• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3

رئیس‌جمهور آمریکا: مشکلی با ارسال تجهیزات پزشکی به ایران ندارم

  • کد خبر : 98284
  • 21 فروردین 1399 - 8:10
رئیس‌جمهور آمریکا: مشکلی با ارسال تجهیزات پزشکی به ایران ندارم

دونالد ترامپ که در کنفرانس خبری در کاخ سفید صحبت می‌کرد در پاسخ به پرسشی در خصوص گفت‌وگوی تلفنی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران درباره ارسال تجهیزات پزشکی از اروپا به ایران، گفت که مخالفتی با چنین اقدامی ندارد. اشاره این خبرنگار به گزارش‌های هفته گذشته بود که اعلام شد ایران برای نخستین بار با استفاده از سازوکار مالی اینس‌تکس اقدام به خرید و انتقال تجهیزات پزشکی از اروپا کرده است.
وزیر امور خارجه آمریکا نیز که در کنفرانس خبری روز چهارشنبه در کاخ سفید حاضر بود به پرسشی در خصوص کمک به ایران برای مقابله با ویروس کرونا پاسخ داد. امانوئل مکرون تاکید کرده دولت تحت رهبری او و دیگر کشورهای اروپایی همچنان به همکاری‌های انسان‌دوستانه با ایران، در روند مقابله با کووید-۱۹ پایبند، و در دسترس هستند. مایک پومپئو تاکید کرد که از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در ایران ، آمریکا پیشنهاد خود برای ارائه کمک‌های بشردوستانه مطرح کرد، اما ایران از پذیرش این پیشنهاد خودداری کرد. وی در ادامه گفت: شنیده‌ام برخی در خصوص (مانع) تحریم‌ها صحبت می کنند، جهان باید بداند که هیچ تحریمی ع..

  • دونالد ترامپ که در کنفرانس خبری در کاخ سفید صحبت می‌کرد در پاسخ به پرسشی در خصوص گفت‌وگوی تلفنی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران درباره ارسال تجهیزات پزشکی از اروپا به ایران، گفت که مخالفتی با چنین اقدامی ندارد. اشاره این خبرنگار به گزارش‌های هفته گذشته بود که اعلام شد ایران برای نخستین بار با استفاده از سازوکار مالی اینس‌تکس اقدام به خرید و انتقال تجهیزات پزشکی از اروپا کرده است.
    وزیر امور خارجه آمریکا نیز که در کنفرانس خبری روز چهارشنبه در کاخ سفید حاضر بود به پرسشی در خصوص کمک به ایران برای مقابله با ویروس کرونا پاسخ داد. امانوئل مکرون تاکید کرده دولت تحت رهبری او و دیگر کشورهای اروپایی همچنان به همکاری‌های انسان‌دوستانه با ایران، در روند مقابله با کووید-۱۹ پایبند، و در دسترس هستند. مایک پومپئو تاکید کرد که از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در ایران ، آمریکا پیشنهاد خود برای ارائه کمک‌های بشردوستانه مطرح کرد، اما ایران از پذیرش این پیشنهاد خودداری کرد. وی در ادامه گفت: شنیده‌ام برخی در خصوص (مانع) تحریم‌ها صحبت می کنند، جهان باید بداند که هیچ تحریمی علیه کمک‌های بشردوستانه و ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به ایران وجود ندارد. وی همچنین در خصوص تعداد احتمالی شهروندان آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا در ایران ابراز بی اطلاعی کرد.
    پیش از این شماری از نهادهای بین المللی از آمریکا خواسته بودند با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران، از تحریم‌های اقتصادی خود بکاهد و به مجوزهای مربوط به انتقال و تامین منابع انسانی و امدادی تحریم‌نشده، در روند همه‌گیری کرونا در ایران، بیافزاید. در همین زمینه، دونالد ترامپ ۱۴ فروردین ماه، در واکنش به پرسشی در مورد کاهش تحریم‌های ایران برای آن‌که بتواند با شیوع گسترده کرونا مقابله کند، گفته بود تهران چنین درخواستی را از واشینگتن نکرده است.
    از سوی یگر، روز گذشته چند مقام ارشد آمریکایی که نام آنها فاش نشده است، به روزنامه «وال‌استریت جورنال» گفته‌اند این کشور می‌خواهد مانع از تصویب وام درخواستی ایران از صندوق بین‌المللی پول شود، چون جمهوری اسلامی با این پول می‌تواند به‌جای مبارزه با ویروس کرونا، اقتصاد ضعیف شده خود را تقویت کند یا شبه‌نظامیان مورد حمایتش در خاورمیانه را تامین مالی کند.
    مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز روز سه‌شنبه به بی‌بی‌سی فارسی گفته بود ایالات متحده موضع خود را برای صندوق بین‌المللی پول و جهان روشن کرده و مخالفتش را با هرگونه تخصیص وام به ایران اعلام کرده است. اورتگاس پیش از این نیز گفته بود حکومت ایران می‌تواند برای مقابله با کرونا از «میلیاردها دلار» موجود در صندوق‌های وابسته به رهبر جمهوری اسلامی استفاده کند. دولت ایران برای مبارزه با ویروس کرونا از این نهاد بین‌المللی درخواست وام پنج میلیارد دلاری کرده است. رئیس جمهوری ایران روز گذشته با انتقاد از تحریم‌های واشینگتن علیه تهران در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، آمریکا را به «تروریسم درمانی» متهم کرد. منبع : بهار نیوز  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=98284

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم