• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
3

بحران جهانی کرونا؛ جمع‌آوری صدها جسد از منازل در اکوادور

  • کد خبر : 99814
  • 25 فروردین 1399 - 17:28
بحران جهانی کرونا؛ جمع‌آوری صدها جسد از منازل در اکوادور

در پی اشباع شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و کمبود خدمات کمک‌رسانی، شبکه خبری فرانس۲۴ گزارش داده است طی روزهای گذشته تصاویر زیادی از رها شدن جسدها در خیابان‌های این کشور در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. اکوادور تاکنون ابتلای ۷۵۰۰ نفر و قربانی شدن تنها ۳۳۳ نفر را رسماً اعلام کرده و در گزارش پلیس اکوادور نیز اشاره نشده است که جسدهای یافت شده متعلق به قربانیان کرونا بوده است. پلیس اکوادور یکشنبه اعلام کرد طی عملیاتی ۷۷۱ جسد را از منازل شهر بندری گوآیاکیل جمع‌آوری کرده و علاوه بر آن، ۶۳۱ جسد دیگر را نیز از بیمارستان‌ها تحویل گرفته و تاکنون ۶۰۰ جسد در گورهای دسته‌جمعی دفن شده‌اند. حدود سه هفته پیش دولت اکوادور اعلام کرد که بیمارستان‌های کشور اشباع شده‌است. بر اساس گزارش‌ها ۷۰ درصد از مبتلایان قطعی در استان گوایاس این کشور آمریکای جنوبی ثبت شده‌اند که شهر بندری گوآیاکیل نیز در این استان واقع شده است. به‌رغم جمع‌آوری ۷۷۱ جسد از منازل و ۶۳۱ جسد از بیمارستان‌ها، روز دوشنبه ۲۵ فروردین نیز آمارهای رسمی اکوادور شمار قربانیان کرونا در کشور را ۳۳۳ نفر گزارش داده است.
شمار قربانیان در ایتالیا از ۲۰ هزار نف..

  • در پی اشباع شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و کمبود خدمات کمک‌رسانی، شبکه خبری فرانس۲۴ گزارش داده است طی روزهای گذشته تصاویر زیادی از رها شدن جسدها در خیابان‌های این کشور در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. اکوادور تاکنون ابتلای ۷۵۰۰ نفر و قربانی شدن تنها ۳۳۳ نفر را رسماً اعلام کرده و در گزارش پلیس اکوادور نیز اشاره نشده است که جسدهای یافت شده متعلق به قربانیان کرونا بوده است. پلیس اکوادور یکشنبه اعلام کرد طی عملیاتی ۷۷۱ جسد را از منازل شهر بندری گوآیاکیل جمع‌آوری کرده و علاوه بر آن، ۶۳۱ جسد دیگر را نیز از بیمارستان‌ها تحویل گرفته و تاکنون ۶۰۰ جسد در گورهای دسته‌جمعی دفن شده‌اند. حدود سه هفته پیش دولت اکوادور اعلام کرد که بیمارستان‌های کشور اشباع شده‌است. بر اساس گزارش‌ها ۷۰ درصد از مبتلایان قطعی در استان گوایاس این کشور آمریکای جنوبی ثبت شده‌اند که شهر بندری گوآیاکیل نیز در این استان واقع شده است. به‌رغم جمع‌آوری ۷۷۱ جسد از منازل و ۶۳۱ جسد از بیمارستان‌ها، روز دوشنبه ۲۵ فروردین نیز آمارهای رسمی اکوادور شمار قربانیان کرونا در کشور را ۳۳۳ نفر گزارش داده است.
    شمار قربانیان در ایتالیا از ۲۰ هزار نفر گذشت
    شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹در جهان به مرز ۲میلیون نفر رسیده است و این بیماری واگیردار تا بامداد دوشنبه ۱۳ آوریل بیش از ۱۱۴ هزار قربانی بر جای گذاشته است. در حالی که بیش از نیمی از جمعیت جهان قرنطینه شده اند، دولت‌های اروپایی تلاش می‌کنند با تمدید دوره خانه نشینی اجباری شهروندان و تشدید موازین مراقبتی و احتیاطی، آهنگ شیوع ویروس کرونا را کند کنند. ایالات متحده آمریکا با بیش از ۵۶۰هزار مبتلا و ۲۲هزار قربانی، با فاصله زیاد نسبت به دیگر مناطق، آسیب دیده‌ترین کشور جهان از ویروس کرونا به شمار می‌رود. شمار قربانیان در اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از ده هزار نفر گذشته است.
    ثبت ۷۱۷ مرگ جدید در بریتانیا؛ آمار مبتلایان به آستانه ۹۰ هزار نفر رسید
    وزارت بهداشت بریتانیا اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱۷ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند. در همین زمان ۴۳۴۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی این کشور ثبت شده است. به این ترتیب، افرادی که از آغاز شیوع ویروس کرونا در بریتانیا مبتلا شده اند به ۸۸هزار و ۶۲۱ تن رسید و در مجوع ۱۱هزار و ۳۲۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند.
    کاهش شمار قربانیان در اسپانیا؛
    ثبت ۵۱۷ مورد مرگ و میر جدید در اولین روز کاری پس از قرنطینه

    وزارت بهداشت اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرددر ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۷ نفر در اسپانیا جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داد‌ه اند. این رقم نسبت به روز گذشته کاهش یافته است. همچنین در همین بازه زمانی ۳۴۷۷ مورد جدید ابتلا در این کشور شناسایی شده که کمترین آمار از ۲۰ مارس تاکنون است.
    دولت اسپانیا از روز دوشنبه بازگشت محطاتانه به کار را برای شرکت‌ها و ادارات این کشور پس از دو هفته قرنطینه کامل، مجاز اعلام کرد. در تمام ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی ماسک میان شهروندان توزیع می‌شود.
    ایران؛ ۱۱۱ نفر دیگر قربانی کووید-۱۹ شدند
    سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۱۶۱۷ بیمار جدید کووید-۱۹ و مرگ ۱۱۱ نفر دیگر خبر داد.
    به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور روز دوشنبه در نشست خبری روزانه گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد.
    به این ترتیب شمار کل افرادی که در ایران به این بیماری مبتلا شده اند، براساس آمارهای رسمی به ۷۳۳۰۳ نفر رسید. به گفته منابع درمانی، تا کنون ۴۵۹۸۳ نفر از بیماران پس از بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شده اند. سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به از سرگیری کسب و کارهای «کم خطر» در کشور و به‌ویژه در تهران گفت: «امیدواریم تمامی اقشار و صنوف از هر گونه تردد غیرضرور خودداری کنند و مرحله سوم طرح فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی بتواند در مسیر مهار این بیماری کمک کند.»
    کاهش شیب نمودار قربانیان در ایالات متحده برای دومین روز پیاپی
    ۱۵۱۴ نفر روز یکشنبه بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب آمار قربانیان این بیماری برای دومین روز پیاپی کاهش یافته است. براساس آمار منتشر شده از سوی دانشگاه جان هاپکینز، در روز شنبه ۱۹۲۰ و در روز جمعه ۲۰۱۸ نفر در ایالات متحده بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده بودند.
    در حالی که آمریکا با بیش از ۵۵۵هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۲هزار مورد مرگ و میر، آسیب دیده‌ترین کشور جهان از ویروس کرونا است، دونالد ترامپ طرح بازگشایی زودرس کسب و کارها را دنبال می‌کند.
    نگرانی از ایجاد موج تازه شیوع کرونا در چین
    در حالی‌که کشور چین به‌عنوان خاستگاه ویروس کرونا شهر ووهان را از قرنطینه خارج کرده است، افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که عمدتا مسافران خارجی هستند، نگرانی‌ها در این کشور را از به راه افتادن موج دوم اپیدمی تشدید کرده است. چین در بیست و چهار ساعت گذشته ۱۰۸ مورد ابتلای جدید و ۲ قربانی جدید بیماری کووید-۱۹ را گزارش کرده است. عمده موارد جدید ابتلا،‌ مسافران از کشورهای دیگر هستند. منبع : بهار نیوز  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=99814

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم