• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

اگر فیلتر کنیم پولش به جیب فروشندگان فیلترشکن می‌رود

  • کد خبر : 315302
  • 01 اردیبهشت 1402 - 4:44
اگر فیلتر کنیم پولش به جیب فروشندگان فیلترشکن می‌رود

نماینده مردم اراک در مجلس: اگر فیلتر کنیم پولش به جیب فروشندگان فیلترشکن می‌رود محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان در واکنش به اینکه رییسی در دوران انتخابات مد..

  • نماینده مردم اراک در مجلس:

    اگر فیلتر کنیم پولش به جیب فروشندگان فیلترشکن می‌رود

    محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان در واکنش به اینکه رییسی در دوران انتخابات مدعی بود که مخالف فیلتر است اما حالا با تاکید بر اینکه پلتفرم‌های خارجی باید در ایران دفتر داشته باشند عملاً رفع فیلتر را منتفی کرد، گفت: بنده موافق این اظهارات رییسی هستم، در حقیقت کشورهای خارجی که در فضای مجازی پلتفرم و یا سرورهایی دارند باید به قوانین جمهوری اسلامی ایران متعهد شوند و نباید به هر صورت که می‌خواهند فعالیت داشته و درآمد بالا بدون پرداخت مالیات داشته باشند. از طرفی تعهدی به قوانین جمهوری اسلامی ندارند و نظارتی بر آنها صورت نمی گیرد در نتیجه این پلتفرم‌ها نباید اجازه فعالیت داشته باشند.

    او افزود: البته باید زیرساخت‌های داخلی را تقویت کنیم که خودمان اینترنت بومی و داخلی داشته باشیم و اصلا احساس نیاز نسبت به پلتفرم‌های خارجی نشود. اما اینکه پلتفرم‌ها را آزاد بگذاریم که فعالیت داشته باشند و حتی بعضاً آموزش ساخت کوکتل مولوتوف و مباحث امنیتی در آنها منتشر شود بحث دیگری است. علاوه بر این برخی از این پلتفرم‌ها درآمدهای بیش از ۵۰ هزار میلیاردی دارند و حاضر نیستند یک ریال مالیات بدهند در این شرایط هیچ کشوری موافق این‌گونه فعالیت پلتفرم‌ها نیست. حتی کشور فرانسه که مهد آزادی است هفته پیش تصویب کرد که پلتفرم‌های خارجی باید به قوانین دولت پایبند باشند.

    آصفری با اشاره به عواقب فیلتر کردن تصریح کرد: البته بنده معتقد هستم که با فیلتر کردن مشکل حل نمی‌شود چرا که امروز دنیای انتشار اخبار و اطلاعات است و اگر فیلتر کنیم پولش به جیب فروشندگان فیلترشکن می‌رود کما اینکه این افراد در حال حاضر درآمدهای سرسام‌آور دارند.

    او همچنین خاطرنشان کرد: هیچ‌کسی هم در مورد این افراد اطلاعاتی ندارد. بنده از وزیر ارتباطات سوال کردم که چه نظارتی بر فروشندگان فیلترشکن صورت می‌گیرد، درآمدهای آنها به جیب چه کسی می‌رود، از کجا تأمین می‌شوند، چه مالیاتی می‌پردازند. در حقیقت نمی‌شود که از طرفی دولت فیلتر کند و از طرف دیگر فیلترشکن وجود داشته باشد. به عبارت دیگر این فیلترینگ و فروش فیلترشکن نشان‌دهنده این است که کاسبان فیلترینگ در کشور وجود دارد که باید شناسایی شوند.

    آصفری در پایان در پاسخ به اینکه وزیر چه پاسخی به سوال شما داد، یادآور شد: هنوز در نوبت است که به کمیسیون بیاید.

    منبع خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=315302

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم