• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

اصولگرایانی که شهامت داشتند از رییسی انتقاد کردند/ زمان احمدی‌نژاد حدود هزار میلیارد دلار درآمد نفتی بر باد رفت/ بیش از ۴۵ درصد افراد تصمیم‌ ساز از دولت احمدی نژاد هستند

  • کد خبر : 312123
  • 20 اسفند 1401 - 4:30
اصولگرایانی که شهامت داشتند از رییسی انتقاد کردند/ زمان احمدی‌نژاد حدود هزار میلیارد دلار درآمد نفتی بر باد رفت/ بیش از ۴۵ درصد افراد تصمیم‌ ساز از دولت احمدی نژاد هستند

فعال سیاسی اصلاح‌ طلب در گفتگو با مُنیبان: اصولگرایانی که شهامت داشتند از رییسی انتقاد کردند/ زمان احمدی‌نژاد حدود هزار میلیارد دلار درآمد نفتی بر باد رفت/ بیش از ۴۵ درصد افراد تصمیم‌ ساز از دولت احمد..

  • فعال سیاسی اصلاح‌ طلب در گفتگو با مُنیبان:

    اصولگرایانی که شهامت داشتند از رییسی انتقاد کردند/ زمان احمدی‌نژاد حدود هزار میلیارد دلار درآمد نفتی بر باد رفت/ بیش از ۴۵ درصد افراد تصمیم‌ ساز از دولت احمدی نژاد هستند

    محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌ طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان در واکنش به انتقاد جریان اصولگرا مانند باهنر از رییسی گفت: رفتار رییسی، وعده‌هایی که قبل از انتخابات داد و تیم اقتصادی و کابینه‌ای که انتخاب کرد برای اصول‌گرایان قابل دفاع نیست. درست است اصولگرایان مدافع رییسی بودند و تلاش کردند که او رأی بیاورد اما وقتی تیم خود را انتخاب کرد عده فراوانی از اصولگرایان ناامید شدند چراکه می‌دانستند این تیم نمی‌تواند مشکلات فراوان کشور را حل کند. هنوز بحث ناکارآمدی مطرح نبود اما بحث عدم کفایت مطرح بود به این ترتیب، افرادی انتخاب می‌شدند که کفایت مدیریت وزارتخانه را نداشتند. در حقیقت رییسی آقایانی را انتخاب کرده که حتی یک روز هم در آن وزارتخانه یا سازمان سابقه کاری ندارند یا افرادی را در پست‌هایی گذاشت که آنها از قبل مخالف سیاست‌ها بودند مانند وزیر بهداشت فعلی که به دولت قبل نامه نوشته بود واکسن وارد نکنید و یا مسئول مذاکرات برجام که پیش از این خودش مخالف برجام بود.

    او افزود: همه این موارد نشان داد که رییسی افراد بدون کفایت لازم را برای دستگاه‌های مختلف در نظر گفته است. در ادامه مشاهده کردیم مجلسی هم که اکثریت نمایندگان آن کفایت نمایندگی را ندارند و در ابتدا با ۲۲۰ امضا از رییسی دعوت کردند و بیش از ۲۰۰ نماینده به اکثریت وزرا رأی دادند، مانند حبابی در حمایت از دولت بادش خالی شد. واقعیت امر این است که رییسی نشان داد توان اداره کشور را ندارد و تیم اقتصادی او هم توان عبور از شرایط را ندارد و از طرفی بزرگان اصولگرا با مشاهده این فشار‌های اقتصادی که به مردم وارد می‌شود، شروع به اعتراض کردند.

    خباز با اشاره به انتقادات نمایندگان از دولت تصریح کرد: همه این موارد دست در دست هم داد و عده‌ای از اصولگرایان نظیر باهنر و توکلی که شهامت بیشتری دارند و خودشان را برای نظام می‌خواهند و نه نظام را برای خودشان یکی پس از دیگری زبان انتقاد به دولت را گشودند و واقعیت‌ها را بیان کردند. بنده آن اوایل که دولت رییسی بر سر کار آمده بود گفتم که ۶ ماه دیگر مشاهده می‌کنید همین نمایندگان در صحن مجلس علیه وزرا، سخن خواهند گفت اما سر ۳ ماه انتقادات شروع شد. در اینجا مشخص شد کسی که برنامه‌ ریزی کرده حکومت یک دست در کشور داشته باشیم با انتخاب رییسی اشتباه بزرگی کرده است. به نظر بنده رییسی در قوه قضائیه موفق‌تر بود البته همان زمان هم بنده به رییسی گفتم مبارزه با اختلاسگران آرزوی ملت است اما تنها با اختلاسگران رقیب مبارزه نکنید بلکه با اختلاسگران دیگر هم مبارزه کنید.

    این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه اظهار کرد: هیچ‌ کس حاضر نیست مسئولیت تصمیمات دولت را برعهده بگیرد، بنابراین جایی برای دفاع از دولت باقی نمانده و از میان اصولگرایان تنها افرادی که به فکر پست و مقام نیستند از دولت انتقاد می‌کنند اما عده فراوان دیگری از اصولگرایان با این رفتارهای دولت موافق نیستند اما سکوت کردند و شهامت بیان اعتراض و نقد ندارند. در مجموع چه بخواهیم چه نخواهیم زمان در حال گذر است عده‌ای خواهند آمد و تاریخ این کشور را خواهد خواند و از کسانی که با سکوت خودشان از دولت رییسی حمایت کردند و این خسارت‌های غیرقابل جبران را به مردم وارد می‌کنند قضاوت خوبی نخواهند داشت.

    خباز درباره اصرار رییسی برای استفاده از اعضای تیم احمدی‌نژاد در کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: وقتی رییسی وزرای خود را انتخاب کرد گفتم دولت سوم احمدی‌نژاد شروع به کار کرد چرا که در حال حاضر بیش از ۴۵ درصد افراد تصمیم‌ ساز و تصمیم‌گیر دولت از دولت احمدی‌نژاد هستند و آن دولت در زمان خودش ناکارآمدترین بود و با وجود درآمدهای نفتی که نزدیک هزار میلیارد دلار بود، همگی برباد رفت و بیشترین فرصت‌ها را سوزاند. اما درباره اینکه رییسی از افراد حاضر در دولت احمدی‌ نژاد استفاده می‌کند مشخص است که قولی به آنها داده و یا احساس بدهی نسبت به این افراد دارد چراکه به جای برکناری این افراد ناکارآمد جای آنها را تغییر می‌دهد لذا مقصر اصلی خود رییسی است که با استفاده از افراد ناکارآمد این حجم از گرفتاری اقتصادی را در کشور به وجود آورده است.

    او در پایان یادآور شد: رییسی مدیریت اقتصاد بیمار و رکورد تورمی کشور را به جای اینکه به دست افراد متخصص و کاربلد بدهد به دست افرادی داده که حتی توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند. لذا مقصر اصلی رییسی است انتخاب چه از طریق فشار، تهدید و اصرار صورت بگیرد کسی که انتخاب می‌کند و زیرحکم را امضا می‌کند رییس‌ جمهور است. در حال حاضر در نتیجه عملکرد افرادی که رییسی انتخاب کرده میلیون‌ها نفر زیر خطر فقر رفتند و طبقه متوسط جامعه نابود شده است.

    منبع خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=312123

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم