• امروز : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳
2

بروجردی در نشست «نقش هویت های بومی و مقاومت مردمی در ایجاد نظم نوین جهانی»: همپیمانان آمریکا با زورگویی می‌خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند‌

  • کد خبر : 347659
  • 07 تیر 1403 - 15:42
بروجردی در نشست «نقش هویت های بومی و مقاومت مردمی در ایجاد نظم نوین جهانی»: همپیمانان آمریکا با زورگویی می‌خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند‌

پول بانک: نشست «نقش هویت های بومی و مقاومت مردمی در ایجاد نظم نوین جهانی»،با حضور اندیشمندان ایرانی و بین المللی، در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

  • یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هیچ قدرتی نمی‌تواند بر علیه ما عمل کند. امام‌ فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و بر مبنای این ایده استراتژی شکل گرفت. آمریکا در تمام اقدامات خود بر علیه ما شکست خورد. براساس این استراتژی معادلات و موازنه قدرت در منطقه تغییر کرد.

    به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی سایت خبری تحلیلی پول بانک، نشست «نقش هویت های بومی و مقاومت مردمی در ایجاد نظم نوین جهانی»، توسط مرکز مطالعات صبح وابسته به معاونت برون مرزی صدا و سیما، صبح امروز پنجشنبه 7 تیرماه 1403، با حضور اندیشمندان ایرانی و بین المللی، در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

    علاءالدین بروجردی نماینده مجلس شورای اسلامی

    علاءالدین بروجردی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در این نشست گفت: درود می‌فرستم به شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان. فکر می‌کنم در این تحولات نقطه آغازین آن دیدگاه امام خمینی (ره) بود، زمانی که انقلاب پیروز شد جهان دو قطبی آمریکا و شوروی بود . در آن مقطع کشورها وابسته به این دو قدرت بودند. امام براساس دیگاه قرآنی که اسلام برتر از همه چیز است بر نه شرقی و نه غربی تاکید داشتند.

    وی ادامه داد: امروز هیچ قدرتی نمی‌تواند بر علیه ما عمل کند. امام‌ فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و بر مبنای این ایده استراتژی شکل گرفت، آمریکا در تمام اقدامات خود بر علیه ما شکست خورد. براساس این استراتژی معادلات و موازنه قدرت در منطقه تغییر کرد.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از زمان تشکیل این غده سرطانی (اسرائیل) جنگ‌های زیادی در منطقه شکل گرفت اما در تمام‌ آنها شکست خوردند. امام اعتقاد داشتند خون بر شمشیر پیروز است.

    بروجردی افزود: تحریم‌ها علیه ایران از سال‌های آعازین پیروزی انقلاب آغاز شد و برای چند سال اخیر نیست فقط میزان آن در زمان‌های مختلف تغییر کرد. آمریکا تمام‌ تلاش خود را کرد، ما به انرژی هسته‌ای دست پیدا نکنیم؛ اما ما در همه مراحل این دانش موفق هستیم، آمریکا در این‌ جنگ شکست خورد. ما تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردیم. قبل از پیروزی انقلاب تمام‌ تسلیحات ما آمریکایی بود؛ اگر این سیاست ادامه پیدا می‌کرد، ما در این توانمندی به این میزان پیشرفت نمی‌کردیم.

    وی ادامه داد: ما در دوران جنگ توان دفاع را نداشتیم؛ ولی امروز اوضاع تغییر کرده است. بعد از جنگ اوکراین، روسیه تحریم‌های زیادی را دچار شد، روس‌ها از ما سوال کردند که شما با تحریم‌ چه کردید؟ این‌ نشان می‌دهد، مدیریت تحریم یک دانش است، ما این مدیریت را به دوستانمان منتقل می‌کنیم.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی، در پایان سخنان خود گفت: همپیمانان آمریکا با زورگویی می‌خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند‌. در عملیات وعده صادق بسیاری شگفت زده شدند از اقدام قدرتمند ایران، اگر ایران یک روزی بخواهد از همه توان خود استفاده کند چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند.

    احمد نوروزی معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

    احمد نوروزی، معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، در این نشست گفت: امروز اولین نشست مطالعاتی مرکز صبح است که تلاش می کند گام های عملی در شکل گیری ارتباطات اصحاب رسانه بردارد.

    وی با اشاره به مفهوم نظم نوین جهانی، اظهار داشت: هشت ماه نسل کشی در غزه در جریان است و رژیم صهیونیستی به پشتوانه آمریکا به جنایات خود ادامه می دهد. نسل کشی در غزه «نظم نوین» را تحت تاثیر قرار داد. محور مقاومت مرزها را درنوردید و فلسطین اکنون نقطه مرکزی در دایره نظم نوین جهانی است.

    معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: اکنون که این نشست پس از شهادت «سیدابراهیم رئیسی» و «حسین امیرعبداللهیان» برگزار می شود، نمی توان نقش این دو شهید خدمت را در شکل گیری نظم نوین جهان نادیده گرفت و امیدواریم مسیری که این دو آغاز کردند، ادامه یافته و به نتیجه برسد.

    جکلیو چاوز عضو پارلمان ونزوئلا

    جکلیو چاوز، عضو پارلمان ونزوئلا، در این نشست گفت: آمریکا تقربیا به تمام کشورهای آمریکای جنوبی و لاتین حمله کرده و تقریبا در تمامی این کشورها نقض حقوق بشر توسط آمریکا صورت گرفته است. آمریکا اجازه نداده این کشورها به انرژی هسته‌ای دسترسی داشته باشند.

    وی ادامه داد: همین چند وقت پیش آمریکا سعی کرد رئیس حمهور بولیوی را برکنار کند. واشنگتن سعی دارد تمامی منابع قاره آمریکا را تحت سلطه خودشان در بیاورند. ولی این مردم و دولت‌ها خواهان این نیستند و مقاومت می‌کنند. ما معتقد هستیم ‌که نظم‌ نوین‌ جهانی در حال تهدید است. سیاستمداران راست افراطی در آمریکای جنوبی ظهور کردند و قدرت را به دست گرفتند.

    عضو پارلمان ونزوئلا ادامه داد: در ونزوئلا دولت مخالف آمریکاست؛ ما داریم با امپریالیسم آمریکایی می‌جنگیم. ما یک‌گروه تروریستی به نام‌گروه 20 داریم‌ که با نتانیاهو در اسرائیل در ارتباط هستند. برای همین‌ است که من می‌گویم‌ نظم‌ نوین جهانی در حال تهدید است؛ اما مردم آمریکای جنوبی امید دارند بتوانند صهیونیسم را شکست دهند. در آمریکای جنوبی تقریبا همه به وحشی‌گری رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

    چاوز، در پایان سخنان خود گفت: برادران و خواهران من در ایران، مردم آمریکای لاتین و مرکزی به همراه مردم ایران با هم بر علیه رژیم صهیونیستی به پا خواسته‌ایم. ما از مردم‌ فلسطین حمایت جانانه می‌کنیم.

    بادرا کومار، دیپلمات ارشد هندی

    بادرا کومار، دیپلمات ارشد هندی، در ادامه این نشست گفت: یک فیلسوف فرانسوی گفته است که چون ایران منابع نفت و گاز دارد، کشور مهمی است. من بیشتر می‌خواهم تاکید را بر مسائل اقتصادی همچون نفت و گاز بگذارم. در آفریقا ما امپریالیسم را از جنگ جهانی دوم تا به امروز واضح می‌بینیم. رهبر این غارتگران آمریکا و انگلیس هستند که ثروت و منابع آفریقا را به شهرهای خودشان بردند. هندوستان کشور من هم ‌مورد غارت قرار گرفته است؛ امام مردم‌ هند بر علیه انگلستان بلند شدند.

    وی ادامه داد: طبق گفته فوکو امیدواریم‌ نفت و گاز ایران به کشورهای غربی منتقل نشود. کشورهایی مثل روسیه و چین و هند، گروه بریکس را تشکیل دادند در این گروه بحث در مورد به وجود آمدن یک نظم نوین جهانی بود که این نظم به دموکراسی وصل می‌شود. کشورهای غربی می‌خواهند هژمونی خود را بر کشورهای حهان سوم حفظ کنند. ما می‌خواهیم در گروه بریکس یک‌ نظم‌ نوین‌ جهانی از طریق دیپلماسی به وجود بیاوریم. آفریقا منابع بسیار سرشاری دارد؛ متاسفانه مردم‌ آفریقا از این ثروت بهره‌ای نمی‌برند و بیشتر این ثروت به کشورهای دیگر منتقل می‌شود. روسیه و چین‌ میخواهند این وضعیت را تغییر بدهند.

    این دیپلمات ارشد هندی، ادامه داد: می‌خواهم در مورد فلسطین صحبت کنم. کشورهای غربی باید قبول کنند که در نظم‌ نوین جهانی باید قدرت را با کشورهای دیگر سهیم بشوند و در قدرت کشورهای دیگر مشارکت داشته باشند. بربتانیا یک‌نقش کلیدی در به وجود آمدن رژیم صهیونیستی داشت، در سال‌های 1947 و 1948 میلادی بریتانیا این منطقه را ترک‌ کرد و این‌ مشکل توسط بریتانیا به وجود آمد. برتری نسبی ارتش اسرائیل بر اعراب اهمیت چندانی امروز ندارد؛ به خاطر اینکه اسرائیل خود را مقابل نیروهایی می‌بیند که مقابلش ایستاده‌اند.

    کومار، افزود: اسرائیل دارد سیاست صهیون بزرگ را دنبال می‌کند که مردم‌ منطقه این ایده را قبول ندارند که به خاطر همین درگیری‌های زیادی اتفاق خواهد افتاد. آمریکا متوجه شده که مقاومت امروز نیروی بزرگی است. ما می‌دانیم ‌که لابی‌های صهیونیستی در آمریکا تاثیر زیادی بر آنها دارند؛ اما باید بدانیم این محورهای مقاومت هستند که دست برتر را دارند. هیچ سازشی با رژیم صهیونیستی در کار نخواهد بود. ایران به خوبی توانست پاسخ تهاجم رژیم صهیونیستی را به کنسولگری خود بدهد؛ پاسخ ایران دندان شکن و قاطع بود.

    این دیپلمات ارشد هندی، در پایان سخنان خود گفت: در مورد شهید رئیسی می‌خواهم بگویم‌ که هر کسی به مقام‌ ریاست‌ جمهوری در ایران برسد، راه شهید رئیسی را ادامه خواهد داد.

    عدنان منصور وزیر امور خارجه اسبق  لبنان

    عدنان منصور، وزیر امور خارجه اسبق  لبنان، در این نشست گفت: امروز اقتصاد جهانی تغییر کرده و خیلی از کشورها دوست ندارند به دلار آمریکا وابسته باشند و نمی‌خواهند خریدهای خود را به دلار پرداخت کنند.

    وی ادامه داد: عربستان 50‌ سال نفت خود را با دلار می‌فروخت؛ اما روزهای گذشته این معادله تغییر کرد و عربستان به دنبال دریافت ارزهای دیگر است؛ وقتی نفت عربستان به ارزهای دیگر به فروش می‌رود، نفوذ آمریکا کم می‌شود. کشورهای حوزه خلیج فارس قبلا نفت خود را با دلار می‌فروختند؛ ولی امروز در حال تغییر هستند.

    علی حیدر وزیر سابق آشتی ملی سوریه

    علی حیدر، وزیر سابق آشتی ملی سوریه، در پایان این نشست گفت: تجربه ایرانی تا به امروز از زمان پیروزی انقلاب اسلامی یک‌ مشخصه‌هایی با یک هویت آشکار دارد، این تجربه نوین است.

    وی ادامه داد: انتخاباتی که امروز شاهد آن هستیم، همه از میزان اهمیت آن با خبر هستند؛ این چیزی که می‌بینیم یک‌ فضای سالم است.

    بنا به این گزارش، این نشست در راستای جریان‌سازی و شبکه‌سازی معاونت برون مرزی، از نیروهای رسانه‌ای و اندیشمندان حوزه نظم نوین جهانی تدارک دیده شده بود و محتوای این نشست به طور ویژه از شبکه‌های سازمان صدا و سیما پخش شد.

    مهمانان بین الملی نشست «نقش هویت های بومی و مقاومت مردمی در ایجاد نظم نوین جهانی» به قرار زیر است:

    علی حیدر، وزیر سابق آشتی ملی سوریه

    عدنان منصور، وزیر امور خارجه اسبق  لبنان

    جولیو چاوز، عضو پارلمان ونزوئلا

    خاویز کوزو، عضو سابق پارلمان اروپا  فعال رسانه ای

    بادرا کومار، دیپلمات ارشد و سفیر

    پوگنی پوپوف، معاون سابق دومای روسا و عضو دوما


    محورهای نشست «نقش هویت های بومی و مقاومت مردمی در ایجاد نظم نوین جهانی» به شرح زیر می باشد:

    نقش مقاومت های مردمی در تغییر هندسه جهانی

    تلاش هویت های بومی در نظم نوین جهانی

    نقش گروه های مقاومت در ایجاد غرب آسیای جدید

    اتحاد جهان جنوب برای شکل گیری نظم نوین

    جایگاه شنگهای و بریکس در نظم نظم نوین

    اقدامات شهیدان آیت الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان در تحقق نظم نوین جهانی

    گفتنی است، نشست «نقش هویت های بومی و مقاومت مردمی در ایجاد نظم نوین جهانی»، در قالب یک نشست یک روزه، ظهر پنجشنبه 7 تیرماه 1403، در هتل پارسیان آزادی به کار خود پایان داد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=347659

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم