• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
3

کارمزدهای معاملات ارزی تحت تأثیر تغییراتی قرار گرفته‌اند

  • کد خبر : 336618
  • 13 آذر 1402 - 15:33
کارمزدهای معاملات ارزی تحت تأثیر تغییراتی قرار گرفته‌اند

معاون ارزی بانک مرکزی با ارسال یک نامه به مدیران عامل بانکها، در مورد مصوبه کمیسیون ارز بانک مرکزی در خصوص کارمزد معاملات ارزی در مرکز مبادله ارز و طلا ایران خبر می‌دهد. طبق اعلام او، کارمزد معادل ریالی اسکناس‌هایی که از منابع بانک مرکزی توسط بانک عامل یا صرافی به فروش می‌رسند و از […]

  • معاون ارزی بانک مرکزی با ارسال یک نامه به مدیران عامل بانکها، در مورد مصوبه کمیسیون ارز بانک مرکزی در خصوص کارمزد معاملات ارزی در مرکز مبادله ارز و طلا ایران خبر می‌دهد. طبق اعلام او، کارمزد معادل ریالی اسکناس‌هایی که از منابع بانک مرکزی توسط بانک عامل یا صرافی به فروش می‌رسند و از فروش این اسکناس‌ها در تأمین نیازهای ارز مسافرتی و ارز خدماتی ناشی می‌شود، با نرخ ۵ درصد به صورت مرکز مبادله ارز و طلا ایران تعیین شده است.

    دلار آمریکا به عنوان ارز ملی ایالات متحده و یکی از ارزهای پایه جهان، نقش بسیار مهمی در اقتصاد جهانی دارد. این ارز به عنوان ارزی که در معاملات بین‌المللی استفاده می‌شود، در تجارت جهانی و انتقال ارزش در سطح جهان استفاده می‌شود. وضعیت برتر دلار به عنوان ارز اصلی برای ذخیره ارزش در بانک‌های مرکزی کشورها و صنایع نفتی جهانی تأثیرگذار است. این وضعیت باعث می‌شود که ایالات متحده بتوانند در امور بین‌المللی تأثیر بیشتری داشته باشند و بیشترین کنترل را بر بازارهای مالی جهانی داشته باشند. همچنین، تحریم‌ها و سیاست‌های اقتصادی ایالات متحده تحت تأثیر قرار می‌گیرند و از طریق دلار، توانایی تأثیرگذاری بیشتری دارند.

    معاون ارزی بانک مرکزی با ارسال یک بخشنامه به مدیران عامل بانکها، جزئیات کارمزدهای جدید برای معاملات ارزی را اعلام کرد. او توضیح داد که سهم هر بخش از کارمزدهای دریافتی از خریداران ارز به این شکل است: سهم بانک‌ها ۰.۲ درصد، سهم مرکز مبادله ارز ۱.۸ درصد و سهم صندوق تثبیت بازار ارز ۳ درصد است.

    محمد آرام، معاون ارزی بانک مرکزی، در نامه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها درباره کارمزدهای معاملات ارزی در مرکز مبادله ارز و طلا ایران اعلاماتی را ارسال کرده است. طبق اعلام او، بر اساس تصمیم کمیسیون ارز بانک مرکزی، کارمزد معادل ریالی اسکناس‌هایی که توسط بانک عامل یا صرافی از منابع بانک مرکزی به فروش می‌رسند و در تأمین نیازهای ارزی مسافرتی و خدماتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، با نرخ ۵ درصد به نرخ مرکز مبادله ارز و طلا ایران تعیین شده است.

    در بخشنامه ارسالی محمد آرام به مدیران عامل بانک‌ها آمده است که کارمزد به صورت زیر توزیع می‌شود: دو دهم درصد به سهم بانک عامل، ۱.۸ درصد به سهم مرکز مبادله ارز و طلا ایران و ۳ درصد به سهم صندوق تثبیت بازار ارز. این کارمزدها پس از تأسیس و راه‌اندازی صندوق تثبیت بازار ارز، به آن صندوق منتقل می‌شود.

    آرام در این بخشنامه تأکید کرده است که در مورد فروش ارز برای تأمین نیازهای ضروری، کارمزد مربوطه در روز برداشت از حساب به صورت اسکناس و با نرخ فروش مرکز مبادله ارز و طلا ایران در همان روز از مشتریان دریافت می‌شود.

    همچنین، درباره حواله‌های ارزی، کارمزد حواله‌های خدماتی به میزان ۲ درصد به ریال تعیین شده است. توزیع این کارمزد به این شکل است: ۰.۵ درصد به سهم مرکز مبادله ارز و طلا ایران و ۱.۵ درصد به سهم صندوق تثبیت بازار ارز.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=336618

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    ارز دیجیتال اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فارکس فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم