• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

چک لیست مدارک ویزای تحصیلی انگلیس

  • کد خبر : 303440
  • 24 خرداد 1401 - 15:56
چک لیست مدارک ویزای تحصیلی انگلیس

فهرست محتوا تحصیل در انگلیس یکی از مسیرهای جذاب برای مهاجرت به این کشور می باشد. متقاضیان برای مهاجرت و ورود به انگلستان می بایست ویزای این کشور را به دست بیاورند. برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان می بایست در ابتدای امر از یک موسسه یا دانشگاه معتبر در انگلیس پذیرش دریافت کنید و سپس […]

فهرست محتوا

  • تحصیل در انگلیس یکی از مسیرهای جذاب برای مهاجرت به این کشور می باشد. متقاضیان برای مهاجرت و ورود به انگلستان می بایست ویزای این کشور را به دست بیاورند. برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان می بایست در ابتدای امر از یک موسسه یا دانشگاه معتبر در انگلیس پذیرش دریافت کنید و سپس برای اخذ ویزای دانشجویی انگلیس اقدام نمایید. برای اخذ ویزای دانشجویی انگلیس می بایست چک لیست مدارک ویزای تحصیلی انگلیس را با دقت تهیه و در هنگام مراجعه به سفارت ارائه کنید. در ابتدا برای اطلاع از چک لیست مدارک ویزای تحصیلی انگلیس می بایست در مورد انواع ویزای تحصیل در انگلستان و مراحل اخذ این نوع ویزا اطلاع داشته باشید چراکه برای هر کدام از این ویزاهای تحصیلی، مدارک خاصی درخواست می شود.

     

    معرفی دوره های مهم تحصیلی در انگلیس

    افرادی که قصد تحصیل در انگلیس را دارند می بایست قبل از شروع تحصیل خود در این کشور دوره هایی را به عنوان پیش نیاز بگذرانند. این دوره ها طبق اطلاعات موجود در سایت ملک پور، شامل موارد زیر است:

    • GCSE (گواهی عمومی آموزش متوسطه):

    دانشکده های بلربیز و برایتون به متقاضیان 13 ساله این امکان را می دهند که با گذراندن این آزمون خود را زودتر برای شروع دوره تحصیلی در دانگاه آماده کنند. شما به عنوان یک دانش آموز ۱۳ ساله با شرکت در دوره های GCSE بعد از پایان سال نهم تحصیلی، موضوعات درسی مختلفی در ترکیب با دروس اصلی، دروس مقدماتی و برنامه تقویتی ساختارمند را تجربه خواهید کرد. شما هر هفته به مدت ۱۵ ساعت زبان انگلیسی و ۱۵ ساعت دیگر کلاس دروس اصلی از جمله ریاضیات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، هنر، علوم، مطالعات کسب و کار، PSHE و PE خواهید داشت.

     

    • برنامه تقویتی:

    افرادی که مسئولیت این برنامه ها را بر عهده دارند، سخنرانی هایی را برای متقاضیان از سخنران های متبحر در حوزه های مختلفی تهیه می کنند. متقاضیان با شرکت در برنامه های تقویتی درک درست و عمیقتری از دروس پیدا خواهند کرد. برنامه های تقویتی در ایجاد و توسعه مهارت های اساسی و تخصصی متقاضیان بسیار موثر می باشند و این امر سبب تحصیل موفق تر افراد در دانشگاه می شود.

     

    • آماده سازی انگلیسی برای دوره ها (EPP):

    آن دسته از متقاضیانی که نیاز به افزایش سطح زبان خود دارند، می بایست در این دوره ها شرکت کنند. این دوره ها روزانه به مدت سه ساعت به همراه برنامه های تقویتی و علمی متفاوتی ارائه می شود. با گذراندن دوره یکی ساله GCSE سطح زبان انگلیسی شما به A level می رسد و شما پس از آن می توانید برنامه درسی خود را در دانشگاه مورد نظر خود ادامه دهید.

     

    • A level:

    این دوره یکی از دوره های اصلی افزایش سطح زبان متقاضیان برای ادامه تحصیل در انگلیس می باشد. طول این دوره ها 2 ساله است و حداقل سن متقاضیان برای ورود به این دوره ها 16 سال می باشد.

    • FOUNDITION:

    این دوره یکی از اصلی ترین دوره ها جهت ورود به دانشگاه های انگلیس می باشد. متقاضیان برای شرکت در این دوره که 2 ترم دارد، می بایست 17 سال سن داشته باشند و حتما دیپلم دبیرستان را دریافت نموده باشند. یکی از مزایای اصلی این دوره کمک به یافتن دوره دانشگاهی مناسب برای متقاضی می باشد.

     

     

    انواع ویزای تحصیلی انگلیس

    با توجه به مقطع تحصیلی متقاضی، ویزای تحصیلی که برای ورود به انگلستان نیاز می باشد، متفاوت خواهد بود. در صورتی که متقاضی زیر 18 سال باشد و برای دبیرستان ها و مدارس انگلیس اقدام می کند، می بایست ویزای Tier 4 Child را اخذ کند و در صورتی که متقاضی برای دانشگاه های انگلیس اقدام می کند نیاز به اخذ ویزای Tier 4 General می باشد. در صورتی که متقاضی برای تحصیل در یک دوره کوتاه مدت نظیر دوره زبان مایل به تحصیل در انگلیس باشد می بایست ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلیس (Short-term Study) را اخذ کند. برای اخذ هر کدام از این نوع ویزاها چک لیست مدارک ویزای تحصیلی انگلیس متفاوت می باشد که در ادامه به آن ها اشاره شده است.

     

    مدارک ویزای تحصیلی انگلیس

    طبق اطلاعات موجود در سایت ملک پور، برای اخذ ویزای Tier 4 General نیاز به کسب 40 امتیاز و برای اخذ ویزای Tier 4 Child نیاز به کسب 30 امتیاز می باشد. برای مشاهده اینکه چه مواردی برای متقاضی امتیاز آور است به این لینک مقاله ویزای تحصیلی انگلیس سایت ملک پور مراجعه کنید: شرایط تحصیل در انگلیس

    ارائه گذرنامه معتبر، عکس، بیمه معتبر، تمکن مالی لازم، مدرک زبان، اخذ پذیرش، توصیه نامه و انگیزه نامه و رزومه علمی برای متقاضیان دوره های دانشگاهی، از جمله چک لیست مدارک ویزای تحصیلی انگلیس می باشد.

     

    مراحل گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس

    از مهمترین مراحل اخذ ویزای تحصیلی می توان به اخذ پذیرش از موسسه یا دانشگاه، ثبت درخواست ویزای تحصیلی، مراجعه به یک مرکز و ثبت اثر انگشت و بیومتریک، ارائه چک لیست مدارک ویزای تحصیلی انگلیس، شرکت در مصاحبه و در نهایت انتظار برای دریافت جواب درخواست ویزا می باشد.

     

    مدت اعتبار ویزای دانشجویی انگلیس

    متقاضیانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی انگلیس شده اند می توانند 30 روز قبل از شروع دوره تحصیلی وارد انگلیس شوند. به طور معمول میزان اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس به مدت اعتبار دوره تحصیلی است. اما انگلستان به متقاضیان اجازه می دهد تا مدتی را در انگلیس بمانند و به دنبال کار بگردند که این میزان برای هر دوره تحصیلی متفاوت می باشد به عنوان مثال متقاضیان دکتری مجاز هستند که تا 3 سال پس از اتمام دوره تحصیلی خود در انگلیس بمانند و کار پیدا نمایند.

     

    جمع بندی:

    دقت نمایید که برای اخذ ویزا می بایست چک لیست مدارک ویزای تحصیلی انگلیس را به درستی ارائه نمایید. از مهمترین مدارک لازم می توان به نامه پذیرش، میزان ارائه تمکن مالی، مدرک زبان و بیمه اشاره نمود. با توجه به اینکه هر موسسه مدارک خاصی از متقاضی درخواست می کند حتما پیش از اقدام به سایت اداره مهاجرت انگلیس و سایت موسسه آموزشی خود مراجعه نمایید. همچنین نکات مهم اخذ ویزای انگلستان را می توانید در این لینک مطالعه کنید: مدارک لازم برای ویزای انگلیس

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303440

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم