• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

بحران کرونا؛ ۴ هزار نفر طی دو روز در آمریکا جان باختند

  • کد خبر : 98529
  • 22 فروردین 1399 - 11:28
بحران کرونا؛ ۴ هزار نفر طی دو روز در آمریکا جان باختند

گروه بین‌الملل: ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ برغم آنکه همچنان در جهان قربانی می‌گیرد اما آنچه دولت‌ها را در جهان پیش از فرا رسیدن سیر نزولی این بحران نگران کرده رکود بی سابقه اقتصادی است که نهادهای جهانی بویژه صندوق بین المللی پول نسبت به تبعات سخت آن هشدار داده‌اند.
نشانه بارز تبعات سنگین اقتصادی بحران کرونا در جهان را از هم اکنون می‌توان با پایین آمدن کم سابقه قیمت نفت،‌ سقوط بازارهای بورس و رشد فزاینده بیکاری در کشورهای صاحب قدرت و ثروت به خوبی دریافت. بیماری همه گیر کووید ۱۹ تاکنون جان بیش از ۹۵ هزار نفر را در جهان را گرفته و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز تا صبح امروز جمعه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
آمریکا طی دو روز گذشته حدود ۴ هزار مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا را به ثبت رساند
تعداد قربانیان بیماری کووید ۱۹ در ایالات متحده آمریکا به بیش از ۱۶ هزار نفر افزایش یافت. بر اساس آمار ثبت شده در پایگاه داده‌های دانشگاه جان هاپکینز طی بیست و چهار ساعت گذشته ۱ هزار و ۷۸۳ مورد مرگ دیگر به شمار قربانیان شیوع ویروس کرونا در آمریکا اضافه شد تا تعداد جان باختگان بیماری کووید ۱۹ تا ساعت ..

  • گروه بین‌الملل: ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ برغم آنکه همچنان در جهان قربانی می‌گیرد اما آنچه دولت‌ها را در جهان پیش از فرا رسیدن سیر نزولی این بحران نگران کرده رکود بی سابقه اقتصادی است که نهادهای جهانی بویژه صندوق بین المللی پول نسبت به تبعات سخت آن هشدار داده‌اند.
    نشانه بارز تبعات سنگین اقتصادی بحران کرونا در جهان را از هم اکنون می‌توان با پایین آمدن کم سابقه قیمت نفت،‌ سقوط بازارهای بورس و رشد فزاینده بیکاری در کشورهای صاحب قدرت و ثروت به خوبی دریافت. بیماری همه گیر کووید ۱۹ تاکنون جان بیش از ۹۵ هزار نفر را در جهان را گرفته و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز تا صبح امروز جمعه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
    آمریکا طی دو روز گذشته حدود ۴ هزار مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا را به ثبت رساند
    تعداد قربانیان بیماری کووید ۱۹ در ایالات متحده آمریکا به بیش از ۱۶ هزار نفر افزایش یافت. بر اساس آمار ثبت شده در پایگاه داده‌های دانشگاه جان هاپکینز طی بیست و چهار ساعت گذشته ۱ هزار و ۷۸۳ مورد مرگ دیگر به شمار قربانیان شیوع ویروس کرونا در آمریکا اضافه شد تا تعداد جان باختگان بیماری کووید ۱۹ تا ساعت هشت و نیم شب به وقت محلی به ۱۶ هزار و ۴۷۸ نفر افزایش یابد. این در حالیست که روز پنجشنبه نیز بیش از ۱۹۰۰ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته بودند. بدین ترتیب بیماری کووید ۱۹ طی دو روز گذشته جان نزدیک به چهار هزار نفر را در ایالات متحده گرفته که این میزان به نوعی سنگین ترین آمار روزانه به ثبت رسیده از تعداد قربانیان در جهان پس از شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹ محسوب می‌شود. ایالت نیویورک بیشترین میزان ابتلا و مرگ ناشی از شیوع ویروس کرونا را در آمریکا داشته به نحوی که با ۱۶۰ هزار مبتلا،‌ ایالت نیویورک بیش از هر کشوری در دنیا ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده است.
    تایید ابتلای ۵۰ خدمه ناو هواپیمابر شارل دو گل فرانسه به ویروس کرونا
    منابع نظامی فرانسه روز جمعه تایید کردند که ۵۰ خدمه ناو هواپیمابر شارل دو گل به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این ناو جنگی که در حال حاضر در نزدیکی آب‌های ساحلی پرتغال در حرکت است به دستور فلورانس پرلی، وزیر نیروهای مسلح فرانسه ملزم به بازگشت شده‌ است.
    قزاقستان وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا را تمدید کرد
    قزاقستان روز جمعه از تمدید وضعیت اضطراری وضع شده در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور تا پایان ماه جاری میلادی خبر داد. مرکز اطلاع رسانی دفتر قاسم جومرت توکایف،‌ رئیس جمهوری قزاقستان با اعلام این مطلب یادآور شد که این کشور هنوز به پیک شیوع ویروس کرونا نرسیده است. قرنطینه و وضع محدودیت های تردد که مسدود شدن خروجی شهرهای بزرگ و استان‌ها و نیز تعطیلی شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری در این کشور را به همراه داشت قرار بود تا پانزدهم ماه آوریل ادامه داشته باشد. تاکنون ۸۰۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۹ مورد مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ در قزاقستان به ثبت رسیده است.
    شمار قربانیان ویروس کرونا در بلژیک از ۳ هزار نفر گذشت
    بر اساس آمار ارائه شده از سوی منابع مطلع ۴۹۶ نفر ظرف بیست و چهار ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بلژیک جان باخته‌اند. با احتساب آمار جدید شمار کل قربانیان بیماری کووید ۱۹ در بلژیک تا ظهر روز جمعه دهم آوریل به ۳ هزار و ۱۹ نفر افزایش یافته است. به موجب این گزارش ۱۶۸۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا نیز طی دوره زمانی یاد شده در بلژیک ثبت شده است. بدین ترتیب تاکنون ۲۶ هزار و ۶۶۷ نفر در این کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.
    جشن‌های عید پاک بدون زائر و شرکت کننده برگزار می‌شود
    مسیحیان جهان جشن‌های عید پاک را که از آن به عنوان رستاخیز مسیح نام می‌برند تحت شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا و بدون شرکت در اجتماعات مذهبی جشن می‌گیرند. یک سخنگوی واتیکان اعلام کرده است که کلیه مراسم و جشن‌های مذهبی هفته مقدس بدون تماشگر و شرکت کننده برگزار می‌شود. بر این اساس گفته می‌شود که برنامه‌های عمومی هر ساله که واتیکان به این منظور تدارک می بیند از جمله خطابه‌های پاپ فرانسیس به صورت آنلاین برای مومنان پخش خواهد شد.
    رکورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روسیه
    روسیه در ادامه افزایش ثبت موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی روزهای گذشته از مبتلا شدن ۱۷۸۶ شهروند خود در بیست و چهار ساعت اخیر خبر داد. بر اساس آمار ارائه شده از سوی منابع دولتی با احتساب موارد جدید ثبت شده تاکنون ۱۱ هزار و ۹۱۷ نفر در روسیه به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. شمار قربانیان ویروس کرونا در روسیه نیز با ثبت ۱۸ مورد مرگ جدید به ۹۴ نفر افزایش یافته است.
    افزایش آمار مبتلایان بیماری کووید ۱۹ در افغانستان
    منابع دولتی در افغانستان از ثبت ۳۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی بیست و چهار ساعت گذشته خبر داده‌اند.
    سخنگوی وزات صحت عامه در افغانستان با اعلام این مطلب یادآور شد که ثبت موارد مثبت تست ویروس کرونا در این کشور با احتساب آمار جدید به ۵۲۱ مورد رسیده است. گفتنی است که تاکنون ۱۶ نفر در افغانستان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند.
    قرنطینه در ایتالیا و اسپانیا تا ماه مه تمدید شد
    دولت ایتالیا تصمیم دارد محدودیت‌های اعمال شده در دوران قرنطینه عمومی را تا سوم ماه مه تمدید کند. این محدودیت‌ها قرار بود تا سیزدهم آوریل ادامه داشته باشد. رسانه‌های ایتالیایی به نقل از منابع مطلع اعلام کرده‌اند این تصمیم در جریان نشست تازه هیئت دولت به رهبری جوزپه کونته،‌ نخست وزیر و نمایندگان اتحادیه ها و سندیکاهای کارگری اتخاذ شده و قرار است در اسرع وقت به تصویب برسد.
    گفته می‌شود دولت ایتالیا در نظر دارد برخی محدودیت‌ها در خصوص فعالیت‌های غیر ضروری به خصوص برای کتاب فروشی‌ها،‌ فروشگاه های لوازم تحریر،‌ مغازه‌هایی که پوشاک نوزادان را ارئه می دهند و چند شرک تولید کننده ماشین آلات کشاورزی را در دوره جدید قرنطینه بردارد.
    از سوی دیگر نخست وزیر اسپانیا نیز روز جمعه اعلام کرد برغم پشت سرگذاشتن دوره پیک و اینکه شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در کشورش رو به کاهش است محدودیت‌های اعمال شده در سطح ملی و قرنطینه عمومی احتمالا تا اواسط ماه مه تمدید خواهد شد.
    جهش ناگهانی در آمار مبتلایان در مجارستان
    بوداپست می گوید شمار مبتلایان به ویروس مرگبار در مجارستان با جهشی بزرگ از ۲۱۰ نفر به ۱۱۹۰ نفر رسیده است. مجارستان تا به امروز جزو آن دسته از کشورهای اروپایی است که شمار به مراتب کمتری از مبتلایان به کرونا را در مقایسه با کشورهایی همچون اسپانیا، فرانسه و یا آلمان ثبت کرده است. شمار قربانیان ویروس کرونا در مجارستان تا ظهرجمعه ۷۷ نفر گزارش شده است.
    تدابیر پیشگیرانه و محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت مجارستان برای کنترل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد. ویکتور اربان،‌ نخست وزیر مجارستان روز جمعه اعلام کرد که کشورش موفق به کند کردن روند شیوع ویروس کرونا شده اما «آزمایش واقعی» هنوز از راه نرسیده است. آقای اروبان تاکید کرد که کشورش در اوج و دوره پیک بیماری کووید ۱۹ به حدود ۸ هزار دستگاه تنفس مصنوعی و تخت مجهز به دستگاه مراقبت‌های ویژه احتیاج دارد.
    آلمان ۵ هزار مبتلای جدید را ثبت کرد
    آلمان در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳۲۳ مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا را ثبت کرد و شمار مبتلایان در این کشور تا ظهر جمعه به بیش از ۱۱۳ هزار نفر رسید. شمار قربانیان نیز تا به امروز در آلمان ۲۳۷۳ هزار نفر ثبت شده است. منبع : بهار نیوز  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=98529

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
    1. کرونا کل دنیا رو نابود کرده زندگی ما ایرانی ها رو هم نابود کرده نمیدونم بعدش چه اتفاقی میافته

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم