• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

امیرحسین نادری در نشست خبری پذیره‌نویسی سهام شرکت «تجلی» در فرابورس: هدف از عرضه سهام تجلی هدایت نقدینگی به سمت پروژه‌های بزرگ و مشارکت مردم در تولید و آبادانی کشور است

  • کد خبر : 264309
  • 02 آذر 1400 - 11:59
امیرحسین نادری در نشست خبری پذیره‌نویسی سهام شرکت «تجلی» در فرابورس: هدف از عرضه سهام تجلی هدایت نقدینگی به سمت پروژه‌های بزرگ و مشارکت مردم در تولید و آبادانی کشور است

مدیرعامل شرکت سرمایه ‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع معدنی، اولین شرکت سهامی عام پروژه‌ را در بازار سرمایه عرضه می‌کند.

  • مدیرعامل شرکت سرمایه ‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع معدنی، اولین شرکت سهامی عام پروژه‌ را در بازار سرمایه عرضه می‌کند.

    به گزارش خبرنگار تخصصی بورس سایت خبری تحلیلی پول بانک، نشست خبری پذیره‌نویسی سهام شرکت «تجلی» در فرابورس، در آستانه ورود این نماد بورسی، ظهر امروز یکشنبه 30 آبان ماه 1400، با حضور امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات(و معادن)، مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، جمعی از مدیران و اعضای هیئت مدیره «ومعادن» و اصحاب رسانه، در سالن جلسات مروارید محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

    امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه ‌گذاری توسعه معادن و فلزات

    امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه ‌گذاری توسعه معادن و فلزات، در ابتدای این نشست خبری گفت: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع معدنی، اولین شرکت سهامی عام پروژه‌ را در بازار سرمایه عرضه می‌کند.

    وی افزود: هدف از عرضه سهام تجلی، هدایت نقدینگی به سمت پروژه‌های بزرگ و مشارکت مردم در تولید و آبادانی کشور است.

    مدیرعامل شرکت سرمایه ‌گذاری توسعه معادن و فلزات ادامه داد: مجموعه تجلی دریچه‌ای به بازاری است که تاکنون نبوده است. با استفاده از ابزارهای بازار سرمایه می‌توان تامین مالی تولید و توسعه را انجام داد و هدف شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات همین است. در عین حال، مردم نیز در پروژه‌های پربازده شریک می‌شوند.

    نادری، بیان داشت: خوشبختانه موانع برطرف شد و به نظر می‌رسد با این کار شرکت‌های پروژه محور دیگری وارد بورس شوند و از منابع بازار سرمایه استفاده شود.

    وی تصریح کرد: سیل نقدینگی موجود می‌تواند مخرب یا سازنده باشد؛ کاهش ارزش ریال در مقابل ارز خارجی فرصت بی‌بدیلی در زمینه صادرات ایجاد کرده است.

    مدیرعامل شرکت «ومعادن» عنوان کرد: قیمت کامودیتی‌ها امروز در بالاترین حالت است و درآمد شرکت‌های معدنی در هیچ دوره‌ای به این اندازه نبوده؛ اما باید از این فرصت استفاده کرد.

    نادری، در ادامه گفت: سال‌ها پیش عمده تامین نقدینگی به بازار پول محدود بود اما امروز بازار سرمایه محلی برای تامین مالی است؛ آن هم به واسطه ابزارهایی همچون اوراق صکوک.

    وی  در پایان سخنان خود افزود: این شرکت فرصت مناسبی است تا بتوانیم از پتانسیل کشور بهره‌برداری کنیم؛ در واقع با توجه به سرمایه مردم پروژه‌هایی تعریف و تولید شغل و ثروت ملی می‌کند.

    مرتضی علی اکبری، مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات

    مرتضی علی اکبری، مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، در ادامه این نشست خبری گفت: شرکت تجلی ۵ پروژه بزرگ زنجیره فولاد را در قالب سه شرکت فولاد سرمد ابرکوه، فولاد شرق خراسان و فولاد غرب ایرانیان در دست احداث دارد و از افزایش سرمایه برای تامین منابع این پروژه‌های بزرگ استفاده می‌کند.

    وی ادامه داد: درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها باعث افزایش قیمت سهام تجلی در تابلوی فرابورس خواهد شد و این شرکت بهترین پروژه‌ها را از کنسانتره تا گندله‌سازی، تولید آهن اسفنجی و تولید محصولات فولادی در تملک خود دارد.

    مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات گفت: «تجلی» از سویی عرضه اولیه و از سویی دیگر‌ افزایش سرمایه و‌ سلب حق تقدم را دارا است.

    علی اکبری، افزود: سرمایه‌گذاران به دنبال آن بودند که پروژه‌هایی در «تجلی» معرفی شود که هم توجیه اقتصادی داشته و‌ هم بتواند در عرضه اولیه برای خرید سهام جذاب باشد.

    وی در ادامه عنوان کرد: زنجیره فولاد از معدن تا فولاد در «تجلی» وجود دارد؛ این شرکت با حضور سهامدارانی همچون «ومعادن»، چادرملو و گل گهر شکل گرفته است.

    مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات تاکید کرد: «چادرملو» سهم خوبی در «تجلی» داشته و‌ همیشه به عنوان سهامدار اصلی ما در کنار ما بوده است. «گل‌گهر» نیز پشتیبانی‌های خوبی داشته است.

    علی اکبری، گفت: سهام تجلی خواهان زیاد دارد و با قیمت ۱۰۰ تومان به ازای هر سهم عرضه می‌شود. در بدترین شرایط بازار بورس هم قیمت سهام تجلی پایین‌تر از ۱۰۰ تومان نخواهد آمد و پایین‌تر از این قیمت، سهامداران عمده سهام را خریداری خواهند کرد. ضمن اینکه یک سال پیشرفت پروژه‌های تجلی در ارزشگذاری سهام این شرکت لحاظ نشده و سهام تجلی کاملا ارزنده است.


    ناصر تقی زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

    ناصر تقی زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، در ادامه این نشست خبری گفت: کشور با خشکسالی گسترده ای روبه رو است. امیدوارم با اهتمام دولت و شرکت ها، پروژه های انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی و خراسان تداوم یابد و خطوط جدید هم به زودی اجرایی شود.

    وی افزود: چادرملو به زودی خبرهای خوبی در حوزه تولید ممبران آب شیرین کن در کشور اعلام می کند و کشور در این زمینه به خودکفایی می رسد. با تولید ممبران در داخل کشور، هزینه تمام شده شیرین سازی آب دریا پایین می آید.

    مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، عنوان کرد: چادرملو حدود ۸۰هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید تعریف کرده که عمده پیمانکاران آن مشخص و مابقی تا پایان سال مشخص می شود.

    تقی زاده، در پایان سخنان خود گت: اولویت قطعی ما برای این پروژه ها، همکاری با شرکت «تجلی» خواهد بود.

    بنا به این گزارش، شرکت «تجلی»، اولین شرکت پروژه محور بازار سرمایه است و سهام آن با پشتوانه نمادهای بزرگ و بنیادی بازار سهام همچون «و معادن»، «کچاد» و «کگل» در سبد خریداران خواهد نشست. در پذیره نویسی عمومی «تجلی»، ۱۵ درصد از سهام این شرکت از طریق سلب حق تقدم از سهامداران فعلی، با قیمت هر سهم هزار ریال، برای عموم مردم عرضه خواهد شد.

    گفتنی است، پذیره نویسی سهام شرکت «تجلی» توسعه معادن و فلزات، روز سه شنبه ۲ آذر ماه 1400، از طریق سامانه معاملات فرابورس ایران آغاز می شود.

    خبرنگار: اکبر براق

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=264309

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم