ابلاغ فرمانده کل سپاه، مسئولیت سازماندهی و هماهنگی و تعیین فرماندهان و شورای فرماندهی منطقه ۶ سپاه در استان‌های بندرعباس، کرمان و سیستان و بلوچستان را برعهده گرفت و پس از آن به ریاست ستاد این منطقه منصوب شد. در همین دوران، در عملیات خیبر، والفجر مقدماتی و والفجر ۳ نیز حضور یافت.

    در سال 63، آقای احمدیان به عنوان رئیس ستاد منطقه 4 و قرارگاه نوح منصوب شد. این قرارگاه شامل استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و یزد بود. همچنین، او در کنار لشگر‌های 41 ثارالله، 19 فجر، تیپ 18 الغدیر، احمدبن موسی، امیرالمؤمنین، کوثر و المهدی در عملیات بدر شرکت کرد. احمدیان همچنین با کار دریایی نیز آشنا شد و در سال 1364، با صدور حکم امام، به عنوان رئیس نیروی دریایی سپاه منصوب شد. در عملیات کربلای سه و چهار نیز حضور یافت و تجربیات جدی‌تر دریایی را کسب کرد.
    آقای علی‌اکبر احمدیان، در طول جنگ تحمیلی ایده ایجاد یک نیروی دریایی جدید و بدیع را داشت و در عملیات مقابله به مثل نیز نقش اساسی را ایفا کرد. همچنین، او مسئولیت طراحی و اجرای مانور بزرگ دریایی شهادت را به عهده داشت. پس از پایان جنگ تحمیلی، احمدیان به سمت جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه (در زمان تصدی دریابان شمخانی) منصوب شد و به تئوریزه کردن تجارب بزرگ دریایی دفاع مقدس خصوصاً مقابله با ناوگان متجاوز آمریکا همت گماشت. او از جمله معماران اصلی نیروی دریایی جدید سپاه بود و همچنین از اولین نظریه‌پردازان ایده دفاع نامتقارن بود. پس از سال 1379، احمدیان به عنوان رئیس ستاد مشترک سپاه منصوب شد و در این دوران طرح تحول سازمانی سپاه را تهیه و اجرایی کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=318454

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم