• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
3

یک ماجرای اختلاس در یک بانک در شهر قم رخ داد.

  • کد خبر : 336611
  • 13 آذر 1402 - 15:18
یک ماجرای اختلاس در یک بانک در شهر قم رخ داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دادستان عمومی و انقلاب قم اعلام کرد که متهمانی که با جعل اسناد رسمی وام ازدواج دریافت می‌کردند، دستگیر شده‌اند. کیفرخواستی نیز برای مدیر یک بانک و همکارانش به دلیل پرداخت ۲۴۴ فقره وام با جعل اسناد رسمی صادر شده است. به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب، این متهمان با جعل […]

  • به گزارش خبرگزاری تسنیم، دادستان عمومی و انقلاب قم اعلام کرد که متهمانی که با جعل اسناد رسمی وام ازدواج دریافت می‌کردند، دستگیر شده‌اند. کیفرخواستی نیز برای مدیر یک بانک و همکارانش به دلیل پرداخت ۲۴۴ فقره وام با جعل اسناد رسمی صادر شده است.

    به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب، این متهمان با جعل اسناد رسمی هویت و سند ازدواج، ۲۴۴ وام ازدواج را از خانواده‌هایی که شرایط قانونی برای دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج را نداشتند، دریافت کرده‌اند.

    وی افزود که پس از گزارشی از سازمان بازرسی استان قم درباره تخلفات در پرداخت وام ازدواج به بیرون از ضوابط در یکی از بانک‌های استان، پرونده به شعبه هفت بازپرسی ارجاع شد و متهمان دستگیر شدند. این مدیر بانک متخلف با شناسایی مشکل در استعلام بانک مرکزی و با کمک همکارانش خارج از بانک، مدارک شناسایی ۱۲۲ زوج از خانواده‌های مسن روستایی را جعل می‌کند و با استفاده از این مدارک جعلی، به عنوان رشوه، ۲۴۴ وام ازدواج را دریافت و به متقاضیان پرداخت می‌کند.

    دادستان قم اختلاس توام با جعل به مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال و دریافت رشوه به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال را از جمله اتهاماتی که در کیفرخواست مدیر بانکی آمده است، و همچنین تحصیل مال از طریق غیرقانونی و همکاری در اختلاس توام با جعل را از اتهامات همکاران این متهم برشمرد.

    به گفته او، بیشتر وام‌های ازدواج به حساب افرادی که شرایط دریافت آن را نداشتند واریز شده است. اما در برخی موارد، متهم بدون اطلاع افراد، مدارک آنان را جعل کرده و وام را به حساب خود دریافت کرده بود. برخی از افراد نیز با داشتن شناسنامه و سند ازدواج جعلی، از واقعیت ماجرا بی‌اطلاع بودند.

    دادستان قم افزود که بیشتر متقاضیان در این جرم با واسطه با بانک در ارتباط بوده‌اند و برخی از آنان حتی به طور مستقیم به بانک مراجعه نکرده‌اند. وجوه دریافتی از مردم به حساب همدستان متهمان واریز شده است و آنان با پرداخت رشوه به مدیر بانک، از طریق وجه نقد و رمزارز اقدام به پرداخت می‌کنند.

    حسن غریب تاکید کرد که تخلفات و جرائم مدیران و کارکنان دولتی با گزارش سازمان بازرسی به دادسراها به‌صورت ویژه و تخصصی بررسی می‌شوند. او از شهروندان خواست که در صورت مشاهده اهمال در وظایف مدیران و کارکنان دولتی و تخلفات آنان، این موارد را به سازمان بازرسی یا دادسراها گزارش داده و برای برخورد قاطع قضایی و اداری اقدام کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=336611

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    ارز دیجیتال اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فارکس فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم