• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

علت تعطیلی زندان رجایی شهر

  • کد خبر : 327525
  • 15 مرداد 1402 - 17:42
علت تعطیلی زندان رجایی شهر

با اعلام خبر تعطیلی زندان رجایی در شهر کرج، حسین فاضلی هریکندی، اعضای شورای عالی قضائی و دادگستری کل استان البرز در خصوص پیگیری‌ها و تحقیقات مدت‌ها انجام شده، اطلاعاتی را ارائه کردند. وی اعلام کرد که پس از سفر پر خیر و برکت رئیس قوه قضائیه به استان البرز، که به همراه اعضای شورای […]

  • با اعلام خبر تعطیلی زندان رجایی در شهر کرج، حسین فاضلی هریکندی، اعضای شورای عالی قضائی و دادگستری کل استان البرز در خصوص پیگیری‌ها و تحقیقات مدت‌ها انجام شده، اطلاعاتی را ارائه کردند. وی اعلام کرد که پس از سفر پر خیر و برکت رئیس قوه قضائیه به استان البرز، که به همراه اعضای شورای عالی قضائی در ۱۷ فروردین‌ماه سال جاری برگزار شد، شش مصوبه مهم و اثربخش برای استان البرز در جلسه شورای عالی قوه قضائیه در کرج تصویب گردید.

    وی افزود: در ارتباط با تأکیدات رئیس قوه قضائیه در سفر به استان البرز، به ویژه در خصوص اجرای عملیاتی مصوبات سفرهای استانی مقامات قضائی از جمله سفر به استان البرز، اقدامات فوری و مؤثر در راستای اجرای این شش مصوبه در دادگستری کل استان البرز به عنوان پیگیری جدی مورد توجه قرار گرفت. به منظور هماهنگی، نظارت و پیگیری دقیق اقدامات مرتبط با اجرای این مصوبات، «دبیرخانه پیگیری اجرای مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه» با مسئولیت مستقیم از سوی رئیس کل دادگستری استان و دبیری توسط معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان البرز تشکیل شد.

    رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار داشت: در بخش چهارم از دستورات و مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز، دو بخش مهم جهت اجرا گرفته است. این دو بخش شامل تلاش برای انتقال قطعی زندان رجایی شهر از محیط شهری و همچنین بررسی، امکان‌سنجی و ارائه پیشنهاد در خصوص مدیریت و یا انتقال زندان قزلحصار می‌باشد. او تاکید کرد که برای اجرای بخش اول این مصوبه، پنج مرحله عملی و اجرایی تعیین شده است و به منظور اجرای این طرح، دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و امنیتی استان همکاری کرده‌اند.

    نماینده برجسته قوه قضائیه در استان البرز، با اشاره به مصوبه انتقال زندان رجایی شهر در پایان فروردین‌ماه سال جاری، اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط دادگستری کل استان البرز و همکاری با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، وزارت دادگستری و استانداری البرز، ما شاهد انتقال کامل زندانیان از ندامتگاه رجایی شهر کرج بودیم. این انتقالات از روز سه شنبه ۱۰ مردادماه آغاز شد و تا پایان هفته گذشته، تمام زندانیان به مقصد جدید منتقل شدند. در نتیجه، ندامتگاه رجایی شهر کرج به طور کامل تخلیه و تعطیل شد.

    او بیان کرد که تعطیلی زندان رجایی شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص آن در شهر، یکی از نیازهای مبرم شهروندان و مسئولان استان بوده است. به عبارت دیگر، تا سال‌های اخیر، این موضوع یکی از مطالبات جدی جامعه از دستگاه قضائی بوده است. وی افزود: به دنبال مشکلاتی که به واسطه وجود ندامتگاه رجایی شهر ایجاد می‌شد، از جمله مشکلات ترافیکی، نقل و انتقال زندانیان، رفت و آمد خانواده‌ها، حاشیه‌نشینی و سکونت خانواده‌های غیر بومی زندانیان در مناطق حاشیه‌ای، مسئله‌های فرهنگی و اجتماعی، در سفر رئیس قوه قضائیه به استان، این نگرانی‌ها از سوی دادگستری کل استان و مسئولان استان البرز مطرح شد و آیت‌الله محسنی اژه‌ای، با تأکید بر اهتمام ویژه دادگستری کل استان در پیگیری انتقال زندان، این مسئله را تأکید کرد.

    رئیس کل دادگستری استان البرز تاکید کرد: موفقیت در اجرای این مصوبه در کمتر از چهار ماه پس از سفر رئیس قوه قضائیه، که سال‌هاست درخواست جدی مردم و مسئولان استان بوده، نتیجه دستور و پیگیری شخصی رئیس قوه قضائیه است. این پیگیری همراهی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، تلاش فراوان دادگستری کل استان البرز و همچنین همکاری همه دستگاه‌های مسئول از جمله اجرایی، امنیتی و انتظامی استان و مدیران کل زندان‌های استان‌های البرز و تهران بوده است.

    فاضلی هریکندی، با اشاره به دوره‌های گذشته، بیان کرد که به دلیل مشکلات متعدد مرتبط با استقرار زندان رجایی شهر، همواره مردم و مسئولان استانی تاکید بر جابجایی و انتقال زندان از محیط شهری کرج داشته‌اند. این مسئله تا به حال به عمل درآمده بود. او افزود: در سفر استانی اخیر رئیس قوه قضائیه، که همواره در زمینه‌های مهم و مرتبط با مردم، به صورت شخصی دخالت دارد، اقدام به صدور دستور ویژه جهت انتقال قطعی زندان رجایی شهر از محیط شهری نمود. این دستور به پیگیری تمامی دستگاه‌های ذیربط و همکاری مسئولان قضائی، اجرایی، انتظامی و امنیتی استان تا انجام انتقال تأکید کرد. نتیجتا، با جابجایی همه زندانیان، به تعطیلی کامل زندان رجایی شهر کرج پی‌بردیم.

    او به یادآوری بخش دیگری از بند چهارم مصوبه سفر رئیس قوه قضائیه، که به «بررسی، امکان‌سنجی و ارائه پیشنهاد در خصوص نحوه مدیریت و یا انتقال زندان قزلحصار» می‌پردازد، افزود: اجرای این قسمت نیز از اولویت‌های دادگستری کل استان البرز بوده و فعالیت‌های پیگیری و برنامه‌ریزی مورد نیاز در حال انجام است. او امیدوار است که با حمایت ویژه رئیس قوه قضائیه، تحقق این اهداف ممکن شود.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=327525

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم