• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

بررسی ارز دیجیتال تاریخچه پولکادات

  • کد خبر : 316015
  • 10 اردیبهشت 1402 - 17:16
بررسی ارز دیجیتال تاریخچه پولکادات

فهرست محتوا بررسی ارز دیجیتال تاریخچه پولکادات اگر در حوزه کریپتوکارنسی دستی داشته باشید، به احتمال زیاد با تکنولوژی بلاکچین آشنایی دارید. حوزه کریپتوکارنسی و تکنولوژی آن مدام در حال توسعه و پیشرفت است.‌ این پیشرفت حاصل تلاش افراد متخصصی است که درامد حوزه دوره‌های مختلف وارد این حوزه شده و دستاوردهای جدیدی ارائه می‌دهند. […]

فهرست محتوا

  • بررسی ارز دیجیتال تاریخچه پولکادات

    اگر در حوزه کریپتوکارنسی دستی داشته باشید، به احتمال زیاد با تکنولوژی بلاکچین آشنایی دارید. حوزه کریپتوکارنسی و تکنولوژی آن مدام در حال توسعه و پیشرفت است.‌ این پیشرفت حاصل تلاش افراد متخصصی است که درامد حوزه دوره‌های مختلف وارد این حوزه شده و دستاوردهای جدیدی ارائه می‌دهند. احتمالا تا کنون نام پولکادات به گوشتان خورده است. اگر با این ارز دیجیتال آشنا شوید و ارتباط آن را با تکنولوژی وب ۳ درک کنید، قطعا برایتان جذابیت‌های بسیاری خواهد داشت. در بررسی چیستی ارز پولکادات یک نکته مهم مورد توجه قرار می‌گیرد و آن هم هدفی است که در توسعه آن دنبال می‌شود. این ارز دیجیتال با ویژگی‌های خاص خود به دنبال آن است که نقصی‌های شبکه بلاکچین را مرتفع کند.

    پولکادات چیست؟

    قبل از هر چیزی در بررسی این ارز دیجیتال، بهتر است یک تعریف مشخص از آن داشته باشیم. پولکادات یا رمز ارز دات (DOT) یک نوع ارز مولتی چین است. در واقع این رمز ارز یک سیستم میان بلاکچینی اوپن سورس است که با هدف اتصال بلاکچین‌های تخصصی به یک شبکه واحد ایجاد شده است. به این ترتیب بلاکچین‌های متصل شده به توکن دات عملکرد موازی با یک دیگر خواهند داشت. در معرفی این ارز دیجیتال یک فاکتور مهم همواره مورد توجه قرار می‌گیرد و آن هم هدف از ایجاد آن است. همانطور که می‌دانید تمام سایت‌ها و سرورها توسط یک اسکلت اصلی تحت عنوان اچ تی ام ال به هم متصل شده و عملکرد یکپارچه‌ای ارائه می‌دهند.

    با توجه به اهمیت یکپارچه‌سازی شبکه‌های بلاکچینی برای انجام تراکنش‌های مختلف، اعمال چنین چهارچوبی برای بلاکچین‌ها نیز ضرورت دارد. پولکادات در واقع همان فریم ورک یا رابط کاربری است که بلاکچین‌های مستقل را به یک شبکه واحد متصل می‌کند. با این حساب می‌توان گفت رمز ارز دات به دنبال بهبود و ارتقا سیستم شبکه بلاکچین جهت تأمین امنیت تراکنش‌ها و کاهش هزینه آن‌ها ایجاد شده است. نقش این ارز دیجیتال در توسعه بلاکچین در آینده روشن خواهد شد؛ چون پروژه‌های بزرگی نظیر وب ۳ هنوز به استفاده گسترده نرسیده‌اند و بسیاری از افراد از وجود آن‌ها بی‌اطلاع‌اند. توکن دات از طریق فرآیند ماینینگ قابل استخراج نیست و از طریق اثبات سهام اجرا می‌شود.

     

    تاریخچه پولکادات

    رمز ارز دات یک پروژه مبتنی بر اتریوم است. این ارز دیجیتال توسط دکتر گاوین وود ایجاد شده و بهتر است بگوییم که زاییده ذهن این شخصیت است. دکتر وود یکی از بنیانگذاران اتریوم است و زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی را اختراع کرده تا توسعه‌دهندگان بتوانند به کمک آن برنامه‌های غیر متمرکز مبتنی بر اتریوم را بنویسند. این شخص به دنبال آن بوده که ایجاد این ارز دیجیتال به توسعه‌دهندگان کمک کند که بلاکچین اختصاصی خود را از طریق زبان برنامه‌نویسی ایجاد کنند. این پروژه در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شده و در سال ۲۰۱۷ وارد بازار ارز دیجیتال شده است. این توکن در همان سال توسط بنیاد وب۳ به فروش رسید.

     

    اهمیت پولکادات در چیست؟

    اهمیت رمز ارز دات را می‌توان در ساختار آن بررسی کرد. ساختار این رمز ارز به گونه‌ای بهینه‌سازی شده که بتوان با استفاده از آن مشکلات بلاکچین‌ها را مرتفع ساخته و به افزایش کاربری آن‌ها رسید. از این مشکلات در بستر شبکه‌های بلاکچین می‌توان به مقیاس‌پذیری، انزوا و حاکمیت اشاره کرد. شبکه‌های بلاکچین امکان پردازش حجم زیادی از تراکنش‌ها در ثانیه را ندارند. رمز ارز دات این امکان را فراهم می‌کند که تراکنش‌ها در زنجیره‌های مختلف به صورت موازی پردازش شوند. به این ترتیب مشکل مقیاس‌پذیری مرتفع گردیده و فناوری بلاکچین در جهان توسعه و بهبود می‌یابد. انزوا مشکل دیگری است که شبکه‌های بلاکچین با آن سر و کار دارند‌.

    بررسی ارز دیجیتال تاریخچه پولکادات

    این شبکه‌ها نمی‌توانند با هم در ارتباط باشند. این در حالی است که پولکادات با ایجاد ارتباط و تعامل‌پذیری بین شبکه‌های بلاکچین این مشکل را مرتفع ساخته است. از دیگر مشکلات بلاکچین‌ها مسئله حاکمیت است. منظور از حاکمیت قابلیت تغییر در پروتکل‌ها و مدیریت شبکه است که ارز دات آن را مرتفع ساخته است. در کل این پروژه به دنبال آن است که به توسعه‌دهندگان کمک کند که مدل‌های از پیش طراحی شده خود را روی بلاکچین‌ها پیاده کنند. به این ترتیب زمان، انرژی و هزینه‌ای که صرف طراحی مجدد می‌شود، در راستای توسعه بلاکچین‌ها صرف شده و سریع‌تر می‌توان این تکنولوژی را جهانی ساخت.

     

    نقش پولکادات در توسعه وب ۳

    در بررسی این موضوع لازم است ابتدا با مفهوم وب ۳ آشنا شوید. وب ۳ در واقع نسل جدیدی از اینترنت است که با هدف تمرکززدایی توسعه می‌یابد. با توسعه این پروژه تمامی محدودیت‌های اینترنت امروزی که در حال استفاده از آن هستیم، برداشته می‌شود. در اینترنت نسل سوم تمامی داد‌ها و اطلاعات روی زنجیره‌های بلاکچین ذخیره شده و عملکرد غیر متمرکز و همتا به همتا دارند‌. توسعه‌دهندگان می‌توانند در این پروژه با یک دیگر به رقابت بپردازند و خدمات بهتری ارائه دهند. برای اینکه بتوان چنین پروژه‌ای را در بستر بلاکچین پیاده‌سازی کرد، باید ابتدا مشکل مقیاس‌پذیری بلاکچین‌‌ها را مرتفع ساخت.

    مقیاس‌پذیری مانع توسعه بلاکچین‌ها می‌شود. این در حالی است که پولکادات با سیستم متن باز و موازی‌سازی تراکنش‌ها این مشکل بزرگ را برطرف ساخته و توسعه‌دهندگان می‌توانند به کمک این رمز ارز برنامه‌های غیر متمرکز خود را بلاکچین‌ها توسعه دهند. به این ترتیب تکنولوژی وب ۳ با سرعت بیشتری در جهان توسعه می‌یابد و کاربران می‌توانند با دستاوردها و نوآوری‌های آن آشنا شده و این فناوری را بپذیرند. این رمز ارز به عنوان اولین پروژه هدایت شده توسط بنیاد وب ۳ شناخته می‌شود.

    بررسی ارز دیجیتال تاریخچه پولکادات

    جمع‌بندی

    در این مطلب به معرفی ارز دیجیتال پولکادات و نقش پررنگ آن در پروژه اتریوم و وب ۳ پرداختیم. این رمز ارز با ماهیت مولتی چین اهمیت بسیار زیادی در تکنولوژی وب ۳ دارد و توسط بنیاد وب ۳ رهبری می‌شود‌. ارز دیجیتال دات با قابلیت اپن سورس و تعامل‌پذیری بین زنجیره‌های شبکه بلاکچین این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم ساخته که بتوانند بلاکچین اختصاصی خود را ایجاد کنند و با اتصال به یک شبکه واحد تراکنش‌های ایمن و کم هزینه‌ای را انجام دهند. این ارز دیحیتال نقش بسیار مهمی در توسعه بلاکچین خواهد داشت و با توجه به ارزش بالایی که دارد برای سرمایه‌گذاری نیز مناسب است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=316015

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم